Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Artrose middel Anarthron voor paard? (is eigenlijk voor honden)

 
Profiel   

Mijn paard heeft beginnende artrose aan de voor kogels en ellebogen. Door deze combinatie zet ze steeds een voorknie op rust maar is er niet kreupel aan.

De dierenars schreef het middel Anarthron voor, een kuur van 3 weken waarbij ze wekelijks 2 flesjes in de borst ingespoten kreef.

Nu is ze gevoelig voor neusbloedingen en heeft ze daar ontzettend veel last van, verder is ze erg lusteloos.
Na googlen zag ik dat het voor honden (en katten) maar kan ik niets erover vinden in combinatie met paarden.

Neusbloedingen (en zelfs interne bloedingen) zijn een bekend bijverschijnsel, samen met de lusteloosheid. Ook is de kuur niet 3x maar 4x.

Ik vraag me af of dit vaker aan paarden wordt gegeven

Voel me achteraf zo stom dat ik niet eerst heb gekeken wat voor middel het is maar was zo blij dat er eindelijk een dierenarts was die verder keek dan de voet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 08:22 



 
Profiel   

Het gebeurd wel vaker dat dierenartsen middelen voorschrijven die bedoeld zijn voor bijvoorbeeld honden, maar waarvan het bestandsdeel ook geschikt is voor paarden. Bijvoorbeeld omdat ze dat hebben liggen. De naam voor de medicatie voor paarden is dan alleen anders, maar komt dus op hetzelfde neer.

Als ik google dan is pentosan polysulfaat het actieve bestanddeel van Anarthron. Als ik dat google met paard erachter dan staat er: Pentosan polysulfaat ( PPS ) is een medicijn dat wordt gebruikt voor interstitiƫle cystitis en osteoartritis. Als ik het zo even snel bekijk dan wordt het dus ook voor paarden gebruikt.

Ik denk dus dat het niet zo spannend is, maar als je twijfelt dan bel je toch gewoon even je dierenarts om dit te checken als je twijfelt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 08:36 



 
Profiel   

Beste Jets,

Wat goed van je, daar had ik niet aan gedacht om te doen. Ik kan via dat middel kijken of de dosering goed is gegaan.

Heb de veearts een bericht gestuurd wanneer de neusbloedingen over zouden moeten zijn.

Dank je voor je hulp
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 08:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen