Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Equine astma

 
Profiel   

Hallo,
Mijn pony deed de laatste tijd veel hoesten. Na een longendoscopie kwam hier equine astma uit in een lichte vorm. Wij willen haar graag 'behandelen'. Hiervoor gaf de dierenarts twee opties. Een vernevelaar met medicatie of een prednisolon kur voor 2 weken. Wij kiezen niet voor de prednisolon kur. Nu zijn we aan het kijken voor zo'n masker. De dierenarts raadde de flexineb aan. Zijn er ook goedkopere maskers te koop?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 13:52 



 
Profiel   

Ik zou zeggen kijk even in het hoestende paarden topic of flexineb :)

Goedkopere maskers zijn er naar mijn weten niet voor medicatie geven wel voor vernevelen van zout maar ik heb veel met elkaar vergeleken en het leek mij allemaal lang niet zo goed al de flexineb.

Mijn paard heeft begin juli de diasnose astma gekregen. Ik heb ook geen prednison pillen genomen maar de Equihaler die speciaal hiervoor is 14 dagen. Daar is die mega van opgeknapt. Je kan ook kijken of de dierenarts medicatie voorschrijven wil wat je in d flexineb kan doen of gewoon een puffer in een babyhaler.

Maar ik ben blij met de keuze voor de equihaler en daarna heb ik een flexineb aangeschaft. Als er nu nog eens medicatie nodig is kan ik medicatie voor daarin krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 13:56 



 
Profiel   

Wij hebben zelf ene goedkoper model op snoer, maar 2x de flexineb gehuurd gehad. Ik vind die van ons meer slijm losmaken. Wij doen er alleen zoutoplossing in en stapte daarna minimaal 15minuten.

Bij de Flexineb had ik meer het idee dat de medicatie werd opgenomen. Je kamertje gaat ook leeg, waar die van ons blijft borrelen.

Maar zelf zou ik voor zouttherapie kiezen in een zoutbox. Bij bijv Equisana heeft ons paard gestaan en ook andere paarden toen zien komen en gaan. Het lijkt duur, maar is incl week box, eten en verzorging. We hebben zelf erbij in de box gestaan en je voelt het echt. Waar ik weleens bij onze vernevelaar en de flexineb heb staan inademen om het effect te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 14:39 



 
Profiel   

Wij hebben zelf ene goedkoper model op snoer, maar 2x de flexineb gehuurd gehad. Ik vind die van ons meer slijm losmaken. Wij doen er alleen zoutoplossing in en stapte daarna minimaal 15minuten.

Bij de Flexineb had ik meer het idee dat de medicatie werd opgenomen. Je kamertje gaat ook leeg, waar die van ons blijft borrelen.

Maar zelf zou ik voor zouttherapie kiezen in een zoutbox. Bij bijv Equisana heeft ons paard gestaan en ook andere paarden toen zien komen en gaan. Het lijkt duur, maar is incl week box, eten en verzorging. We hebben zelf erbij in de box gestaan en je voelt het echt. Waar ik weleens bij onze vernevelaar en de flexineb heb staan inademen om het effect te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 14:39 



 
Profiel   

Bij mijn ruin is vorig jaar de zware vorm vastgesteld. Prednison hielp niet. We hebben na de bal spoeling een pufje gekregen [ img ], deze om precies te zijn. En dat werkte echt super goed.
Daarnaast 24/7 in de wei, dus niet in de paddock en hooi nat maken + ook de brokken. Hij hoest helemaal niet meer.
Gebruik nu verder niks.
Enige wat ik merk is dat hij wat sneller buiten adem is. Maar goed, hij is 22, en we rijden nog maar ongeveer 2x per week, dus qua conditie is het ook niet veel meer
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 14:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen