Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Al bijna een jaar kreupel - Valentijn's mysterieuze blessure

 
Profiel   

De dierenarts had al eerder een blessure gehad aan haar kniebanden en had wel veel pijn. Of ze nu zelf naar de dokter moet weet ik niet maar ik voel me wel intens schuldig.

We hebben haar heel veel beterschap gewenst en natuurlijk 100x onze excuses aangeboden. Ik hoop ook echt dat het voor haar meevalt.

Ik schaamde me ook enorm. Sta je daar met je nuchtere lompe knol tussen alle sensibele sportpaarden en wie trapt de dierenarts… die van mij |o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 11:55 



 
Profiel   

Troost je,mijn lieve onschuldige ogende fries ging al bokkend en huppelend over de monsterbaan heen....

Sprong bijna over het heuveltje heen en vloog door de greffel longeerbaan...

:=


Thuis is ze gelukkig wat anders..

Die dag hebben ze alleen speciaal beslag gedaan,rest liet mijn paard niet zien.

Eenmaal thuis de oefeningen gefilmd en daarvan uit weer verder met revalidatie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 11:57 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Daan13 schreef
Oeps,hij doet zijn naam ff geen eer aan :oo

Brenda ken ik niet maar hij is in goede handen en bedenk dat dit een grote leerervaring voor hem is ( je moet er toch een positieve draai aan geven ) :+

Nog even geduld dus.


Nee inderdaad, hij wist het wel verdomd goed want daarna keek hij weer super schuldig met puppy ogen en kwam hij ons knuffelen en kusjes geven…

Op stal staan zal hij niet leuk vinden, zeker niet zonder zijn vriendjes met dit mooie weer maar het is gelukkig wel een schone ruime stal. Of hij er echt iets van leert weet ik niet maar een ervaring is het zeker.

Ik probeer zo veel mogelijk positief te blijven. Ik moest heel erg lachen toen ze vroegen of de sokken er af geschoren mochten worden als ze moesten onderzoeken want veel tinker eigenaren vinden dat heel erg natuurlijk. Ons maakt het niet zo veel uit maar ik heb ze wel succes gewenst want we hebben het moddervarken zo van het weiland gehaald vanmorgen dus dat zal geen makkelijke klus zijn.


Oef, hopelijk is Brenda niet te hard geraakt. Hopelijk kunnen ze vandaag en/of morgen nog tijd vinden voor onderzoek. Misschien is het ook beter als een assistent hem vasthoudt, beetje idee van vreemde ogen dwingen.
Konden ze wel al een plek vinden/idee wat er mankeert? Ik weet niet hoe ver je bent gekomen in het onderzoek natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 12:25 



 
Profiel   

Sta je mooi te kijken, balen joh! Ik zie het al gebeuren uit het niks, poef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 12:28 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
Plop1997 schreef


Nee inderdaad, hij wist het wel verdomd goed want daarna keek hij weer super schuldig met puppy ogen en kwam hij ons knuffelen en kusjes geven…

Op stal staan zal hij niet leuk vinden, zeker niet zonder zijn vriendjes met dit mooie weer maar het is gelukkig wel een schone ruime stal. Of hij er echt iets van leert weet ik niet maar een ervaring is het zeker.

Ik probeer zo veel mogelijk positief te blijven. Ik moest heel erg lachen toen ze vroegen of de sokken er af geschoren mochten worden als ze moesten onderzoeken want veel tinker eigenaren vinden dat heel erg natuurlijk. Ons maakt het niet zo veel uit maar ik heb ze wel succes gewenst want we hebben het moddervarken zo van het weiland gehaald vanmorgen dus dat zal geen makkelijke klus zijn.


Oef, hopelijk is Brenda niet te hard geraakt. Hopelijk kunnen ze vandaag en/of morgen nog tijd vinden voor onderzoek. Misschien is het ook beter als een assistent hem vasthoudt, beetje idee van vreemde ogen dwingen.
Konden ze wel al een plek vinden/idee wat er mankeert? Ik weet niet hoe ver je bent gekomen in het onderzoek natuurlijk..


Mijn vriend had hem al vast omdat die een heel stuk sterker is dan ik en bij vreemde is hij juist nog meer gespannen.

Waren echt niet ver gekomen helaas. Ze had eerst zijn rug gevoeld en vroeg toen voor zijn rechtervoorbeen op te tillen en toen sloeg hij heel hard uit met zijn rechterachterbeen. Normaal is hij iets langzamer met trappen waardoor je je voor kunt bereiden maar dit kwam ook voor ons heel erg snel uit het niets.

Er is wel bloed afgenomen. Dit heeft de assistente erna op stal gedaan. Toen was hij wel weer lief en kusjes aan het geven aan de assistente dus ik vermoed dat hij zijn been niet op wilde tillen omdat dit hem pijn doet.

Gisteren deed hij nog wel zijn voet optillen voor mijn vriend dus het zal ook wel in combinatie met spanning en een vreemd iemand zijn geweest.


Laatst bijgewerkt door Plop1997 op 23-02-22 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 12:30 



 
Profiel   

Oh wat rot.
Voor de dierenarts, maar ook zeker voor jou.
Hopelijk valt het voor haar mee.
En hopelijk voor jou toch snel een duidelijk onderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 12:31 



 
Profiel   

Ai, snap dat je je schuldig voelt. Ze zijn erg ervaren maar paarden kunnen heel onverwachts reageren. Kan je niets aan doen, hoe vervelend ook... wel balen zo de hele situatie en de extra spanning die het oplevert. Hopelijk kunnen ze vanmiddag wel aan de slag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 12:44 



 
Profiel   

We zijn weer thuis, helaas zonder paard dus ik kruip meteen mijn bed in. Even uithuilen en alle spanning wegslapen.

Ik ga vanmiddag ook even bellen of alles oke is met Brenda. Eventueel ook in verband met de verzekering want ik weer niet exact hoe het zit met dierenartsen maar ik denk dat wij verantwoordelijk zijn voor eventuele ziektekosten voor haar. Maar dat moet ik ook even afwachten natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 12:55 



 
Profiel   

Ik denk dat dat een verzekering is vanuit haar werk die dat moet oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 13:02 



 

Dit is inderdaad normaal een werkongeval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 13:11 



 
Profiel   

mijn paard heeft vorig jaar de dierenarts in het gezicht geraakt met een voorvoet. ik was ook volledig aansprakelijk hiervoor. was er eigenlijk ook vanuit gegaan dat ze daar zelf voor verzekerd zijn, maar dat was dus niet zo, zoeken op internet leverde weinig op

succes met je paard, hoop dat ze hem snel wel succesvol kunnen onderzoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 13:15 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
We zijn weer thuis, helaas zonder paard dus ik kruip meteen mijn bed in. Even uithuilen en alle spanning wegslapen.

Ik ga vanmiddag ook even bellen of alles oke is met Brenda. Eventueel ook in verband met de verzekering want ik weer niet exact hoe het zit met dierenartsen maar ik denk dat wij verantwoordelijk zijn voor eventuele ziektekosten voor haar. Maar dat moet ik ook even afwachten natuurlijk.


Rustig aan. :(:) Het is een werkongeval en in dit geval dus schade verhalen bij haar werkgever. Snap dat je je er k*ut door voelt, maar je kunt er nu niks meer aan veranderen. Laten we maar hopen dat ze snel iets vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 13:17 



 
Profiel   

https://www.horses.nl/articles/paard-verwondt-behandelaar-wie-is-aansprakelijk/

Citaat
Dit gezegd hebbende kan de oorspronkelijke vraag beantwoord worden. Welke partij is namelijk aansprakelijk als een hoefsmid of dierenarts een paard bekapt, respectievelijk behandelt als dat paard schade veroorzaakt aan zijn behandelaar. De hoefsmid of dierenarts is, gelet op de door de Hoge Raad in het Loretta-arrest geformuleerde criteria, de bedrijfsmatig gebruiker van dat paard.

Ingevolge artikel 6:181 Burgerlijk Wetboek is de hoefsmid of dierenarts de aansprakelijke partij, niet de bezitter van dat paard. De relatief korte duur van de behandeling staat daar volgens de Hoge Raad niet bij in de weg. Indien een paard tijdens de behandeling letsel veroorzaakt bij de hoefsmid of dierenarts, dan zou de hoefsmid of dierenarts geen aanspraak hebben op de bezitter van dat paard. De hoefsmid of dierenarts zal daarom moeten zorgen voor een deugdelijke verzekering voor dergelijke gevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 13:20 



 
Profiel   

vreemd, bij mij was het anders en echt kort geleden. het is wel gewoon netjes afgehandeld door de beide verzekeringen. maar ik was dus wel schuldig en had hem vooraf uitgebreid gewaarschuwd en het is gebeurd omdat hij deed wat ik afgeraden had

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 13:24 



 
Profiel   

Wat jammer dat je nog steeds niets weet, en dan nog zo'n incident. Ik zou bij het ophalen een doosje chocolade of bosje bloemen meenemen, om het schuldgevoel af te kopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 14:01 



 
Profiel   

Wat jammer van de stamp.

Maar is risico van het vak. Mijn vorige pony heeft op Equitom gestaan en daar ook wat artsen tegen de grond gewerkt, bij hem konden ze niet eens een buigproef uitvoeren hij liet niet aan zijn achterbenen komen door vreemden. De voorbenen doen was al een gevecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 14:44 



 
Profiel   

Ik heb net even gebeld om te vragen hoe het met Brenda haar knie ging en gelukkig kon ze nog lopen.

We hebben ook iets voor haar gehaald als sorry.
[ img ]
Helaas waren er geen Valentijns kaarten meer maar die zal zich vast ook schuldig voelen.

Verder ging het met Valentijn prima. Hij is alleen maar aan het eten en verder rustig op stal. Hij is niet helemaal blij met de mensen daar en is wat huiverig maar met handgrazen hebben ze alles weer goed gemaakt.
Liefde gaat bij hem door de maag gelukkig.

Ze houden me op de hoogte nadat ze het onderzoek hebben gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 16:39 



 
Profiel   

We zijn zojuist terug gebeld door de dierenarts en zoals verwacht maar toch heel pijnlijk heeft hij geen goede prognose gekregen. Er zijn nieuwe röntgenfoto’s gemaakt en echo’s en daarop was niet veel goed nieuws te zien. Ik krijg het verslag nog toegestuurd met de exacte benamingen en bevindingen maar hij zal helaas niet meer als rijpaard kunnen fungeren. Ze weten ook niet waar het vandaan komt. Er zit een hoefkieste en verkraakbening wat niet meer te verhelpen is. Ook zit er nog iets waarvoor een liggende MRI nodig is om het duidelijk in beeld te krijgen maar dat wordt alleen maar slechter nieuws. Zijn hoefzolen waren ook gekneusd en het recheerachterbeen was alleen door compensatie.

Er zit geen fragment dus dat is wel fijn. Ze hopen hem met speciaal beslag voor comfortabel te kunnen maken. Hij hoeft gelukkig nu nog niet ingeslapen te worden. Het is wel progressief, het was al erger dan op de eerste röntgenfoto’s. Zo lang als hij pijnvrij als weidemaatje kan fungeren dan kan hij toch nog een fijn leven hebben tot het echt niet meer zou gaan, ook niet met ijzers er onder.

Echt heel rot natuurlijk maar ik vond het wel fijn om te horen dat hij wel nog grondwerk mag doen en een happy grasmaaier mag zijn.

We gaan het ons even laten bezinken want ook al hadden we het verwacht het is alsnog gewoon poedersuiker. Daarna gaan we kijken wat voor hem de beste plek zal zijn waar hij ook 24/7 buiten kan staan maar dan in een kleinere kudde waar hij ook echt zijn rust heeft.

We zijn intens verdrietig want het maakt niet uit hoe oud je paard is, hoe lang je hem hebt en of het je eerste of 20ste paard is het blijft altijd oliebol. Hij blijft iniedergeval van ons en we gaan goed voor hem zorgen tot het niet meer zou kunnen.

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken en meeleven. Helaas niet de gehoopte uitkomst maar helaas is het leven soms zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 18:21 



 
Profiel   

Ach dat is minder leuk nieuws. Al ben je met een jaar kreupelheid al wel op het ergste voorbereid natuurlijk. Sterkte! Hopelijk kan hij nog een paar jaar fijn op de wei lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 18:34 



 
Profiel   

Ah wat een naar nieuws, sterkte en hopelijk blijft hij met het juiste beslag pijnvrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 18:45 



 
Profiel   

Stille meelezer hier. Wat een verdrietige uitslag. Heel veel sterkte!
Jullie hebben echt je best voor Valentijn gedaan. Hopelijk kunnen jullie, op een aangepaste manier, nog lang van hem genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 18:48 



 
Profiel   

Pfoe, dat is wel heftig nieuws zeg....
Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 18:51 



 
Profiel   

Jeetje wat een waardeloos nieuws. Goed dat jullie gegaan zijn, nu heb je tenminste duidelijkheid, ookal is het eigenlijk wat je niet wil horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 18:53 



 
Profiel   

Wat verdrietig nieuws. |(

Je weet nu wat je eraan hebt en dat je toekomstdromen behoorlijk moet bijstellen maar beter dan doorprutsen zonder te weten hoe en wat.

Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 18:53 



 
Profiel   

Wat akelig zeg. Heel veel sterkte.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 18:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen