Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 275 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

hoefbevangen

 
Profiel   

Maar dat is een ander geval dan een paard dat 3 maanden vrijwel alleen maar ligt en doorligplekken heeft..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 13:47 



 
Profiel   

Ik vind uit zichzelf lopen nou ook niet heilig. Een dier dat maanden zwaar kreupel is,aan een aandoening die niet meer gaat herstellen vind ik ook geen paardwaardige oplossing

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 13:50 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
Brainless schreef
3 maanden is TS al bezig... 3 maanden en alsnog loopt hij niet goed!


Nou ik ben al veel meer dan 3 maanden bezig en ze lopen nog steeds niet goed. Als een hoefbeen gekanteld is kost dat soms wel een jaar volgens mijn hoefsmid. Dus ik zou niet zo hard oordelen. De mijne lopen uit zichzelf, hebben ook nooit heel veel gelegen, maar zijn wel hoefbevangen geweest en eentje heeft aan een voet een vrij erge kanteling, de rest van de kanteling is licht. Ze worden elke 3 weken bekapt waar nodig.

Mijn vorige paardje had een sincker en een kanteling maar liep binnen 2 weken redelijk en binnen een maand pijnvrij.
Heeft jaren nog rond gelopen (incl meerder paarden4daagsen) maar moest voor wel altijd een hoefijzer hebben, want ze had een lichte bolling in haar zool die gevoelig bleef (zonder ijzer).
De kanteling + sincker zijn nooit minder geworden.

Ze horen echt absoluut geen maanden met pijn te lopen, dan is het gewoonweg niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 14:07 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Moderatoropmerking:
Deze post is verwijderd omdat deze niet voldoet aan de Bokt Regels


Er worden elke dag 1,6 miljoen dieren geslacht. Het lijkt me dat als je dierenleed zo goed aanvoelt je je daar prima mee bezig kan houden.


TS gaan lastigvallen heet stalking.
Haar verhalen lijken niet echt goed. Maar wie weet is ze gewoon niet zo'n goede communicator, valt het best mee.
We weten het niet., heel vervelend maar zolang we niets weten en zij aangeeft dat er door een dierenarts en een hoefsmid voor gezorgd wordt kunnen we niet veel anders dan vragen stellen en het antwoord accepteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 14:21 



 
Profiel   

Brainless schreef
Mijn vorige paardje had een sincker en een kanteling maar liep binnen 2 weken redelijk en binnen een maand pijnvrij.
Heeft jaren nog rond gelopen (incl meerder paarden4daagsen) maar moest voor wel altijd een hoefijzer hebben, want ze had een lichte bolling in haar zool die gevoelig bleef (zonder ijzer).
De kanteling + sincker zijn nooit minder geworden.

Ze horen echt absoluut geen maanden met pijn te lopen, dan is het gewoonweg niet goed.


Ik heb ze op foto laten zetten. Tut had aan een voorbeen een behoorlijke kanteling, aan de andere licht. Glimmer had lichte kanteling. Soms lopen ze vlot langs de weg over het harde, soms lopen ze langzaam, maar niet kreupel. Soms lopen ze voorzichtig in de wei en draaien ze voorzichtig, soms zie je er niets aan. Metacam maakt geen verschil daarbij en pijn lijken ze niet te hebben, ze zijn gewoon vrolijk. De kanteling weer beter krijgen kan tot een jaar duren. Veearts en hoefsmid zeggen allebei geduld hebben. Heb het boek van Remco Sikkel gekocht, dat roept meer vragen op dan antwoorden eerlijk gezegd. En ja dit is al aan de gang sinds maart. Ze krijgen nu duivelsklauw, magnesiumchelaat en glucobalance over het dieetvoer van de Welkoop. Tut haar dikke manenkam is weg, Glimmer had dat niet maar die is gewoon wat te zwaar. Ze krijgen grof hooi van niet bemest land. Wat ik nog meer kan doen zou ik niet weten, zolang ze vrolijk zijn denk ik dat het de goede kant op gaat, volgens de hoefsmid herstelt de hoef ook, maar ik wilde dat ik in hun hoofd kon kijken. In augustus komt een natuurgeneeskundige die ook een reading gaat doen. Met readingen heb ik goede ervaringen, toen mijn oude merrie ineens stokkreupel was na een operatie heb ik dat ook laten doen en toen zei de chirurg van Emmeloord dat ze wel vaker met die mevrouw gewerkt hadden en dat ze altijd gelijk had. Dat had ze bij mijn paard dus ook. Wat ik nog meer zou kunnen doen weet ik niet, maar ik ga ze echt niet laten dood maken omdat ze af en toe minder lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 08:27 



 
Profiel   

Het arabiertje staat nu gelukkig weer heel de dag door en voorzichtig stappen. Het gaat hem goed en hij is happy, maar nu is hij enorm afgevallen en moet ik qua voeding aan de slag. Bespiering is weg, en hij is nu ingevallen en mager geworden. Ik heb gekozen voor vitalbix, Daarvan geef ik nu de daily compleet en luzerne. Hopelijk knapt hij daarvan op, ik geef het 5 a 6 weken de tijd, en hopelijk komt hij dan weer beter in goede conditie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 13:42 



 
Profiel   

Maar als hij voorzichtig stapt, heeft hij toch nog pijn? Dat dier staat al maanden met vreselijke pijn...dit kan niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 18:03 



 
Profiel   

TS als hij happy was dan zou hij door de wei rennen en bokken. Voorzichtig stappen is niet het beeld van een blij paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 18:08 



 
Profiel   

En paarden met pijn vallen af.. maar goed ts die wil toch zo verder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 18:17 



 
Profiel   

En wat als hij na 5-6 weken niet opknapt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 18:20 



 
Profiel   

Paarden worden altijd mager van pijn. Dat krijg je niet bijgevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 18:40 



 
Profiel   

Sorry maar ik geloof er geen bal van want je moet wel gevoelloos zijn als je een paard zolang laat lijden :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 18:43 



 
Profiel   

Nee hoor, die weken met pijn zijn voorbij sinds dat hoefbeen is doorgebroken, maar dat wil niemand horen en geloven. Het is een dierenkliniek geweest die kai verkeerd bekapt heeft waardoor hij langer moest afzien omdat zijn hoeven moeten aangroeien en hij weer wel goed gezet kon worden op zijn hoeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 20:26 



 
Profiel   

Maar je snapt toch dat een paard zonder pijn niet voorzichtig loopt, die loopt namelijk gewoon normaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 20:27 



 
Profiel   

Ik heb echt het idee dat het allemaal maar een verzonnen verhaal is, kan me niet aan die indruk onttrekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 20:40 



 
Profiel   

Ik hoop het. Maar ben bang van niet.
En ook geen filmpje omdat ik denk dat ts weet dat het paard loopt als een paard met veel pijn.
Als het echt zo goed gaat mag iedereen het zien. Ook om te laten zien aan andere eigenaren zo goed kan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 20:46 



 
Profiel   

Ik kan me hier niets bij voorstellen, hoefbenen die door de zool heen breken en dan is het paard pijnvrij? Volgens mij is dit ook een broodje aap verhaal, of je moet het over hoefzweren hebben. Gezien de vreemde berichten die je plaatst en je zelf verder ook helemaal nergens op in gaat, geen enkele vraag beantwoord, denk ik ook dat dit een fake topic is. Hoop het maar van harte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 21:03 



 
Profiel   

Je legt het allemaal ook niet zo duidelijk uit, plus we hebben geen beeld gezien. In veel gevallen is het einde verhaal en bij jou lijkt het na commentaar opeens allemaal goed te komen. Ik hoop het oprecht voor jou en je pony. Maar ik vind het toch wel enigszins vreemd allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 21:10 



 
Profiel   

Hoefbenen die doorbreken? Door de zool heen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 21:32 



 
Profiel   

Ga zelf maar eens op een stuk bot lopen.. dat doet enorm veel pijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 21:44 



 
Profiel   

Dat het een fake verhaal is riep ik eerder al

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 22:30 



 
Profiel   

Tis een account van juni 2022 dus fake zou kunnen.
Anderzijds de aanpak past wel bij het gedachte goed van de paard natuurlijk aanhangers.
Daarvan zie je op FB ook wel eens dit soort verhalen langskomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-22 05:26 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Tis een account van juni 2022 dus fake zou kunnen.
Anderzijds de aanpak past wel bij het gedachte goed van de paard natuurlijk aanhangers.
Daarvan zie je op FB ook wel eens dit soort verhalen langskomen.

Nou ik lees daar niet van deze extreme berichten, of ik lees niet mee in de bizar extreme groep natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-22 09:11 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
SjonnieZ schreef
Tis een account van juni 2022 dus fake zou kunnen.
Anderzijds de aanpak past wel bij het gedachte goed van de paard natuurlijk aanhangers.
Daarvan zie je op FB ook wel eens dit soort verhalen langskomen.

Nou ik lees daar niet van deze extreme berichten, of ik lees niet mee in de bizar extreme groep natuurlijk


Dan zoek maar eens op #hoefbevangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-22 11:24 



 
Profiel   

Khalid123 schreef
Nee hoor, die weken met pijn zijn voorbij sinds dat hoefbeen is doorgebroken, maar dat wil niemand horen en geloven. Het is een dierenkliniek geweest die kai verkeerd bekapt heeft waardoor hij langer moest afzien omdat zijn hoeven moeten aangroeien en hij weer wel goed gezet kon worden op zijn hoeven.


Ik denk dat ik begrijp wat je zegt..want in de "natural" hoek bekappen ze zo bij HB dat de zool op een bepaalde manier plat op de grond komt waardoor de druk van het hoefbeen af is, klopt dat? Dat heeft tijd nodig voordat de hoef zo bekapt is. En een traditionele bekapper zal dit niet doen waardoor er weer veel druk op het hoefbeen en de zool komt.

Ik heb dit namelijk gezien en paard ging idd weer goed lopen na een tijd, maar dat was minder ernstig dan bij die van jou. Ik sta daar niet negatief tegenover maar waar ik wel moeite mee heb...dat hoefbeen is gekanteld en dat komt nooit meer goed en in de goede/ normale stand. Dus iedere keer als het paard niet "goed" bekapt wordt is er weer meer risico op dat het weer mis gaat en er pijn is. Daarnaast is HB een hele pijnlijke aandoening, het duurt heel lang voordat de hoef weer zo bekapt is dat de druk van het hoefbeen af is. Een paard wordt mager van veel pijn...en lange tijd veel pijn is in mijn ogen niet paardwaardig. Dus waar trek je de grens?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-22 12:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 275 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen