Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Allergische huidreactie

 
Profiel   

Sinds een week of drie heeft mijn 17 jarige merrie een allergische huid reactie.
Het zit rechts bij de singel, en rechts op de borst/bovenkant rechter voorbeen. Grote en kleine bultjes, de kleintjes hebben soms korstjes.
Omdat ze wel eens vaker een allergische reactie heeft gehad wachtte ik het in eerste instantie af, maar na twee weken toch maar de DA er bij gehad.
Ze heeft toen een corticosteroïden injectie gehad en medicatie voor twee dagen.
Het trok wel wat weg ( niet volledig ), maar nu een week later zit het er weer net zo erg.

Er is niks veranderd in voerbeleid, omgeving, etc. Ze heeft geen singel of deken omgehad. Waar het vandaan komt is echt een raadsel.
Omdat ik deze maandag ga verhuizen van stal heb ik nog niet opnieuw de DA gebeld, ik hoop dat het toch iets is wat hier groeit/bloeit en dit na verhuizing weg zal trekken. ( Zo niet bel ik de DA weer. )

Echter vraag ik me af of er supplementen of andere dingen zijn waar ik haar wellicht al wat mee kan helpen. Iemand daar bekend mee?
Ik wil in elk geval zinkzalf gaan halen om op de bulten te smeren, maar wellicht kan ik nog wat meer doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 19:22 



 
Profiel   

denk eigenlijk dat je beter via de veearts een middel kunt vragen?
in mijn ervaring is hydrocortiderm erg geschikt voor diverse huidaandoeningen.
zou dus toch met je eigen veearts overleggen of die wat heeft wat je gebruiken kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 19:24 



 
Profiel   

ellepel schreef
denk eigenlijk dat je beter via de veearts een middel kunt vragen?
in mijn ervaring is hydrocortiderm erg geschikt voor diverse huidaandoeningen.
zou dus toch met je eigen veearts overleggen of die wat heeft wat je gebruiken kunt.


Ik wacht sowieso de verhuizing even af, wellicht is dat de oplossing.
Ik vraag me alleen af of er wellicht supplementen/kruiden zijn die ik kan bijvoeren die mogelijk wat kunnen ondersteunen in de tijd tussen de verhuizing/er vlak na. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 19:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen