Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen magneetveldtherapie

 
Profiel   

Ik zou graag horen of mensen hier ervaring mee hebben. Voor welke blessure je het hebt gebruikt, welk product je hebt gebruikt en alle overige informatie.

Mijn paard staat met een nare breuk hoog in het griffelbeen en ik overweeg een sprongbeschermer met dit systeem voor haar in de hoop dat het rust breng in het breuk gebied. Sommige geven aan dat het te gebruiken is bij breuken en dat het herstel zou bevorderen. En daar heb ik wel oren naar.

Ik hoor graag jullie ervaringen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 11:00 



 
Profiel   

Ik heb een paard gehad welke een breuk in de knie had. Diagnose was 6-9 maanden volledige boxrust en de eerste week was het heel spannend.
Uiteindelijk via magnacare een magneetveld therapie apparaat gehuurd en binnen 2 maanden was de breuk genezen. De dierenarts raadde het aan en was oprecht verbaasd door de snelle resultaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 11:27 



 
Profiel   

Wetenschappelijk Onderzoek heeft uitgewezen magneet therapie niks toe voegt.

Dure Magnetische dekens e.d gaven bijv hetzelfde resultaat als een gewone zweetdeken. Namelijk dat het warmte gaf en meer niet.
Als je googelt op Inet kom je dit artikel vast wel tegen.

Zo een verhaal als hierboven dat het een botbreuk sneller kan doen genezen zou ik met een korreltje zout nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 11:32 



 
Profiel   

Mijn paard heeft een herblessure aan de diepe buigpees. Advies 3 a 4 maanden rust, wel op een afgezet stuk paddock gelukkig. Daarna controle om te zien of het geneest. Die kans is 50/50.

Ik huur van magnacare de minipulse als magneetveldtherapie. Ik geloof nooit zo in wondermiddelen maar de hoeveelheid positieve verhalen over de minipulse heeft mij echt verbaasd. Ik gebruik hem nu ongeveer anderhalve maand dus over het resultaat is nog niks te zeggen, maar ik lees graag mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 12:07 



 
Profiel   

Popstra schreef
Wetenschappelijk Onderzoek heeft uitgewezen magneet therapie niks toe voegt.

Dure Magnetische dekens e.d gaven bijv hetzelfde resultaat als een gewone zweetdeken. Namelijk dat het warmte gaf en meer niet.
Als je googelt op Inet kom je dit artikel vast wel tegen.

Zo een verhaal als hierboven dat het een botbreuk sneller kan doen genezen zou ik met een korreltje zout nemen.


Dit is heel iets anders als ‘dure magnetische dekens’.
Dit is een apparaat wat een magneetveld creëert en in te stellen is op aantal hertz. Oa dierenkliniek Emmeloord raadt dit aan en er zijn er meerdere die dit bij peesblessures en botbreuken inzetten.
Tevens werkt Tunna Morriën hiermee en geeft zij ook begeleiding hierin.

Edit:
Even een citaat opgezocht want dit is hiervoor ook wel eens ter sprake gekomen op bokt en ik wist me te herinneren dat er wel wetenschappelijke bewijs voor is:
Citaat van jade op bokt:
Ik heb net als een aantal anderen hier wel positieve ervaringen met magnacare - wat ook niet hetzelfde concept is, en waar wél wetenschappelijk bewijs voor is; hiervoor wordt namelijk een pulserend magneetveld gebruikt. zowel op de site van magnacare, als via https://scholar.google.com/scholar?hl=e ... lsed+elect zijn artikelen terug te vinden. Magnacare verhuurt het apparaat en kan het gebruik uitleggen, er is geen ondersteuning voor het apparaat zelf nodig, er zit een aan/uit knop op en drie standen voor de intensiteit. ik heb hem zelf ook maar 10-30 minuten per dag gebruikt voor resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 12:14 



 
Profiel   

Arethe schreef
Ik heb een paard gehad welke een breuk in de knie had. Diagnose was 6-9 maanden volledige boxrust en de eerste week was het heel spannend.
Uiteindelijk via magnacare een magneetveld therapie apparaat gehuurd en binnen 2 maanden was de breuk genezen. De dierenarts raadde het aan en was oprecht verbaasd door de snelle resultaten.



maar een breuk geneest sowieso binnen twee maanden.
dus zonder het apparaat was dat ook gebeurd.


lenexa:
in gaan op de vraag, een breuk geneest normaal gesproken in een 6-8 weken.
ik heb een ruin gehad met een griffelbeen breuk en die heeft 8 week rust gehad op een paddock en daarna heel,heel rustig aan gaan opbouwen met rechtuit stappen.
is helemaal goed gekomen.
zou eigenlijk gewoon de tijd voor nemen,2 maand is zo om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 12:19 



 
Profiel   

@ellepel, helaas geneest het nog niet vlot. Met 6,5 week rust is ze op de foto geweest en is er nog weinig tot geen nieuwe botgroei te zien. Ze moet dus nog 8 weken langer op volledige boxrust. Als er dus iets is waarmee ik het ook maar iets kan helpen zodat het na hopelijk na deze 8 weken wel beter is doe ik dat graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 13:01 



 
Profiel   

Magnacare heb ik hele goede ervaringen mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 13:05 



 
Profiel   

lotje5lotje schreef
Magnacare heb ik hele goede ervaringen mee!


Voor welke blessure heb je deze gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 13:54 



 
Profiel   

De bemer therapie kan hem daar ook in ondersteunen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 14:12 



 
Profiel   

Ik heb ook goede ervaringen met de minipuls van magnacare. 2 keer gebruikt voor een blessure aan het checkligament en 2 keer zijn ze zeer snel en goed genezen.

Mijn moeder is vorig jaar flink door der enkel gegaan met waarschijnlijk enkelbanden gescheurd toen heeft Ze hem ook gebruikt en is het ook zeer snel genezen. Mijn vriend gebruikt hem nu voor zijn teen die zwaar gekneusd of gebroken is en heeft er ook zeker baat bij. Hij kan hem al veel beter belasten.

Zelf gebruik ik hem voor artrose in mijn voet en daar werkt het ook goed voor. Veel minder pijn en minder stijf.

Ik ben blij dat ik de minipuls vorig jaar gekocht heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 17:12 



 
Profiel   

valonka schreef
De bemer therapie kan hem daar ook in ondersteunen!


Ik kan hier niet zoveel over vinden, kun je er wat meer over vertellen? Waar heb jij dit voor gebruikt?

@Destiny22, bedankt voor je ervaringen! Dat ding lijkt me wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 18:17 



 
Profiel   

Lenexa schreef
valonka schreef
De bemer therapie kan hem daar ook in ondersteunen!


Ik kan hier niet zoveel over vinden, kun je er wat meer over vertellen? Waar heb jij dit voor gebruikt?

@Destiny22, bedankt voor je ervaringen! Dat ding lijkt me wel wat.


https://www.solarfence.nl/c-6264971/bemer-producten/

In deze link staat meer informatie.
Zij kunnen je ook verder informatie gegeven.

Ik heb het gebruik voor de spieren meer te laten ontspannen, en ik ben helemaal verbaast op het verschil van voor en na de bemer *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 20:09 



 
Profiel   

@lenexa, voor een schieffel (niet gebroken, alleen een enorme bult door aantikken) en een bandenblessure van de kogel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-22 20:54 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips, ik heb het idee dat er bij ons ook ineens een schiefel zit terwijl het al weken goed gaat. Maar ben nu gestopt met ijsbandages en met een paar dagen zit er een bult die er eerst niet zat.
Ik ga dus ook maar weer 2x per dag koelen.
En ik ga de Bemer therapie uitproberen. Ik ken iemand die deze via een opleiding mag uitproberen om uit te testen dus dan krijgen we er nog een soort van begeleiding bij. En dan zien we wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 11:00 



 
Profiel   

Lenexa schreef
Bedankt voor de tips, ik heb het idee dat er bij ons ook ineens een schiefel zit terwijl het al weken goed gaat. Maar ben nu gestopt met ijsbandages en met een paar dagen zit er een bult die er eerst niet zat.
Ik ga dus ook maar weer 2x per dag koelen.
En ik ga de Bemer therapie uitproberen. Ik ken iemand die deze via een opleiding mag uitproberen om uit te testen dus dan krijgen we er nog een soort van begeleiding bij. En dan zien we wel!



Ik ben heel benieuwd naar jou ervaring met de Bemer straks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 15:34 



 
Profiel   

Mijn paard werd onrustig van de Bemer, welke stand ik hem ook zet. Zelf heb ik een magnacare deken voor mensen maar ik heb het geduld niet om hem te gebruiken. Ik heb er met mijn frozen shoulders wel baat bij gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-22 16:07 



 
Profiel   

Lenexa schreef
Ik zou graag horen of mensen hier ervaring mee hebben. Voor welke blessure je het hebt gebruikt, welk product je hebt gebruikt en alle overige informatie.

Mijn paard staat met een nare breuk hoog in het griffelbeen en ik overweeg een sprongbeschermer met dit systeem voor haar in de hoop dat het rust breng in het breuk gebied. Sommige geven aan dat het te gebruiken is bij breuken en dat het herstel zou bevorderen. En daar heb ik wel oren naar.

Ik hoor graag jullie ervaringen!


Hi,
Heb je de bemer ondertussen nog gebruikt?
Is al ff geleden maar ben toch benieuwd, hoe het afgelopen is :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:52 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd hoe het uiteindelijk gegaan is en wat je hebt gedaan TS. Hier ook erg goede ervaringen met magnacare, ik maak er veel gebruik van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 12:22 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad de beemer een maand lang gebruikt, ik was er eigenlijk heel tevreden over. We hebben keurig het schema aangehouden, toen de huur maand op was is hij weer terug gegaan (stalbaas had gehuurd). De week erna vond ik dat er toch vlot groei zat in haar schiefel.

Naar mijn idee heeft het dus wel geholpen de groei van de schiefel tegen te gaan. Maar dat kan uiteraard ook gewoon timing zijn. Achteraf denk ik wel eens, had ik maar dat ding wat langer gebruikt. Wie weet wat het dan had gedaan..

Ik vind het nog steeds lastig, naar mijn idee heeft het geholpen maar zeker weten weet ik dat niet.
Ik heb nu de lemieux magno boots gekocht, die krijgt ze nog dagelijks om. Daar heb ik zelf een goed gevoel bij, kwaad zal het niet doen dus als het iets goeds doet: heel graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 13:29 



 
Profiel   

Ik heb voor een blessure aan de peesaanhechting de magneet beschermer van magna care gehuurd maar bij mijn paard deed het helaas niks…

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:02 



 
Profiel   

Lang geleden magneetveldapparaat gebruikt voor een ernstige peesblessure (zowel de diepe buiger als de oppervlakkige buiger waren ingescheurd). Paard (draver) is helemaal genezen en heeft ook weer in de koers gelopen, maar naast het apparaat hebben we nog heel veel andere dingen gedaan zoals 9 maanden alleen gecontroleerde beweging, elke maand scannen om te zien of de beweging weer opgevoerd kon worden dat er niet is aan te wijzen wat het apparaat heeft bijgedragen aan de genezing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:07 



 
Profiel   

Lenexa schreef
Ik heb inderdaad de beemer een maand lang gebruikt, ik was er eigenlijk heel tevreden over. We hebben keurig het schema aangehouden, toen de huur maand op was is hij weer terug gegaan (stalbaas had gehuurd). De week erna vond ik dat er toch vlot groei zat in haar schiefel.

Naar mijn idee heeft het dus wel geholpen de groei van de schiefel tegen te gaan. Maar dat kan uiteraard ook gewoon timing zijn. Achteraf denk ik wel eens, had ik maar dat ding wat langer gebruikt. Wie weet wat het dan had gedaan..

Ik vind het nog steeds lastig, naar mijn idee heeft het geholpen maar zeker weten weet ik dat niet.
Ik heb nu de lemieux magno boots gekocht, die krijgt ze nog dagelijks om. Daar heb ik zelf een goed gevoel bij, kwaad zal het niet doen dus als het iets goeds doet: heel graag!


Fijn wat erover te horen!
Ja het blijft altijd afvragen of het idd geholpen heeft door die bemer :-)
Ik heb hier thuis de set van bemer, wel al een verouderde versie maar gebruik hem eigenlijk heel weinig... erg he :D
wij zijn net terug van wintersport en mijn man en ik hebben een klappertje gemaakt op de zwarte piste hij arm uit de kom en ik elleboog uit de kom..lekker hoor :)
Dus thuis dacht ik, hej ik heb dat ding nog dus die heb ik om me elleboog gedaan.. moet het eigenlijk vaker doen maar al versneld het het genezingsproces maar enigzins ben ik al blij *\o/* dus ga er zo maar weer ff mee zitten ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 21:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen