Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard wonden op ogen en mond

 
Profiel   

Goedenavond,


Toen ik vanavond mijn paard uit de wei haalde zag ik dat hij een soort van wondjes/zweertjes op zijn rechter mondhoek en zijn beide ooghoeken heeft zitten. Deze waren ook gevoelig met schoonmaken.
Weet iemand wat dit kan zijn?
De foto’s staan in de spoiler.




Morgen bellen/mailen we de dierenarts. Paard staat nu ook voor de zekerheid alleen.


Alvast heel erg bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 23:22 



 
Profiel   

Staat paard met halster om buiten? Bij ogen denk ik aan vliegen die los zijn gegaan, bij mond lijkt me een schuurplek >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 23:28 



 
Profiel   

Maddy_Paola schreef
Staat paard met halster om buiten? Bij ogen denk ik aan vliegen die los zijn gegaan, bij mond lijkt me een schuurplek >;)


Hij heeft geen halster om in de wei, alleen een Vliegenkap (zonder neus) dus dat daar iets is gaan schuren lijkt me onwaarschijnlijk.
Zijn oogjes zijn verder ook niet rood etc, alleen dan de hoekjes.

Ik duim ervoor dat het niks besmettelijks is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 23:37 



 
Profiel   

De dierenarts kan pas eind deze week komen…
Heeft iemand anders een idee wat dit kan zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 15:53 



 
Profiel   

Eikenprocessierups? Daar zou ik aan denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 15:55 



 
Profiel   

Die eerste foto ziet er uit als pigmentverlies door veelvuldig tranen? Mijn schimmelmerrie krijgt dat ook in de zomer, door het tranen van de ogen (ondanks een vliegenmasker trouwens). In het najaar kleurt het dan weer gewoon zwart.

Edit: de onderste foto zou dan misschien toch door aanraking met halster/vliegenmasker kunnen zijn, ook al zijn het geen echte schuurplekken? Schimmels staan er wel om bekend dat ze een wat gevoeligere huid hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 15:57 



 

Heeft er een vlieg onder het masker gezeten?

Sommige planten kunnen ook irritatie geven rond de mond.

Ik zou er zelf niet 123 de da voor bellen. Ogen even spoelen met gekookt afkoeld water en de mond even insmeren met een zachte zalf, iets als aloë Vera. En dan even aankijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 16:22 



 
Profiel   

bij de mond lijkt ook een schuurplekje, bij de ogen kan inderdaad door veel tranen.
met een kap,op kan er ook zand in de ogen komen dus misschien is er iets gaan irriteren?
ik zou dit ook nog even aankijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen