Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 19:09

MyWishMax schreef:
Gaat niet om de kou, pien, maar om de zon en regen. Zit geen vacht meer op, op foto lijkt het meer haar maar al dat glimmende is echt scheermeskale huid bij wijze van. Dus moet iets op om te beschermen tegen de zon zodra ze weer thuis komt. Maar ook regen, want dus ook geen vacht om het water van de huid te houden. Als het goed is hebben we een vliegendeken die uv tegenhoudt en ook een vliegen regendeken. Zomerdeken is te dik nog.



Ik dacht enkel tegen de zon en dacht bv aan een dun zweetdekentje. Is dun katoen, het beschermd tegen de zon (niet tegen de regen). Maar regent het dan binnenkort?
Anders 0 gram regendekentje lenen en zweetdekentje.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 19:41

Een zweetdeken is echt wel te warm. Die hebben we in wol en fleece. Katoen is geen zweetdeken eigenlijk? En zelfs een zomerdeken van katoen is warmer als zo'n vliegendeken. Hier wordt wel regen voorspelt, dus op die dag kan de vliegendeken met regendeken rugstuk op als het echt gaat regenen. Dat is altijd afwachten natuurlijk. Zelfs de 0 grams regendeken is echt te warm nu, helaas. Dat is weer een stukje warmer als zomerdeken. Daarom hebben we juist die vliegendeken met regendeken gedeelte gekocht ooit ;) ik vind ze ideaal als het wel warm is maar ook vies Hollands weer is met regen.

Ik hoef ook niks te lenen, haha. We hebben echt te veel dekens. Ze voorspellen rond de 21 tot 25 graden zodra ze thuis is de week of langer daarna en 0 grams regendeken doen we pas op als het richting de 15 gaat. Anders echt te warm, dan is ze nat van het zweet eronder. Dat helpt ook niet.

Daarom zei ik, als het goed is beschermt de vliegendeken die wij hebben ook tegen uv. Stuk luchtiger dus veel prettiger voor haar en meteen bescherming voor huid.

Lief dat je meedenkt hoor! Maar gelukkig kan de vliegendeken op dus niet te heet en wel beschermd :D

Flubberboot

Berichten: 2866
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:22

Mag ze wel een deken op dan? Tetje mocht dat namelijk absoluut niet na haar operatie.... Gelukkig had ze een dikkere vacht en werd het niet heel erg koud meer. Ze hebben wel een flink stuk geschoren maar met de redenering erbij snap ik het wel!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:45

Wow zeker een flink stuk weggeschoren :=
Bij Cas was het alleen onderkant van der buik, viel niet zo op. Plus die heeft door alle complicaties nog weken met een korset om gestaan dus je zag helemaal niks :+

Mooie kleine plek zo van de operatie!

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:56

Gelukkig dat je alles hebt. Komt helemaal goed lees ik wel.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 21:41

Goldie schreef:
Wow zeker een flink stuk weggeschoren :=
Bij Cas was het alleen onderkant van der buik, viel niet zo op. Plus die heeft door alle complicaties nog weken met een korset om gestaan dus je zag helemaal niks :+

Mooie kleine plek zo van de operatie!


Stiekem liever zo kaal als met een korset :')

En ja, ze mag gewoon een deken op. :j Vinden ze ook fijner vanwege vliegen.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:58

De verhoging is door het gas wat ze in de buik hebben gedaan, werd mij verteld, de meesten hebben de dag erna verhoging.
Is wel heel kaal zo zeg, maar ik begrijp de reden.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:40

Better safe then sorry :-), ze ziet er toch nog vrij kwiek uit op de foto ondanks haar kaalheid. Wat fijn ook om zo'n compliment te krijgen dat het zo'n fijn en makkelijker dier is. Nu op naar een voorspoedig verder herstel.

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:41

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan! Inderdaad dekentje op tegen de vliegen en op naar een goed herstel.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:56

Wat fijn dat de operatie goed is verlopen. Succes en sterkte met het herstel.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 09:35

Dank jullie wel allemaal! Ben benieuwd naar de update van vandaag. Ze sturen elke dag een berichtje met een update tot ze naar huis is, dus dat is wel erg fijn. Gisteren niet natuurlijk, want toen waren we er.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:13

Fijn dat het tot dusver allemaal goed is gegaan!
En wat zul je blij zijn als ze weer thuis is.

Wij hebben er ooit een redelijk lang in Utrecht gehad staan, en door de afstand rij je ook niet even op en neer. Heel blij toen ze thuis was kan ik je zeggen. Ook al weet je dat ze in goede handen zijn.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 10:22

Precies. Ze is natuurlijk in hele goede handen, veel beter als dat we op dit moment thuis kunnen. Maar het is niet leuk en je wil ze toch graag snel thuis hebben. Dan kan je gewoon gaan kijken wanneer je wil.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 12:15

Maar net een update gekregen,met foto :') Ze ziet er een stuk beter uit, temperatuur is goed, eten perfect en mesten ook. Vandaag sowieso nog medicatie, maar ze zijn heel erg tevreden.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:23

Geweldige update. Fijne zondag verder nog, maar dat zal nu wel lukken.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:12

Top!

Flubberboot

Berichten: 2866
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:18

Oh super update!!! Fijn dat ze er ook een foto bij sturen!!

Fijn dat ze gewoon een deken om mag! Scheelt met de vliegen inderdaad een flink stuk!!

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 17:15

Update van vandaag. Alles nog steeds goed, morgen de laatste medicatie in het bloed. Daarna alleen nog oraal en dat mogen we zelf doen. Dus woensdag zouden we haar op mogen halen, maar dat gaat niet ivm controle na operatie in het ziekenhuis :') Die is pas 2 uur 's middags dus voordat we dan in Belgiƫ zijn en weer thuis wordt het te laat. En komt ook goed uit, want woensdag is het ook nog vrij warm, warmer dan dat we een paard willen vervoeren die nog niet echt fit is. Dus als alles goed blijft gaan gaan we haar donderdag ophalen.

Staleigenaar gaat het landje in orde maken, naast haar vaste kudde.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:28

Super! Jammer van nog een extra nachtje, maar nog even en en dan is ze er weer!

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:15

Fijn dat ze deze week naar huis mag! Dekentje op tegen de vliegen en lekker herstellen. Ben reuze benieuwd of je snel iets aan haar gedrag kunt merken, of dat ze beter in haar lijf komt te zitten.

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 09:20

Ik ook! Naast gedrag ben ik ook wel benieuwd of het rijden anders wordt qua lijf. Dus of het toch dwars gezeten heeft bijvoorbeeld.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:49

Bij Cas scheelde het wel degelijk.. ik zat daarvoor al steeds te kijken met longeren wat er nou was.. het was niet dat ze kreupel was, maar toch liep ze niet zoals ik der kende... :n

Misschien ook niet zo gek met zo'n enorm ding in je lijf :=
Foto van de tumor:
Spoiler:
Afbeelding

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:53

Holy chips wat een ding!!! :oo Dan snap ik wel dat je niet fijn loopt :=

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:06

Sodeju, wat een meloen zeg! Kan me echt wel voorstellen dat zo'n dier daar last van heeft. Hebben wij toch ook als er iets tegen je organen zit te duwen...

MyWishMax

Berichten: 25302
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 12:28

Ik heb wat dat betreft geluk dat we vanwege andere blessure boj de DA liepen en er echt niks te zien was. 100 procent regelmatig. Maar onder het zadel wel ineens wat gewisseld qua moeilijke kant, wat ze nog nooit in al die jaren zo gedaan had. En dat was vooral laatste paar weken. Het was echt karakter wat raar was en we de vinger niet op konden leggen.

Maar die van ons was als het goed isneen stuk kleiner. Geen volleybal iig en geen 15 kilo gelukkig. Wat een indrukwekkend ding zeg := Dat moet idd wel gevolgen in het lijf gehad hebben!