Tips gevraagd: paard bijt wond telkens open

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Tips gevraagd: paard bijt wond telkens open

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:22

Misschien even ter bescherming merino bont om de singel? Compleet anders maar die van mij had singelwond"jes" van een verkeerde singel en die bleven open gaan. Ik heb met mijn 2 linkerhanden nu merino bont op die plekken om de singel gemaakt en alles geneest mooi door!

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Tips gevraagd: paard bijt wond telkens open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 21:02

Oh echt? Heb je dat zelf gedaan? Goed om te horen dat bij jouw paard goed werkt :)* waar heb je het bont uitgehaald?….ik wilde eigenlijk een simpele rechte en goedkope neopreen singel zodat ik weer gewoon met m’n anatomische leren singel kan rijden als het goed genezen is, maar vond vanmiddag een aanbieding voor een bontsingel van lemieux dus heb die maar besteld…hopelijk komt die wel snel binnen :D

paars

Berichten: 5562
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:27

Achterste wondje is wel mooi dicht nu! Da’s positief.
De voorste…Geduld…konden we dat maar bestellen bij Agradi -O- kocht ik meteen een kilo….

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:34

Pallatin schreef:
Oh echt? Heb je dat zelf gedaan? Goed om te horen dat bij jouw paard goed werkt :)* waar heb je het bont uitgehaald?….ik wilde eigenlijk een simpele rechte en goedkope neopreen singel zodat ik weer gewoon met m’n anatomische leren singel kan rijden als het goed genezen is, maar vond vanmiddag een aanbieding voor een bontsingel van lemieux dus heb die maar besteld…hopelijk komt die wel snel binnen :D


Ik had een anatomische singel en daar paste het anatomische Lemieux bontje precies om! Maar toen kreeg ik een singel met een ronding (naar voor en achter) in het midden en heb ik het lemieux bontje kapot geknipt zodat ik 2 stukken kreeg die even lang waren als de smalle delen, en daar heb ik van die broek of rok haakjes aangemaakt zodat ze goed vastzitten maar ik ze ook kan wassen :')
Mega zooitje maar werkt top!

Huid was toen net niet meer helemaal door en met het bont erom geen enkele irritatie of verslechtering gehad en heeft ie alleen de dag maar stilgestaan dat ik met naald en draad aan het vechten was O:)

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:20


Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 18:59

paars schreef:
Achterste wondje is wel mooi dicht nu! Da’s positief.
De voorste…Geduld…konden we dat maar bestellen bij Agradi -O- kocht ik meteen een kilo….

Geduld is idd een schone zaak…ik kan ook wel een paar kilo gebruiken :D
De bestelde singel laat op zich wachten dus ik heb zelf wat gefabriekt. Ik ga morgen of overmorgen even erop en kijken hoe dit zich houdt, maar het lijkt iig fijn zacht zo
Afbeelding

Afbeelding
Hoe het wondje er nu uitziet:

Afbeelding

En dit vond ik gister toen ik z’n vliegendeken afdeed.., hij heeft wel vaker plekken maar zo groot is nieuw voor mij…arm paard
Afbeelding