Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Zwarte vliegen, wat een ondingen...

 
Profiel   

Ik hem een eczeem paard met dezelfde soort wondjes. Is volgens mij een allergische reactie (meerdere eczeempaarden gehad, maar dit kende ik ook niet). Ik voer Finecto paard (gaan ze van binnenuit stinken), helpt helaas nog niet afdoende. Hij staat uiteraard volledig ingepakt met masker en slierten aan de neus van het masker, op tijd naar binnen en laat naar buiten. En een afgeschermde stal. De laatste tijd is het naar verhouding erg, maar er zijn ook heel veel mugjes naast de explosie aan vliegen. Wat wel heel goed helpt, is Derfen original. Helpt snel tegen de jeuk, zorgt dat het wondje snel geneest en houdt vliegen uit de buurt van de plekken. Symptoombestrijding, maar is in ieder geval iets, anders wordt het vaak kwaad tot erger.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 23:31 



 
Profiel   

Als vliegen veel op het hoofd zitten, een lege deoroller vullen met een goed werkende vliegenspray.
Niet boven de ogen smeren, zo kan de vliegenspray niet in de ogen terecht komen als ze gaan zweten.
Rest van het paard gewoon insprayen.

Een goed passend vliegenmasker kan ook een oplossing zijn, veel paarden vinden het wel irritant als het warm en zweterig wordt bij de oren en de wangen/kaak en schuurplekjes kan veroorzaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 23:45 



 
Profiel   

Ik test dit jaar met MTG;

Werkt sowieso goed bij mn eczemer, houdt nu voor 95% haar manenkam (in combi met halsdeken) heel. Ze heeft er ook veel minder jeuk aan.

Daarnaast ben ik het op wang en keel gaan smeren bij mn paard die op n dag helemaal onder de bulten zat |( (zelfde bulten als op jouw paard). Het spul is olie, ik hoopte dat de vliegen daar dan geen grip hebben omdat t zo glad is :P voordeel is meteen dat het spul haargroeibevorderend is en verzachtend voor de wondjes. Tot nu toe geen nieuwe wondjes en ziet er n stuk rustiger uit *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 06:59 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Maar dat heeft buiten denk geen zin toch? Er zijn er zoveel... en ze loopt in paddock zelf rond, dan vinden ze haar alsnog wel.

Er zitten er buiten idd veel meer dan binnen. Ze zijn binnen wel. Maar veel minder gelukkig..

Die vallen zijn juist voor buiten he... ze helpen super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 07:06 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
MyChoice schreef
Linkje toegevoegd in vorige post

Dat is 1 heel duur... :+
En 2 volgens mij sowieso ook niet voor 24/7 gebruik bedoelt..
Helaas..

Ip dr neus valt het wel mee, de kap die ze heeft bedekt dr neus goed
Hier een foto die toevallig op telefoon staat:

[ [url=m/mp9sRL.jpg]Afbeelding[/url] ]


De deken van Hidez kan zeker 24/7 gebruikt worden en wordt ook veelvuldig ingezet voor paarden die extreem gevoelig zijn voor vliegen of eczeem hebben, dan wordt het pak vaak uitgebreid met een nekstuk en hoofdstuk. Het is inderdaad een investering maar zeker het geld wel waard.
Je mag mij altijd even een pb sturen als je meer informatie wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 12:53 



 
Profiel   

Even een update, ik ben nog meer met groene leem gaan smeren. Tevens hertshoornolie gaan sprayen ..
Het lijkt wat beter te gaan nu.
Ze had vd week even zonder deken gelopen tijdens longeren. Dag erna onder de bulten:


[ img ]

[ img ]

Goed af gespoten met water, weer ingesprayd en dag erna waren deze gelukkig weg. Nu met vliegen deken aan t rijden en flink wat spray er door aan t jagen..


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 13:01 



 
Profiel   

Ik las hier over twijfel over de vliegenvallen: wij hebben er 1 op stal hangen en die is gitzwart ondertussen van de vliegen. Je haalt er niet alles mee weg, maar wel een heel groot deel.
Wanneer ik er zelf ben en er ligt mest, haal ik die ook meteen weg zodat ze daar niet op kunnen zitten.:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 13:26 



 
Profiel   

Afgaande op de bulten zijn het geen gewone zwarte vliegen, maar stalvliegen. Ze zien er praktisch hetzelfde uit maar ze steken venijnig. Het lijkt een vrij extreem jaar te zijn voor die beesten. Ik heb helaas ook de holy grail nog niet gevonden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 14:01 



 
Profiel   

@snippergroen, ik spray de stalwanden en vooral muur rond stalramen af en toe met Endure.
En ik gebruik Endure op de paarden.
We hebben ook wel zwaluwen op stal, maar die vangen meer buiten dan binnen.

Spuit het overigens ook op het vliegengordijn aan huis en onderkant parasol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 14:23 



 
Profiel   

Hier werkt endure ook echt het allerbeste, voor mij de holy grail. Moet welk vaker sprayen dan elke 14 dagen maar nu durf ik ze wel een nachtje zonder dek op stal te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 14:34 



 
Profiel   

Endure ga ik eens opzoeken.. stalvliegen zullen t dan zijn, ze steken vies ja.. je kan wel merken dat de zwaluwen iets minder aanwezig zijn na de eerste nesten nu.. toen waren ze er echt minder namelijk, die vliegen dan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen