Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

 
Profiel   

Wat een waardeloos nieuws, goed balen... dikke knuffel voor jullie! Is de syste het plekje op het hoefbeen wat ze een jaar geleden zagen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 19:09 



 
Profiel   

Oh nee, dat is niet wat je wilde horen! :(:)
Maar je weet nu in ieder geval wat er aan de hand is, geen onzekerheid meer!

Hopelijk loopt hij met het beslag een stuk beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 19:17 



 
Profiel   

Slecht nieuws, maar wel duidelijkheid nu. Dat zal even hard binnen gekomen zijn :(:) . Ik hoop dat hij nog een fijne tijd tegemoet kan gaan, en jij sterkte met dit nieuws laten bezinken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 19:35 



 
Profiel   

Goed dat je grondig verder gezocht hebt en niet hebt lopen aanmodderen met therapeuten.
Waardeloos nieuws, maar je weet wel waar je aan toe bent en kunt de best passende zorg kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 19:40 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk TS :( Dit was natuurlijk niet het nieuws waar je hoop op had!
Wel ben ik heel blij voor je dat je nu wel weet wat hij een beetje heeft en zijn gedrag dus ook verklaart.
Dikke knuffel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 19:53 



 
Profiel   

:(:) ;( stille meelezer hier

Wat een poep nieuws dit. Bah maar gelukkig weet je nu wat er aan de hand is en kun je daarop zijn leven anders gaan invullen.

En hopen dat de dierenarts niet teveel last heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 20:44 



 
Profiel   

Wat verdrietig dat dit de uitslag was.
Ontzettend zonde ook van zo’n mooi en jong paard.
Kan me voorstellen dat je de uitslag even moet verwerken. Het is fijn dat hij bij jullie kan blijven, het is nu te hopen dat het goed genoeg zal blijven gaan voor een fijn leven.
Zonde zonde, heel veel sterkte..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 20:44 



 
Profiel   

Ach zonde zeg. Dit is al de 2e tinker die kapot is van te vroege belasting die ik heb gelezen en ken. Zo sneu. Geen idee of het toeval is, maar goed..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 21:05 



 
Profiel   

Earth schreef
Ach zonde zeg. Dit is al de 2e tinker die kapot is van te vroege belasting die ik heb gelezen en ken. Zo sneu. Geen idee of het toeval is, maar goed..


Of dit de reden is kunnen we nooit achterhalen want het is echt met name de voet en daarvan kun je ook niet achterhalen of het is aangeboren of ergens anders door gekomen. Het blijft dan gissen maar zuur is het wel.

Je hoopt met een jong paard kopen dat er nog niks is verpest en dat er niks is maar het blijft toch een gok. Een volgende gaat wel röntgenologisch gekeurd worden, dat weten we zeker nu!


Laatst bijgewerkt door Plop1997 op 23-02-22 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 21:08 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Earth schreef
Ach zonde zeg. Dit is al de 2e tinker die kapot is van te vroege belasting die ik heb gelezen en ken. Zo sneu. Geen idee of het toeval is, maar goed..


Of dit de reden is kunnen we nooit achterhalen want het is echt met name de voet en daarvan kun je ook niet achterhalen of het is aangeboren of ergens anders door gekomen. Het blijft dan gissen maar zuur is het wel.


Ja dat weet je ook niet natuurlijk, maar het kan zeker van invloed zijn. De tinker die ik kende werd met 1,5 jaar al 3 keer in de week gelongeerd voor een jaar lang. Die was echt aan alle benen helemaal stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 21:10 



 
Profiel   

Ach jeetje wat een rot nieuws! Heel veel sterkte! Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 22:19 



 
Profiel   

Jeetje wat een rot nieuws zeg... Sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 22:21 



 
Profiel   

Geen fijn nieuws…
Even laten bezinken en dan kijken wat nog wel kan.
De soep wordt zelden zo heet gegeten als ze wordt opgediend. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 22:48 



 

Jeetje wat een slecht nieuws zeg. had zo gehoopt dat het positief zou uitpakken voor jullie. Sterkte ermee :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 23:04 



 
Profiel   

Heel goed dat je naar het SMDC bent gegaan, ook al ging het vandaag met hobbels. Balen van de trap die hij gaf, maar gelukkig hebben ze toch de onderzoeken goed kunnen afronden. Geen uitslag die je wil horen, maar toch wel duidelijkheid nu en dat was toch ook wel heel belangrijk na een jaar aanmodderen. Heel veel sterkte met het verwerken en hopen dat hij het op het aangepaste beslag goed gaat doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 23:34 



 
Profiel   

Goeiemorgen, bedankt voor alle lieve berichten.

We gaan ons vriendje zo meteen ophalen in Heesch. We gaan zorgen dat hij zo snel mogelijk speciaal beslag krijgt, de hoefsmid daar was niet aanwezig dus we gaan onze eigen hoefsmid contacteren om te kijken of hij dit speciaal beslag er onder kan zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 09:32 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
We zijn zojuist terug gebeld door de dierenarts en zoals verwacht maar toch heel pijnlijk heeft hij geen goede prognose gekregen. Er zijn nieuwe röntgenfoto’s gemaakt en echo’s en daarop was niet veel goed nieuws te zien. Ik krijg het verslag nog toegestuurd met de exacte benamingen en bevindingen maar hij zal helaas niet meer als rijpaard kunnen fungeren. Ze weten ook niet waar het vandaan komt. Er zit een hoefkieste en verkraakbening wat niet meer te verhelpen is. Ook zit er nog iets waarvoor een liggende MRI nodig is om het duidelijk in beeld te krijgen maar dat wordt alleen maar slechter nieuws. Zijn hoefzolen waren ook gekneusd en het recheerachterbeen was alleen door compensatie.

Er zit geen fragment dus dat is wel fijn. Ze hopen hem met speciaal beslag voor comfortabel te kunnen maken. Hij hoeft gelukkig nu nog niet ingeslapen te worden. Het is wel progressief, het was al erger dan op de eerste röntgenfoto’s. Zo lang als hij pijnvrij als weidemaatje kan fungeren dan kan hij toch nog een fijn leven hebben tot het echt niet meer zou gaan, ook niet met ijzers er onder.

Echt heel rot natuurlijk maar ik vond het wel fijn om te horen dat hij wel nog grondwerk mag doen en een happy grasmaaier mag zijn.

We gaan het ons even laten bezinken want ook al hadden we het verwacht het is alsnog gewoon poedersuiker. Daarna gaan we kijken wat voor hem de beste plek zal zijn waar hij ook 24/7 buiten kan staan maar dan in een kleinere kudde waar hij ook echt zijn rust heeft.

We zijn intens verdrietig want het maakt niet uit hoe oud je paard is, hoe lang je hem hebt en of het je eerste of 20ste paard is het blijft altijd oliebol. Hij blijft iniedergeval van ons en we gaan goed voor hem zorgen tot het niet meer zou kunnen.

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken en meeleven. Helaas niet de gehoopte uitkomst maar helaas is het leven soms zo.


Ah wat een rotdiagnose.. :knuffel: waar zit de hoefcyste? Cystes zijn echt een nare diagnose en het is helemaal zuur dat hij nog zo jong is. Ik hoop dat hij met ijzers nog een tijdje een paardwaardig leven kan leiden. En ik hoop dat de DA niet al te veel last heeft/ houdt van de trap..kan gebeuren natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 09:34 



 
Profiel   

Niet helemaal onverwacht, maar wat een k*tnieuws, sterkte.
Hopelijk helpt speciaal beslag.
Persoonlijk zou ik wel testen of hij dan pijnvrij is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 09:51 



 
Profiel   

kamsel schreef
Niet helemaal onverwacht, maar wat een k*tnieuws, sterkte.
Hopelijk helpt speciaal beslag.
Persoonlijk zou ik wel testen of hij dan pijnvrij is..


Ja gaan we doen! Als hij niet pijnvrij kan leven wil ik hem dat ook niet aandoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 09:53 



 
Profiel   

Hij is ingeladen en we zijn nu onderweg naar huis!
[ img ]
[ img ]

Hij wilde heel graag mee naar huis gelukkig!

De sok hebben ze heel erg mooi geschoren!
[ img ]
[ img ]

En de rekening is heel erg meegevallen. We hadden het dubbele verwacht. Zeker een kliniek waar we in het vervolg terug gaan want het was ook nog eens goedkoper dan waar we geweest zijn. Plus we hebben nog een heel verslag gekregen met instructies voor de hoefsmid. Alles is netjes uitgelegd en duidelijk. Hoe naar de uitslag ook is ik ben heel tevreden met hoe het onderzoek verlopen is.

Valentijn had zich voor de rest wel netjes gedragen maar zoals ik al verwacht had breekt hij de stal af zodra zijn hooi op is. Als meneer maar eten heeft anders heb je je handen vol. De waterbak had hij inderdaad ook meerdere malen omgegooid dus hij heeft een grotere bak op de grond gekregen. Het is me er eentje…

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 12:49 



 
Profiel   

De officiële diagnose is: hoefkatrol, forse afwijkingen structuur en vorm straalbeen.

Heel naar maar het doel is nu pijnvrij worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 13:10 



 
Profiel   

Hoefkatrolontsteking..en die cyste zit ook in zijn hoef/ straalbeen? welk been was het nu?

Geen fijne diagnose maar wel fijn dat dat het allemaal zo goed is verlopen bij deze kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 13:37 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Hoefkatrolontsteking..en die cyste zit ook in zijn hoef/ straalbeen? welk been was het nu?

Geen fijne diagnose maar wel fijn dat dat het allemaal zo goed is verlopen bij deze kliniek.


Linksvoor. De hele voet is gewoon slecht. We hebben echt pech gehad gewoon. Was niets aan te doen en het had ook niet voorkomen kunnen worden. Zowel hoefkatrol als een cyste is echt niks meer aan te doen. Enige wat had gekund is de zenuw afsnijden maar dat is in NL verboden en zo noodzakelijk vind ik rijden echt niet. Vind dat heel riskant en grote kans dat het over een paar jaar dan alsnog einde verhaal is.

De hoefsmid denkt dat we hem pijnvrij kunnen krijgen met beslag. Hij heeft gelukkig ervaring met hoefkatrolontsteking en heeft al vaker in overleg met dierenartsen bekapt. Valentijn is nu nog te kort voor ijzers dus hij moet het nog even zonder doen. Maar als de smid op stal is zal hij er wel alvast naar kijken en zodra het mogelijk is zullen we gaan beslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 18:40 



 
Profiel   

Neurectomie is gewoon legaal toch, alleen mogen ze dan niet meer in de sport lopen? Of het bij dit paard toegevoegde waarde heeft is een andere vraag uiteraard :o maar voor zover ik weet bieden Nederlandse klinieken het wel aan.


Het blijft rotnieuws TS, wat erg dit, zulk jong paard ook nog :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 18:45 



 
Profiel   

Babootje schreef
different1 schreef
Ik ben geen arts, maar op de foto's van de ondervoet zie ik een aardige punt op het kroonbeen, dat hoort gewoon rond te zijn naar mijn idee.

[ [url=m/MlLht8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat plus dat het straalbeen er ook niet tof uit ziet. Ik zie daar best 2 grote plekken. Je ziet wel es een rafeltje, maar dit lijkt meer cyste achtig. Kan t slecht zien omdat de foto op de compu klein is.
Maar imo is het niet te missen, zeker niet voor een veearts.
Misschien een idee om de foto's nog door een andere veearts (bij een wat grotere kliniek) te laten beoordelen?
Foto's beoordelen is echt niet de hoofdprijs. Ik kan me niet voorstellen dat een veearts "hier met moeite" iets op ziet.


Had Babootje het trouwens toch goed gezien, die cyste.

Enigszins een positieve noot voor HKO, ik reed een 3-jarige met actieve HKO. Struikelde, liep af en toe een pas raar maar de alarmbellen gingen echt af toen hij met zijn voorbeen niet snel genoeg weg kwam en daardoor een hele strip van zijn hoefwand af trapte -O-
Mijn baas heeft hem verkocht, hij wilde er zelf niet aan sleutelen. Inmiddels heeft hij spijt, het paard loopt in Frankrijk in het 1.60 mtr :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 19:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen