Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:07

Succes vandaag!

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:41

Succes! Spannende dag..

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:45

Ik duim voor je!

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 09:49

Afbeelding

En we zijn vertrokken. Stond er weer snel op gelukkig. Eerste twee keer aanlopen moet hij altijd even nadenken maar als ik met de voerbak schud komt hij er bijna in gevlogen. Koudbloeden en hun eten zijn toch echt onafscheidelijk!

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 10:07

Plop1997 schreef:
Daan13 schreef:
Weet je al welke arts je morgen hebt?

Succes alvast!


Nee nog niet, ben ik helemaal vergeten te vragen! Ze hebben ons wel vroeg en ruim ingepland zodat ze alle tijd hebben om naar alles van Valentijn te kijken.


We zijn iets later door de file maar heb aan de telefoon gevraagd wie we hebben en we zijn ingepland bij Brenda Hooglander.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:13

Spannend, hopelijk word je vandaag iets wijzer!

Anoniem

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:18

Oh Brenda is fijn en zeer kundig. Succes!

Koekie73

Berichten: 2663
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:38

Succes vandaag, TS +:)+

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:51

ik heb al een hoop gelezen! Ik ben benieuwd wat eruit komt. Mijn mening is: een jong dier dat nu al zo lang niet oke is voorspelt vaak niks goeds voor de toekomst. Maar ik ben bevooroordeeld door ervaringen in het verleden van mezelf.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 10:54

Zonnetje81 schreef:
ik heb al een hoop gelezen! Ik ben benieuwd wat eruit komt. Mijn mening is: een jong dier dat nu al zo lang niet oke is voorspelt vaak niks goeds voor de toekomst. Maar ik ben bevooroordeeld door ervaringen in het verleden van mezelf.


Tja het is natuurlijk altijd wel een gok. Een paard kan ook als je hem koopt de volgende dag koliek krijgen.

We gaan het zien! Bijna daar.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:56

Plop1997 schreef:
Zonnetje81 schreef:
ik heb al een hoop gelezen! Ik ben benieuwd wat eruit komt. Mijn mening is: een jong dier dat nu al zo lang niet oke is voorspelt vaak niks goeds voor de toekomst. Maar ik ben bevooroordeeld door ervaringen in het verleden van mezelf.


Tja het is natuurlijk altijd wel een gok. Een paard kan altijd als je hem koopt de volgende dag koliek krijgen.

We gaan het zien! Bijna daar.


Ik snap je vergelijking niet. Dat kan altijd. Maar een jong dier dat nu al zo lang kreupel is en waarbij ze tot op heden niks kunnen vinden geeft weinig hoop richting de toekomst. Ik had een jong dier met een peesblessure, hoe je het ook wendt of keert het was weinig hoopgevend.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 10:59

Zonnetje81 schreef:
Plop1997 schreef:

ik heb al een hoop gelezen! Ik ben benieuwd wat eruit komt. Mijn mening is: een jong dier dat nu al zo lang niet oke is voorspelt vaak niks goeds voor de toekomst. Maar ik ben bevooroordeeld door ervaringen in het verleden van mezelf.


Tja het is natuurlijk altijd wel een gok. Een paard kan altijd als je hem koopt de volgende dag koliek krijgen.

We gaan het zien! Bijna daar.


Ik snap je vergelijking niet. Dat kan altijd. Maar een jong dier dat nu al zo lang kreupel is en waarbij ze tot op heden niks kunnen vinden geeft weinig hoop richting de toekomst. Ik had een jong dier met een peesblessure, hoe je het ook wendt of keert het was weinig hoopgevend.


Snap ik maar ik ben nu bij de dierenarts met hem en probeer even positief te blijven want ik ben stik zenuwachtig.

Alle lieve berichten zijn heel fijn maar laat de negatieve alsjeblieft even achterwege.

SaphiraR
Berichten: 266
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:09

Brenda is echt een zeer fijne en kundige arts! Heel veel succes vandaag. En ik duim voor jullie!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:11

Het is niet negatief bedoeld, maar de realiteit en zoals ik het zou zien. Zoals ik zei ben ik benieuwd wat eruit komt en ik hoop oprecht dat ze iets voor je kunnen betekenen. Ik weet hoe vervelend dit soort situaties zijn. succes

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:12

Duim voor jullie!

Anoniem

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:14

Ik heb het hele topic doorgelezen. Heel veel succes vandaag!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:17

Heel veel succes vandaag! Hopelijk wordt je een stuk wijzer. Ik duik voor jullie. :knuffel:

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:23

We duimen voor jullie! Kan van alles zijn en ook zeker meevallen. Heeft geen zin om nu te speculeren. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!!

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:48

Zonnetje81 schreef:
Het is niet negatief bedoeld, maar de realiteit en zoals ik het zou zien. Zoals ik zei ben ik benieuwd wat eruit komt en ik hoop oprecht dat ze iets voor je kunnen betekenen. Ik weet hoe vervelend dit soort situaties zijn. succes


Hoewel ik vrees dat je gelijk hebt en TS dit waarschijnlijk ook wel vreest, hoef je nu toch niet persé je gelijk te halen toch? Iets met timing...
TS is op pad en zenuwachtig, iets van medeleven en empathie zou naar mijn mening meer op zn plaats zijn.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 12:36

Nou het heeft zich een beetje in een andere wending gekeerd. Valentijn heeft de dierenarts getrapt toen ze zijn voet wilde oppakken. We kunnen het onderzoek nu niet verder zetten. Wel mochten we hem daarlaten zodat ze hem tussendoor kunnen doen als er een gaatje komt. Ze hebben gelukkig ook al bloed kunnen afnemen.

We hadden wel al aangegeven dat hij gericht trapte met dat been maar het kan natuurlijk altijd onverwachts gebeuren. Dierenarts zei ook ja dit is het risico van het vak en we worden allemaal om de beurt wel eens getrapt.

Ze bellen me als ze gaan onderzoeken maar voor nu staat hij daar op stal. Hij is super onrustig en gespannen omdat er heel veel paniekerige paarden om hem heen zijn. Een paard wilde trailer niet op en was aan het steigeren en daar schrok hij ook heel erg van. Hij werd iets rustiger toen ik het hooinet had opgehangen en de buurvrouw is een Fellpony die hij ook wel interessant vond.

Er zijn ook werkzaamheden buiten dus dat helpt ook niet echt. Ik ben best ongerust maar niet meer zo zenuwachtig omdat ik vertrouw dat hij in goede handen is. Wel vind ik het minder dat ik er nu niet bij ben als ze gaan onderzoeken maar we hebben alles al zo veel mogelijk toegelicht. Dus ook ik zit nu nog even langer in spanning maar we zijn met z’n alle voor hem aan het duimen.

En hier nog een foto van het boefje. Mijn vriend zei nog: Stoute paarden gaan de gevangenis in en zeker als je de dierenarts trapt…
Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:38

Ach jemig, ik snap de stress van je paard en van jou. Wat naar dat het even helemaal anders loopt en je nu nog langer moet wachten op duidelijkheid :(

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:39

Oeps,hij doet zijn naam ff geen eer aan :oo

Brenda ken ik niet maar hij is in goede handen en bedenk dat dit een grote leerervaring voor hem is ( je moet er toch een positieve draai aan geven ) :+

Nog even geduld dus.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 12:45

Daan13 schreef:
Oeps,hij doet zijn naam ff geen eer aan :oo

Brenda ken ik niet maar hij is in goede handen en bedenk dat dit een grote leerervaring voor hem is ( je moet er toch een positieve draai aan geven ) :+

Nog even geduld dus.


Nee inderdaad, hij wist het wel verdomd goed want daarna keek hij weer super schuldig met puppy ogen en kwam hij ons knuffelen en kusjes geven…

Op stal staan zal hij niet leuk vinden, zeker niet zonder zijn vriendjes met dit mooie weer maar het is gelukkig wel een schone ruime stal. Of hij er echt iets van leert weet ik niet maar een ervaring is het zeker.

Ik probeer zo veel mogelijk positief te blijven. Ik moest heel erg lachen toen ze vroegen of de sokken er af geschoren mochten worden als ze moesten onderzoeken want veel tinker eigenaren vinden dat heel erg natuurlijk. Ons maakt het niet zo veel uit maar ik heb ze wel succes gewenst want we hebben het moddervarken zo van het weiland gehaald vanmorgen dus dat zal geen makkelijke klus zijn.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:48

Is de dierenarts geblesseerd dat jullie nu niet verder kunnen?
Ik snap zeker dat je ervan baalt dat je er niet bij kunt zijn. Hadden jullie al dingen onderzocht of gevonden?

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:48

wat naar, voor jullie maar vooral voor de dierenarts. Hoe is het met haar? Hopelijk geen schade?