Rotstraal en kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Rotstraal en kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 22:01

Paardlief is 4 weken geleden bekapt door mijn eigen bekapper. Hierna liep hij rechtsvoor wat gevoelig dit was na een paar dagen weer in orde.

Vorige week had hij veel scheuren en brokkels in de hoef. Op stal was een natuurlijk bekapper die hem heeft bijgewerkt. Hierna was hij kreupel op rechtsvoor. Nagekeken maar niks bijzonders te zien.

De 2 dagen erna ging hij eigenlijk alleen maar slechter lopen. DA erbij. Uitverdoofd pijn zat in de hoef. Advies metacam 5 dagen en rust daarna terug bellen. We zijn nu 5 dagen verder en ik ga morgen terugbellen maar nu vielen mij ineens de spleten in de hoef op en werd ik op Facebook gewezen op rotstraal. Hij heeft het aan beide voorhoeven waar de een erger is dan de ander.

Hij loopt nu voor 95 procent goed op een pasje na maar kan dit door de rotstraal komen en wat vinden jullie van de hoef ? Ik ga dit uiteraard met mijn dierenarts bespreken en heb mijn hoefsmid bericht maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb ze vanavond voor de zekerheid in de biotex geweekt en ingesmeerd met hypozin..

Afbeelding


Afbeelding

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Rotstraal en kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:39

Van rotstraal kunnen ze zeker kreupel lopen als het te lang door sudderd. Niet weken in biotex. Hypozin is prima spul voor de rotstraal maar je moet er wel voor zorgen dat het erin gespoten wordt en niet op de buitenkant terecht komt anders hard dat helemaal uit en sluit je de rotstraal in in de voet.
Desnoods met een watje erin om er voor te zorgen dat het zo diep mogelijk erin komt.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:47

Biotex is een zachtmaker, hypozin een hardmaker. Die twee samen gebruiken is minder handig. Alleen hypozin is genoeg,er hoeft niet veel op een drupje is vaak al genoeg.

Oh grappig, Mala is me voor... :j

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Rotstraal en kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 01:48