Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 9 [ 209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

IBD, ervaringen?

 
Profiel   

Ja, ik gaaf het elke dag. Een volle kuur zeg maar en de hoeveelheden die op de emmer staat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 17:42 



 
Profiel   

darmbalans hoor ik ook goede verhalen over als hij van de medicijnen af kan ga ik dat denk ik ook geven. geven jullie ook iets voor de maag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 20:25 



 
Profiel   

Majestic1 schreef
Ik meld mij ook even in dit topic, jeetje heftige verhalen zeg..
Mijn paard heeft ook helaas ibd, heeft op Utrecht gestaan en heeft maagzweren onderin zijn maag, en uit het biopt kwam ibd. bij het opvoelen de eerste keer kwam dat zijn dikke darm veel te vol was en iets verdikte dunnedarmwand.
hij staat nu voor 6 weken op gastrogard/sucralfaat en prednison daarna moet hij weer terug.

Ik merk dat hij nu thuis is hij toch al weer meer opgeblazen/gasserig is in zijn buik dan daar, maar hij mocht nu ook weer meer hooi eten herkennen jullie dit ook bij jullie paarden?



Wat verelend om te horen! Hoe gaat het nu met hem?

Mijn paard is bij de eerste (en enige gelukkig) koliekaanval licht gassig geweest, maar daarna nooit meer.
Verder geef ik nu NutriPower&Shine van de kliniek. Dit is wat ze zeggen erover op de website:

NutriPower & Shine is een unieke formule van geëxtrudeerd lijnzaad, probiotica, BT-biergist, vitamine, mineralen, aminozuren, kruidenextract plus een middel tegen mycotoxinen. De gepatenteerde extrusie van lijnzaad streeft naar een maximale beschikbaarheid van omega 3-vetzuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 08:35 



 
Profiel   

Chinas schreef
Majestic1 schreef
Ik meld mij ook even in dit topic, jeetje heftige verhalen zeg..
Mijn paard heeft ook helaas ibd, heeft op Utrecht gestaan en heeft maagzweren onderin zijn maag, en uit het biopt kwam ibd. bij het opvoelen de eerste keer kwam dat zijn dikke darm veel te vol was en iets verdikte dunnedarmwand.
hij staat nu voor 6 weken op gastrogard/sucralfaat en prednison daarna moet hij weer terug.

Ik merk dat hij nu thuis is hij toch al weer meer opgeblazen/gasserig is in zijn buik dan daar, maar hij mocht nu ook weer meer hooi eten herkennen jullie dit ook bij jullie paarden?



Wat verelend om te horen! Hoe gaat het nu met hem?

Mijn paard is bij de eerste (en enige gelukkig) koliekaanval licht gassig geweest, maar daarna nooit meer.
Verder geef ik nu NutriPower&Shine van de kliniek. Dit is wat ze zeggen erover op de website:

NutriPower & Shine is een unieke formule van geëxtrudeerd lijnzaad, probiotica, BT-biergist, vitamine, mineralen, aminozuren, kruidenextract plus een middel tegen mycotoxinen. De gepatenteerde extrusie van lijnzaad streeft naar een maximale beschikbaarheid van omega 3-vetzuren.


het gaat nog eigenlijk beetje hetzelfde..hij gaapt nog erg veel soms wat opgeblazen en vond zijn mest vandaag weer wat minder..ook erg gevoelig bij buik/flanken. eet z'n brokjes niet, ook bietenpulp eet hij niet graag, volgens de dierenarts heeft de prednisolon zeker 3 weken nodig en de maagzweren worden ook pas rustiger als.zijn darmen rustiger zijn wat ik ervan begreep. hij mocht niet slechter worden dan moest ik weer bellen.

klinkt wel als heel mooi voer zeg! ben erg benieuwd hoe die het hierop doet! zeker wel erg duur of niet?
ik krijg volgende week ook de voedingsdeskundige dus ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 19:37 



 
Profiel   

Bietenpulp moeten paarden ook wel leren eten Voer je echt bietenpulp of iets van pavo/ bewerkte bietenpulp.? Kun je de brok ook weglaten? Misschien ook beter voor de maag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 21:42 



 
Profiel   

Rizette schreef
Bietenpulp moeten paarden ook wel leren eten Voer je echt bietenpulp of iets van pavo/ bewerkte bietenpulp.? Kun je de brok ook weglaten? Misschien ook beter voor de maag?


ja het zijn vitamine brokjes geen krachtvoer, hij at het altijd cavalor vitamine..
nee het is fibrebeet van pavo, geef er zoiezo niet zo veel van, ene keer wil die het wel meer dan de Andere keer. gastro muesli eet hij wel beter maar knoeit er ook veel mee. v

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 21:55 



 
Profiel   

Majestic1 schreef
Rizette schreef
Bietenpulp moeten paarden ook wel leren eten Voer je echt bietenpulp of iets van pavo/ bewerkte bietenpulp.? Kun je de brok ook weglaten? Misschien ook beter voor de maag?


ja het zijn vitamine brokjes geen krachtvoer, hij at het altijd cavalor vitamine..
nee het is fibrebeet van pavo, geef er zoiezo niet zo veel van, ene keer wil die het wel meer dan de Andere keer. gastro muesli eet hij wel beter maar knoeit er ook veel mee. v

Probeer eens gewone simpele bietenpulp dat krijgen mijn paarden, vinden fibrebeet ook niet lekker.. En misschien vitalbix er door doen dan als ze de bietenpulp eenmaal goed eten. Eventueel de pulp een nacht in de bak laten zitten. Weer moet dan niet te warm zijn want anders wordt het zuur. Hier leven alle paarden het eten en het verzacht bij spijsverteringsproblemen en levert pectine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 05:54 



 
Profiel   

Majestic1 schreef
het gaat nog eigenlijk beetje hetzelfde..hij gaapt nog erg veel soms wat opgeblazen en vond zijn mest vandaag weer wat minder..ook erg gevoelig bij buik/flanken. eet z'n brokjes niet, ook bietenpulp eet hij niet graag, volgens de dierenarts heeft de prednisolon zeker 3 weken nodig en de maagzweren worden ook pas rustiger als.zijn darmen rustiger zijn wat ik ervan begreep. hij mocht niet slechter worden dan moest ik weer bellen.

klinkt wel als heel mooi voer zeg! ben erg benieuwd hoe die het hierop doet! zeker wel erg duur of niet?
ik krijg volgende week ook de voedingsdeskundige dus ben benieuwd.


Hoe lang heb je hem nu op de predniselon staan?
Hier wordt de bietenpulp ook niet graag gegeten. Wij mengen het met muesli, maar ze doet er gerust de hele nacht over om het op te krijgen.
De Nutripower&shine is een supplement. Met 1 emmer van 25€ doen we anderhalve maand. Maar ze blijft hier waarschijnlijk wel de rest van dr leven op staan.


Hier gaat het nu iets lastiger helaas. Ze deed het heel goed op het ruwvoer wat er gevoerd werd, maar daar is de staleigenaar door heen. Hij heeft nu wel wat vergelijkbaars, maar het is net anders. En ik zie het meteen in haar buik. Ze staat lichtelijk aangepassen weer. Het is niet ernstig, en ik denk niet dat andere mensen het zien. Maar het viel mij op vanaf de eerste seconde dat ik haar zag gister. En nou ga ik morgen ook nog voor een week op vakantie zonder enige vorm van bereikbaarheid.. Ik denk niet dat het fout gaat, maar spannend is het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 07:50 



 
Profiel   

oja gewone bietenpulp is wel een idee idd en moest evenzin vit brokjes nat maken is ook wat zachter, ik moet ook even afwachten want volgende week krijg ik zijn voedingsrantsoen van de dierenarts.

dat is niet duur voor een supplement daar ga ik ook eens naar kijken,merk jij daar al verschil mee?

hij staat nu een goede week op de prednison. en 2 weken op de gastro een sucralan.

vervelend dat het weer iets minder gaat, ja ik herken het echt ik zie al die verandering in z'n buik dat mensen denken jij bent gek..maar idd ook met hooi echt heel lastig probleem je houd altijd die wisselingen van structuur etc etc..
hopelijk gaat het goed als jij op vakantie bent! fijne vakantie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 11:52 



 
Profiel   

Ja ik herken dat ook. Mandaag was de baal op en moest ik hooi pakken van een oudere baal, mevrouw had heel weinig gegeten toen ik kwam op stal de volgende dag en was erg opgeblazen. Gelukkig kon ik een nieuwe baal openmaken en nu gaat het weer ok.

Ik weet niet of het een tips is voor jullie maar als ik merk dat mijne moeite heb met darmpassage door wisseling van hooi of zo, dan geef ik gelijk 100ml paraffine met een beetje muesli. Die “smeert” de darmen een beetje zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 12:21 



 
Profiel   

Phonix schreef
Ja ik herken dat ook. Mandaag was de baal op en moest ik hooi pakken van een oudere baal, mevrouw had heel weinig gegeten toen ik kwam op stal de volgende dag en was erg opgeblazen. Gelukkig kon ik een nieuwe baal openmaken en nu gaat het weer ok.

Ik weet niet of het een tips is voor jullie maar als ik merk dat mijne moeite heb met darmpassage door wisseling van hooi of zo, dan geef ik gelijk 100ml paraffine met een beetje muesli. Die “smeert” de darmen een beetje zeg maar.

Bestel je die paraffine ergens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 12:34 



 
Profiel   

Ik koop mijne bij mijn dierenarts, maar je kunt het ook online kopen bij Agradi of doc horses :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 13:03 



 
Profiel   

Phonix schreef
Ja ik herken dat ook. Mandaag was de baal op en moest ik hooi pakken van een oudere baal, mevrouw had heel weinig gegeten toen ik kwam op stal de volgende dag en was erg opgeblazen. Gelukkig kon ik een nieuwe baal openmaken en nu gaat het weer ok.

Ik weet niet of het een tips is voor jullie maar als ik merk dat mijne moeite heb met darmpassage door wisseling van hooi of zo, dan geef ik gelijk 100ml paraffine met een beetje muesli. Die “smeert” de darmen een beetje zeg maar.


gelukkig nu weer beter!
ja ik heb van een andere dierenarts toen paraffine gehad kreeg 200 ml per dag, in begin leek het beter te gaan maar later ook niet meer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 13:04 



 
Profiel   

Majestic1 schreef
oja gewone bietenpulp is wel een idee idd en moest evenzin vit brokjes nat maken is ook wat zachter, ik moet ook even afwachten want volgende week krijg ik zijn voedingsrantsoen van de dierenarts.

dat is niet duur voor een supplement daar ga ik ook eens naar kijken,merk jij daar al verschil mee?

hij staat nu een goede week op de prednison. en 2 weken op de gastro een sucralan.

vervelend dat het weer iets minder gaat, ja ik herken het echt ik zie al die verandering in z'n buik dat mensen denken jij bent gek..maar idd ook met hooi echt heel lastig probleem je houd altijd die wisselingen van structuur etc etc..
hopelijk gaat het goed als jij op vakantie bent! fijne vakantie!


Bij ons duurde het ook wel een maandje vol op de predniselon voordat we verschil begonnnen te zien!
Dat supplement heeft ze gekregen vanaf het moment dat ze echt ziek werd en op de kliniek stond. Ik heb geen idee of het verschil maakt, of dat de andere middelen het meeste werk doen. Maar ze doet het zo goed dus laten het maar zo.

Wat "fijn" dat jullie paarden ook reageren met wisselen van ruwvoer! Of nja, vervelend voor jullie maar fijn om te weten dat de mijne niet de enige is. Ik zal na mijn vakantie even kijken hoe ze er bij staat, en evt. overleggen met de dierenarts of zij ook paraffine aanraadt bij zulke wisselingen in ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 14:37 



 
Profiel   

Ja bij mij ook. Ze stond eerst op halve dosis wat niet werkte en toen nog hele. In totaal heb mijne drie maanden op prednison gestaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 15:35 



 
Profiel   

oke jeetje dus echt wel een maand voor je verbetering zag.. dan moet ik echt geduld hebben, het is zo niet leuk om elke dag een paard te zien die niet lekker is:(
hij stond er na weekje kliniek beter bij als nu, weer zo opgeblazen zijn mest is ook beduidend slechter en grotere hopen en meer en een nattere stal denk dat hij dan ook meer plast dat is me al vaker opgevallen periodes, hebben die van jullie dat ook?

en 3 maanden prednison pff ook echt lang.
voor dat supplement ga ik ook eens even overleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 20:35 



 
Profiel   

Ik word er echt lijp van. Mijn paard was ineens dik deze week, maar omdat ze hengstig was hoopte ik op dat het dat was. Vandaag vond ik haar nog dikker dus eten en zo beginnen te checken.

Blijkt er dat ik weer een foutieve zak heb van haar Marstall Gastro. Vorige keer had hun het gemengd met Sinfonie, wat graan bevat en mijne mag absoluut geen graan.

Top….

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 16:22 



 
Profiel   

Phonix schreef
Ik word er echt lijp van. Mijn paard was ineens dik deze week, maar omdat ze hengstig was hoopte ik op dat het dat was. Vandaag vond ik haar nog dikker dus eten en zo beginnen te checken.

Blijkt er dat ik weer een foutieve zak heb van haar Marstall Gastro. Vorige keer had hun het gemengd met Sinfonie, wat graan bevat en mijne mag absoluut geen graan.

Top….

Wat naar, gebeurt dat bij Marstall?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 17:20 



 
Profiel   

Ja blijkbaar wordt het bij hun vestiging in Nederland geproduceerd. Heel vervelend. Vorige keer heb ze een neuiwe zak gestuurd maar dit kan toch niet blijven gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 17:34 



 
Profiel   

Phonix schreef
Ik word er echt lijp van. Mijn paard was ineens dik deze week, maar omdat ze hengstig was hoopte ik op dat het dat was. Vandaag vond ik haar nog dikker dus eten en zo beginnen te checken.

Blijkt er dat ik weer een foutieve zak heb van haar Marstall Gastro. Vorige keer had hun het gemengd met Sinfonie, wat graan bevat en mijne mag absoluut geen graan.

Top….


ahh jeetje!! echt oliebol zeg, wel raar van marstall, ik geef ook die gastro van hun maar sinds ik dat meer geef lijkt hij opgeblazener maar of het van die muesli is ik weet het niet...

in welke zit nu die graan dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 18:46 



 
Profiel   

Dat heb ik dus ook, vraag me af of het komt door het voer dan. Tot nu toe did ze hier goed op. Heb het nu wel voor het weekend verminderd om te kijken of het beter wordt.

Ze zeggen dat ze eerst productie van de Marstall Sinfonie did en daarna doen ze de Gastro. De eerste zakken die er wordt gemaakt van de Gastro wordt er altijd uitgehaald, maar blijkbaar is er niet genoeg uitgehaald waardoor ze zeggen dat de ecuyluptus geur blijft hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 20:19 



 
Profiel   

oke apart zeg! mag eigenlijk niet kunnen!!
zit er graan in die marstall denken jullie? ik geef ook weer die metazoa vit brokje maar daar zit denk ik niks in..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 08:42 



 
Profiel   

Zijn jullie paarden ook zo erg opgeblazen/gassig als ze op de wei staan?
Die van mij staat zo erg op geblazen niet normaal, op hooi ook maar nu wel heel erg.
merk ook dat hij er echt niet lekker van is. hebben jullie nog tips wat je daar tegen kan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 19:35 



 
Profiel   

Nee, zit normaal geen graan in de Marstall.

Mijne werd ineens super opgeblazen twee weken geleden. Toen kwam ik achter dat ze gras buiten te paddock stond te eten dus mijne kunt er niet zo goed tegen. Ik heb twee dagen nu colosan gegeven en dat lijkt goed te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:01 



 
Profiel   

Voor de mensen die Colosan gebruiken, het is tijdelijk moeilijker leverbaar in de grootverpakkingen. Het is veranderd van leverancier en momenteel op veel plekken uitverkocht. De Kroo ruitersport heeft het nog in de verpakking van 500 ml en er is nu ook nog 10 procent korting daar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 9 [ 209 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen