Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dubbele sinusitis?

 
Profiel   

Hoi!

Na een langdurig traject met CT, röntgenfoto's, kiezen trekken, gespoelde sinussen, antibiotica en veel tijd leek het beter te gaan met mijn paard. Helaas is ze toch weer gaan stinken/snotteren uit haar neusgat. Na een paar weken kwam helaas ook het andere neusgat erbij met deze problemen.. Ik weet het even niet meer en ben op zoek naar ervaringen van anderen.

Zijn er meer mensen die bij hun paarden wel eens te maken hebben gehad met een 'dubbele sinusitis'?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 13:57 



 
Profiel   

Ja hier ervaring maar niet met dubbele sinusitis en zonder kiezen trekken voor de rest het hele traject al gedaan en ik weet het ook niet meer .

Het is echt een zeer vervelende ziekte die blijkbaar niet makkelijk te behandelen is .

Hoe gaat het nu met jou paard heb je nog stappen gezet nadat het weer terug kwam ik zie dat het al een paar maand geleden is dat je dit bericht hebt geplaatst

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-22 11:43 



 
Profiel   

Jup... eerst een kies, andere leek te redden met ab. Toch niet, dus 4 maanden later nogmaals kies eruit. De eerste was zo twijfelachtig wat het probleem was dat het idd een scan en operatie op de lingehoeve werd. De tweede was daardoor gelukkig wel makkelijk te vinden en te behandelen op kleinere kliniek in noorden vh land (winsum).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-22 11:46 



 
Profiel   

Kan allergie zijn. Dan is een steroide aan te raden, heb je die mogeijkheid besproken met je DA?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-22 12:35 



 
Profiel   

manonevita schreef
Ja hier ervaring maar niet met dubbele sinusitis en zonder kiezen trekken voor de rest het hele traject al gedaan en ik weet het ook niet meer .

Het is echt een zeer vervelende ziekte die blijkbaar niet makkelijk te behandelen is .

Hoe gaat het nu met jou paard heb je nog stappen gezet nadat het weer terug kwam ik zie dat het al een paar maand geleden is dat je dit bericht hebt geplaatst

De tandarts vond de plaats waar het fistelkanaal in de kiezenrij uitkwam nog wel discutabel, dus die hebben we weer opengemaakt in de hoop dat het verder zou granuleren. Daarnaast heeft ze sinds dat bezoek 3 weken op doxy gestaan. Helaas geen verbetering; nog steed stank uit beide neusgaten.

Aankomende maandag bel ik weer met de tandarts voor overleg. Volgende stappen worden waarschijnlijk weer röntgenfoto's en daarna weer een drain/spoelen van de sinussen. (al weet ik niet of dat kan aan beide kanten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 14:43 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Kan allergie zijn. Dan is een steroide aan te raden, heb je die mogeijkheid besproken met je DA?

Waarop zou het een allergie kunnen zijn? Dat het dan los zou staan van de problemen aan de kiezen denk je? Deze optie is inderdaad nog niet voorbij gekomen.

Goed om nog te benoemen is dat dit paard geboren is met aan elke bovenrij van kiezen een kies extra.

Caily schreef
Jup... eerst een kies, andere leek te redden met ab. Toch niet, dus 4 maanden later nogmaals kies eruit. De eerste was zo twijfelachtig wat het probleem was dat het idd een scan en operatie op de lingehoeve werd. De tweede was daardoor gelukkig wel makkelijk te vinden en te behandelen op kleinere kliniek in noorden vh land (winsum).

Had jouw paard het ook tegelijk? En zoals ik het lees was het bij die van jou over na het trekken + antibiotica?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 14:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen