Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 140 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verlatingsangst blijkt eierstoktumor -> operatie

 
Profiel   

Fijn dat alles goed verloopt! En slim om haar donderdag pas te halen. Op naar een goed herstel en jullie eindelijk weer terug in de ring!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 12:03 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik ook! Naast gedrag ben ik ook wel benieuwd of het rijden anders wordt qua lijf. Dus of het toch dwars gezeten heeft bijvoorbeeld.

Mijn merrie is 2 weken na de ingreep (sneetjes en daarna via de buik) bekapt, normaal doet ze de laatste paar jaar lastig met achterbenen, dit keer vrijwel niet.
Foto's van die van haar staan in het andere topic. Is er een foto van haar tumor gemaakt?
Goed en verstandig dat ze donderdag weer naar huis toe mag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 14:48 



 
Profiel   

Dat was hier waarom er eerst geen belletje ging rinkelen. Er is bij zulke dingen niks te merken, rijden pas laatste weken en geen idee of dat er iets mee te maken had := hoefsmid, dierenarts noem alles maar op, lichamelijk niks anders als andere jaren. Alleen het gedrag met andere paarden en vooral als ze erbij weg moest en alleen was.

Nee, geen foto. Of die hebben we niet gehad in ieder geval. Hoeft van mij ook niet. :') ik vind zulke dingen enorm boeiend en interessant, maar niet bij eigen dieren. Operatie wil ik ook meekijken als dat kan, maar bij eigen dieren vind ik bloed afnemen al niet tof om te zien. :+ Ik weet alleen de grootte doordat de da dat verteld heeft en het nog erg meeviel volgens hem. Karakter valt volgens hen ook nog enorm mee, ze vinden haar erg lief. Ook voor de operatie al en vonden ons erg lucky dat ze normaal nog liever en rustiger is haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 15:14 



 
Profiel   

Bij die van mij was het destijds ook alleen het gedrag waardoor er een belletje ging rinkelen. De dierenarts wilde eerst niet verder gaan dat regumate geven. Pas toen ik aandrong dat ik graag de oorzaak wil weten voor ik iets in mijn paard gooi, wilde hij onderzoeken en dacht hij de tumor te zien. Later in de kliniek werd dat meteen bevestigd. Qua rijden of anders heb ik nooit iets gemerkt. Bij haar was de tumor ongeveer zo groot als een tennisbal, dus nog niet enorm. Ook naderhand geen veranderingen in rijden. Wel weer het gedrag dat ik van haar kende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 16:48 



 
Profiel   

Bij Tet heb ik met het rijden wel wat gemerkt. Als ik mijn been iets naar achter deed voor aan galopperen of wijken, schopte ze naar mijn been. Dat is dus helemaal niks voor haar maar de tumor zorgde ervoor dat ze enorm gevoelig was op de buik. Dat is na de operatie weg gegaan. Ook als je met de hand over de buik ging, trapte ze...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 19:33 



 
Profiel   

Sneu is dat dan hè? Ik ben echt blij dat wij dat nog niet hadden.

We gaan haar zo ophalen! :):) lijstje met vragen mee, of eigenlijk vooral wat vertalingen want alles moet in het Engels en voor zowel de da als ons is dat niet de 1e taal haha. Dat gaat bij het grootste gedeelte goed, maar sommige woorden moest ik even opzoeken :+
Landje is ook klaar als het goed is. Moeten wel bijvoeren op het land want dat gras zal wel binnen een dag op zijn in zo'n klein stukje. En we kunnen het niet verplaatsen, wantndan kan ze niet bij de drinkbak. Jammer genoeg wel apart van haar vaste kudde, maar wel ernaast. Alleen kunnen ze ook niet snuffelen of kriebelen...

Heb zo'n zin om der weer te zien en gewoon elke dag heen te kunnen! Wel heel blij met de kliniek, elke dag updates van de da via de app en regelmatig ook foto's van der gehad. Dat was toch wel heel leuk, leuk extraatje. Lange dag met ruim 4 uur onderweg maar :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 06:42 



 
Profiel   

Goeie reis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 06:43 



 
Profiel   

Fijn dat je haar vandaag weer op gaat halen! Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 09:39 



 
Profiel   

Mss kun je een emmer water in haar stukje zetten en dan toch verplaatsen.
Zo deed ik dat jaren geleden.

Maar sowieso al fijn dat het zo kan naast haar kudde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 13:56 



 
Profiel   

Ik vind met het warme weer wat ze weer voorspellen de automatische drinkbakken fijner. Naast dat mijn moeder en ik ook medisch niet 100 zijn en niet zo goed met water kunnen slepen. En heel eerlijk, gras is op dat stuk land al zo goed als op dus moeten sowieso bijvoeren.

Ze staat weer op stal. Even bijkomen thuis, hond uitlaten en dan terug voor medicatie enzo. Update komt later, ben kapot :') half 9 in de auto en nu thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 15:11 



 
Profiel   

Fijn dat ze weer thuis is. Hopelijk is de reis goed verlopen :) ben benieuwd naar de update.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 05:42 



 
Profiel   

Het is even flink werken nog. Ze had s avonds wat lichte verhoging na de reis terug en wilde medicatie niet eten. Net wat te druk gemaakt helaas. Zijn dus gisteren en vandaag druk in de weer geweest om alles te regelen, spullen te halen en gewoon te zorgen dat ze goed stond. Ze heeft vandaag in het landje gestaan en vind het maar stom zo klein en alleen, maar stond braaf en was wel erg moe van de afgelopen week dus stond na een tijdje ook echt te slapen. Vanmorgen was de verhoging ook weer weg en de da maakte zich geen zorgen. Pas als het nog hoger zou worden. Vocht neemt al af, dus dat is mooi. Morgen verband weer wisselen en kijken hoe de wond eruit ziet. Verder alle andere wondjes verzorgen waar we bij kunnen, stuk waar ze op hals geschoren en gespoten hebben heeft wat korstjes en om het verband heen ook. Wat geïrriteerd van het plak.

Maar ze is heel blij om thuis te zijn. Nog niet echt ander gedrag, het enorme hinniken en groot maken js er nog, maar dat kan ook gewoon enthousiasme van 1e dag terug buiten zijn :') ik moest haar wel in de houdgreep houden naar buiten en naar binnen,maar dat hadden we al verwacht want dat moest gisteren naar de trailer ook. Niet gek na een week stilstaan, dat is ze niet gewend. Zelfs met andere blessures stond ze alsnog buiten of we wandelden nog flink.

Was nog even spannend, want de stroom werkte niet opd e draad en we durfden toch niet weg te gaan. Ze heeft heel veel ontzag voor draad, maar of ze erachter zou blijven als er niks op stond wilden we niet gokken. Gelukkig werd het snel gemaakt en was het simpel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 19:59 



 
Profiel   

Wat een gedoetje...kan me voorstellen dat het even lastig is allemaal en flink werken. Zo'n reis is natuurlijk ook nog een hele onderneming. Stroom op de draad lijkt mij ook wel belangrijk ja..nu wil je even geen risico's nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-22 08:24 



 
Profiel   

Ja, het is hard werken. Vanmorgen raakte ze de draad aan met haar neus en ging even flink over de zeik. Maar even erbij gesprongen om haar beet te pakken en daarna stond ze weer rustig. Heel schattig, haar vriendin bleef bij het hek staan, zelfs toen ze weggejaagd werd kwam ze weer met een omweg terug. Je zou die het liefste in het land om flow haar stukje zetten, maar dat is ook wel weer tricky natuurlijk. Nog een paar weken, dan mogen ze weer.

Wond zag er netjes uit, medicijnen weer binnen en vanmiddag weer terug om hooinetten te vullen, medicatie te geven en haar binnen te halen. Verhoging is bijna helemaal weg, het is nu nog maar 0,3 grade hoger als normaal ipv een hele graad. Maar ik zal blij zijn als die medicatie klaar is en de hechtingen eruit. Nog een weekje... Ik snap wel waarom sommige wel die 1e 2 weken blijven. Als het dichterbij was geweest hadden we dat misschien ook wel gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-22 10:08 



 
Profiel   

Ja dat kan ik ook goed begrijpen, geeft toch net iets meer zekerheid. Fijn dat de verhoging bijna helemaal weg is..als dat zo rustig zo door gaat dan zal het wel goedkomen. Het is even een heel gedoe maar aan de andere kant..het is maar een paar weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-22 08:01 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met d'r? Houdt ze zich een beetje rustig op het land?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 10:13 



 
Profiel   

Van het weekend 1 dag niet. Waarschijnlijk een steekbeest onder de deken gekropen, waren meer paarden die daar last van hadden. Voor de rest is ze heel braaf. Helaas gisteren op de spuitplaats gevallen. We mogen haar buik koelen, daar verzameld het vocht zich nu, is naar beneden aan het zakken want bij de wond is het helemaal weg. Alleen een paard deed raar met stal binnen gaan, enorme knal en toen lag ze op haar knieën. Nu dus ook beide voorbenen koelen :=

En ze zijn de kas naast het weiland aan het slopen, dus enorm veel herrie. Gelukkig reageert ze daar niet op, maar beperkt ons wel in de ruimte waar we het landje kunnen opbouwen. We verplaatsen hem elke dag omdat het gras op is na een dag, maar verder naar achteren kunnen we dus niet. Dat is wel heel jammer en grote kans dat ze alsnog niks doet maar we durven dat stuk dus niet te gebruiken.

Morgen laatste dag medicatie en vrijdag mogen de hechtingen eruit. :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 10:30 



 
Profiel   

Ja, dan merk je hoe afhankelijk je bent van je omgeving. Niet altijd even leuk helaas….
Maar fijn dat ze het verder goed doet. Komt je eigen DA de hechtingen verwijderen, of moet je weer terug naar die andere kliniek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 18:22 



 
Profiel   

Nee, we gaan idd niet 2 uur rijden voor de hechtingen verwijderen haha. Maar eigen da komt ook niet aan huis, dus er komt een andere da. Hopelijk een fijne, want er zijn er wel die ik liever niet heb ivm nare ervaringen. Maar toevallig moesten nog wat stalgenoten de da laten komen, dus vrijdag voor meerdere paarden.

Vandaag verband weer verwisseld, maar toch jammer dat het dan toch de wond weer wat open trekt, dus we hebben er een extra laagje onder gedaan. Het is net de korst tussen de hechtingen maar toch vervelend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 19:29 



 
Profiel   

MWM, ik volg al vanaf het begin, maar had tot nu toe niets anders te melden dan je steun te betuigen. Dat had ik natuurlijk kunnen doen, maar door drukte schoot zelfs dat erover. Voor nu dus in elk geval heel veel sterkte met het vervolg, ik duim voor je dat het goed gaat, het is niet niks en jij en je paard hebben het tot nu toe zo goed volbracht!

Ziet het er verder wel ok uit waar de wond open trekt? Geen pus oid te zien? Wanneer mag het verband weer gewisseld worden? Ik hoop zo dat het goed gaat en dat je vrijdag de goede DA treft om de hechtingen eruit te halen!

Hoop echt voor je dat het goed gaat!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 21:58 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Nee, we gaan idd niet 2 uur rijden voor de hechtingen verwijderen haha. Maar eigen da komt ook niet aan huis, dus er komt een andere da. Hopelijk een fijne, want er zijn er wel die ik liever niet heb ivm nare ervaringen. Maar toevallig moesten nog wat stalgenoten de da laten komen, dus vrijdag voor meerdere paarden.

Vandaag verband weer verwisseld, maar toch jammer dat het dan toch de wond weer wat open trekt, dus we hebben er een extra laagje onder gedaan. Het is net de korst tussen de hechtingen maar toch vervelend.


Je hebt groot gelijk, zou mijn keuze ook niet zijn hoor om haar weer zo lang op de wagen te zetten. Komt vast goed vrijdag. En wellicht kun je na het weekend het verband al aflaten. Dan kan alles goed drogen en is het risico op infecties misschien al weer een stuk kleiner. De DA zal vast nog wel een nieuwe planning afgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-22 22:02 



 
Profiel   

Wij hadden voor de hechtingen verwijderen ook een andere dierenarts laten komen. Onze vaste dierenarts is een uur rijden met de vrachtwagen, is toch iets te ver.

Hopelijk heb je vrijdag een kundige dierenarts die de hechtingen eruit haalt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 11:33 



 
Profiel   

Ja precies, mijn vaste is ook een uur rijden. En hechtingen eruit halen kan ik zelfs zelf, alleen die controle meteen heb je liever een da voor haha.

Vanavond laatste medicatie, dat scheelt alvast weer een hoop.

Wond ziet er goed uit hoor. Ook waar je de korstjes dus aftrekt is er geen pus oid. Het is nog iets gezwollen, maar dat zou nog wel even kunnen duren volgens de da. Maar het is droog, niet warm en helemaal niet gevoelig. Ja, als je zo'n korstje meetrekken reageert ze wat := als je er verder aan zit of op duwt geen enkele reactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 12:08 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met d’r?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-22 17:05 



 
Profiel   

Heel goed! Een beetje te goed, want rustig aan vindt ze niet meer nodig. Ze staat nog alleen en het gras is echt op, dus verveelt ze zich enorm. We voeren wel bij, maar dat is toch anders als de hele dag kunnen grazen. En jammer genoeg zijn ze echt naast de weide aan het slopen en klaarmaken voor nieuwbouw. Echt ernaast, zit een heel smal slootje tussen. Dat heeft welnvoor wat stress gezorgd.

Wond is echt heel mooi dicht, dus zijn nu aan het smeren in de hoop dat het zo klein mogelijk wordt haha.

Wel opvallend dat ze veel knuffeliger is weer en veel meer contact zoekt. Dat deed ze altijd al, maar is laatste tijd toch minder geworden en daar kom ik nu pas achter. Ook veel rustiger naar de andere paarden en je kan haar gewoon meenemen zonder dat ze door het lint gaat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-22 17:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 140 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen