Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Keel probleem

 
Profiel   

[ img ]
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik op de goede afdeling zit, ik wil namelijk graag iets delennmet jullie in de hoop dat jullie dit mogelijk eens gezien hebben.
Mijn paard heeft sinds een jaar dat hij een gek “roggelend” geluid maakt. Dit is het beste waar ik het mee kan vergelijken het is echt een gek geluid. Ik ben uiteindelijk naar de da geweest om het te laten checken want het werd steeds heftiger het geluid en ik kon ook merken dat hij qua ademhaling wat moeite kreeg. Dus wij naar de da een endoscopie maken, hieruit bleek dus dat dex een verdikte ring onder zijn strotteklepje heeft en wat opgezetten stembanden. Dex aan de prednison en metacam maar niks mocht baten het slonk niet, dus toen zou er een biopt gemaakt worden want het zou ook nog weleens kanker kunnen zijn. Biopt proberen te maken, dit lukte alleen niet want het weefsel gleed steeds weg uot het tangetje, nu bleek dat door de narcose dex zijn strotteklepje naar binnen trok dat het echt rondom zat en dus ook op het zachte gedeelte van zijn verhemelte zit. Da emmeloord gebeld met wat hieraan te doen, emmeloord vertelde dat er niks aan gedaan kan worden ivm het zachte stuk van zijn verhemelte als je prutsmuts zou gaan snijden is wr kans dat t verlamt raakt en zou hij stikken in zijn eten. Dus nu werd mij verteld het zo te laten en kijken hoe hij zich houd. Nu doe ik mijn hooi al stomen dat geeft iig iets aan verlichting maar met warme dagen is het zowiezo wat heftiger dan de normale dagen.
Nu is mijn vraag hebben jullie dit weleens eerder gezien/ over gehoord? Hij is 12 jaar en heeft nog nooit dit gehad tot nu zomaar ineens zelfs als hij op het land staat te grazen maakt hij dit rare roggelende geluid. De mensen in mijn nabije omgeving hebben dit ook nog nooit gehoord/ gezien.
Wie heeft hier al eens eerder iets over gehoord of gezien? Ik hoor het dan heel graag zot echt met mn handen in t haar.

Groetje nancy
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 16:31 



 
Profiel   

Ik denk dat hij al aan het stikken is, anders maakt hij dat roggelende geluid niet. Je geeft zelf al aan dat hij moeite heeft met ademhalen…Meestal is dat verlamming van het arytenoid kraakbeen dan gaan ze dat geluid maken. Als dat het is gaat hij het wel steeds zwaarder krijgen. Weet niet hoe lang dat eerlijk is. Heeft de DA er iets over gezegd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 16:59 



 
Profiel   

Ik zou hem naar een kliniek brengen en een eerlijke diagnose willen. Als dit blijft groeien dan stikt hij op een gegeven moment en vind je hem ‘s ochtends een keer. Dat lijkt me afschuwelijk voor het dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 17:34 



 
Profiel   

Heftig zeg. Ik zou ook nog een keer naar een kliniek gaan en het goed onderzoeken. Ik zou ook willen weten of hij er wel of niet last van heeft en in hoeverre het beter wordt of niet. Is het houdbaar als hij zo blijft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 18:11 



 
Profiel   

Helaas een paar weken geleden een soort gelijk, herkenbaar met wat jij omschrijft, geval gehad bij mijn paard. Daar zat een "bult" tussen de stembanden die slokdarm en luchtpijp aan het afsluiten was. Bult 2x op scoop gehad in 4 dagen tijd bleek die zo snel te groeien dat we geen andere keuze hadden dan paard in te laten slapen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 19:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen