Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Kissing Spine

 
Profiel   

Een goede osteopaat neemt dat idd mee, plus de manier waarop een paard beweegt etc. Maar voor een goed stappenplan zou ik wel eerst overleggen met een dierenarts.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 12:17 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
KathH schreef
Het is een 7 jarige Cruzado..
Als ik hem kan helpen met zn bovenlijn goed te ontwikkelen denk ik dat hem veel zal helpen


Veel Spanjaarden zijn hypermobiel (en soms vrees ik 'er komt een epidemie aan van kapot gereden Spanjaarden').


Het is niet alleen dit, veel Spanjaarden worden tegenwoordig ook helemaal uit verhouding gefokt met vreselijk slechte ruggen. En daarbij zijn er nog maar weinig ruiters die paarden echt goed voorwaarts/ neerwaarts en op lengte kunnen rijden. Dit bij elkaar zorgt voor al deze ellende.

Overigens ben ik pro osteo, alleen wel super voorzichtig bij ellende aan botten etc. dus de tip van opladen naar Heesch vind ik heen verkeerde. Je moet ook weten of er geen actieve ontstekingen zitten die getriggerd kunnen worden door een behandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 14:00 



 
Profiel   

TS, heb je ook het rapport ontvangen wat bij de foto's hoort? De desbetreffende foto zal vast een diagnose en advies opgesteld hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 14:59 



 
Profiel   

Ellekebr schreef
TS, heb je ook het rapport ontvangen wat bij de foto's hoort? De desbetreffende foto zal vast een diagnose en advies opgesteld hebben.



Ik ga vandaag de dierenarts bellen die de fotos heeft gemaakt inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 09:14 



 
Profiel   

Citaat
even terug lezen...de eerste eigenaar is hier open over geweest...er heeft nog iemand tussen gezeten voor hij mij kwam


Dat lees ik indd maar, ik vind het onverantwoord een paard met deze problematiek te verkopen.
Je wilt niet weten hoeveel van deze paarden voor ongelukken zorgen en zelf van stal naar stal hoppen en zelf ook veel ellende door maken.

Ik zie ze wekelijks, wil je een paard dat aan doen? Als een je paard deze diagnose krijgt moet je zelf je verantwoording pakken. Nu is het dier alweer meerdere adressen en tijd verder, ben heel kort door de bocht gezegd jij ermee opgezadeld en dat is niet fair voor welke partij dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 10:49 



 
Profiel   

KathH schreef
Ellekebr schreef
TS, heb je ook het rapport ontvangen wat bij de foto's hoort? De desbetreffende foto zal vast een diagnose en advies opgesteld hebben.



Ik ga vandaag de dierenarts bellen die de fotos heeft gemaakt inderdaad


Ik ben reuze benieuwd naar de gradatie waarin de DA hem inschaalt. Je zou ook eens kunnen bellen met Astrid van HorsesinHands mbt tot een revalidatie/managementtraject. En ander het SMDC.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-22 11:02 



 
Profiel   

Hoi! Ik heb een vraag voor mensen die ervaring hebben met kissing spines bij hun paard. In februari heb ik mijn paard overgenomen van de eigenaar, met het gevoel dat er wat mis is met haar. Ik heb foto's van haar laten maken en het bleek dat ze inderdaad kissing spines heeft bij 1 wervel. Nu is het aangeraden door de dierenarts om mesotherapie te doen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, met hoe lang de revalidatie is, of het écht werkt, maar vooral ook hoeveel kwijt ik er voor ben. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 17:04 



 
Profiel   

MyleneQuint7 schreef
Hoi! Ik heb een vraag voor mensen die ervaring hebben met kissing spines bij hun paard. In februari heb ik mijn paard overgenomen van de eigenaar, met het gevoel dat er wat mis is met haar. Ik heb foto's van haar laten maken en het bleek dat ze inderdaad kissing spines heeft bij 1 wervel. Nu is het aangeraden door de dierenarts om mesotherapie te doen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, met hoe lang de revalidatie is, of het écht werkt, maar vooral ook hoeveel kwijt ik er voor ben. Heeft iemand hier ervaring mee?


Even bellen met de Lingehoeve en je hebt een prijsopgave. Je hebt met de aanschaf geen xr laten maken begrijp ik? Afhankelijk van de gradatie van de ks kun je samen met je DA een plan en training opstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 19:25 



 
Profiel   

Padoertje schreef
MyleneQuint7 schreef
Hoi! Ik heb een vraag voor mensen die ervaring hebben met kissing spines bij hun paard. In februari heb ik mijn paard overgenomen van de eigenaar, met het gevoel dat er wat mis is met haar. Ik heb foto's van haar laten maken en het bleek dat ze inderdaad kissing spines heeft bij 1 wervel. Nu is het aangeraden door de dierenarts om mesotherapie te doen. Zelf heb ik er geen ervaring mee, met hoe lang de revalidatie is, of het écht werkt, maar vooral ook hoeveel kwijt ik er voor ben. Heeft iemand hier ervaring mee?


Even bellen met de Lingehoeve en je hebt een prijsopgave. Je hebt met de aanschaf geen xr laten maken begrijp ik? Afhankelijk van de gradatie van de ks kun je samen met je DA een plan en training opstellen.


Het is niet altijd mogelijk of verantwoord om je paard nog te trainen. Paard kan gaan compenseren met andere problemen als gevolg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 21:41 



 
Profiel   

Of even bellen met de Raaphorst in Wassenaar, net waar je naar toe gaat. Bellen met de desbetreffende kliniek die de mesotherapie voorstelt lijkt me het beste.

Bij mijn merrie is het destijds wel gedaan, zij was zo totaal van het puntje van haar voorhoeven tot en met het puntje van haar achterhoeven vast in haar lijf door verkeerd gebruik en de pijn die de KS op dat moment veroorzaakte, dat we het moesten doorbreken met de pijnstilling ( en ontstekingsremmers) van de mesotherapie. Ik kreeg bij de Raaphorst daarna een schema mee van wat ik precies moest oefenen aan de hand en ik kreeg van hun fysio-oefeningen mee om dagelijks met mijn merrie te doen. Na zoveel weken terug voor controle enzovoorts. Al met al heeft het zo'n 4 maanden geduurd voordat we er weer op konden en ik denk dat ze met een half jaar beter liep dan ze ooit gedaan had. Bij haar ging het ook om 2 wervels die af en toe tegen elkaar aan kwamen, T16 en T17, vrijwel aan de achterkant van het zadel. Zij had trouwens nog geen botvervorming op de foto's. Elvee was 4,5 toen het werd ontdekt. Ze is nu 13 en heeft er totaal geen last meer van.
Kissing spines zijn trouwens 2 doornuitsteeksels van 2 wervels die tegen elkaar aan komen. Dit kan botwoekeringen op de raakvlakken veroorzaken. Als dat maar lang genoeg gebeurt groeien ze aan elkaar. Het is niet zo dat dan de pijn weg is, er lopen banden tussen en over de wervels die klem kunnen zitten en dan blijft de pijn. KS aan 1 wervel kan eigenlijk niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 21:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen