Paard kopen met pees blessure ? Help me

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vinden jullie ?

Poll eindigt op

1.wel doen
8 (1%)
2.ECHT NIET
632 (98%)

Totaal aantal stemmen: 640


Sofi36
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-22

Paard kopen met pees blessure ? Help me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 09:39

HeeHee paarden vrienden en vriendinnen

NU MOETEN JULLIE MIJ HELPEN :(
Ik ben dus al een enige tijd bezig om mijn droom paard te vinden en telkens gebeurt er iets waardoor die spaak loopt. NU heb ik volgensmij mijn droom paard gevonden. Hij is 5 jaar een ruin dus en 160 hoog en bruin. Maar daar gaat deze forum niet om…. Hij heeft dus een TUSSEN PEES BLESSURE. En nu vraag ik me af of ik hem wel moet aanschaffen ik heb de echo’s van deze pees blessure maar ben super benieuwd naar jullie ervaring op mening hier over.
IK HOOR GRAAG VAN JULLIE ♡

paard met peesblessure
Laatst bijgewerkt door C_arola op 11-08-22 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel gehaald

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Paard kopen met pees blessure ? HELP ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:42

Hij heeft nu een blessure?
Je kon dus ook niet proefrijden en moet eerst een revalidatietraject beginnen?

Wat maakt het dan je droompaard?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:43

Nee niet doen. Een paard met peesblessure is niet gezond en de kans is aanwezig dat het altijd een zwak punt blijft.
Waarom is dit je droompaard?

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Paard kopen met pees blessure ? HELP ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:48

Ik neem aan dat je ook niet hebt kunnen proefrijden. Dus hoe weet je dan of het ook onder het zadel klikt? Ik ken paarden die gerevalideerd zijn en het nog prima doen. Ik ken ook paarden die er door zijn ingeslapen.

Heb je aan je eigen dierenarts gevraagd wat de prognose is? Mocht je hem echt willen hebben zou ik er zeer zeker niet teveel voor betalen.

Koekie73

Berichten: 2660
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Paard kopen met pees blessure ? HELP ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:51

Nee! Verder wat @Cayenne zegt.
Je hebt geen idee hoe die blessure verder verloopt dus uiteraard niet kopen (snap überhaupt niet dat mensen dat overwegen) Is deze blessure eruit gekomen tijdens de keuring of wordt hij met blessure verkocht?

Sofi36
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 09:53

Poekkie schreef:
Hij heeft nu een blessure?
Je kon dus ook niet proefrijden en moet eerst een revalidatietraject beginnen?

Wat maakt het dan je droompaard?


De pees blessure is super pril 1/2 maanden de arts zegt in totaal 3 maanden rust. Maarja dat weet je nooit zeker ! En het gaat mij niet persee om het rijden bij een paard meteen ik wil eerst echt maatjes worden op de grond vertrouwen opbouwen.

En mijn droompaard is het omdat deze klik do intens voelde heb ik nooit gehad ..

Sofi36
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 09:55

Veraaaaah schreef:
Ik neem aan dat je ook niet hebt kunnen proefrijden. Dus hoe weet je dan of het ook onder het zadel klikt? Ik ken paarden die gerevalideerd zijn en het nog prima doen. Ik ken ook paarden die er door zijn ingeslapen.

Heb je aan je eigen dierenarts gevraagd wat de prognose is? Mocht je hem echt willen hebben zou ik er zeer zeker niet teveel voor betalen.


Of het onder het zadel klikt is de vraag maar ik heb echt een intens gevoel met hem
Ik de grond dus in de toekomst zou dat goed moeten komen ik heb nergens naast mee . Hebben jullie hier ervaring met paarden en pees blessures zo ja let me know want ik dus niet !!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard kopen met pees blessure ? HELP ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:57

Ja, ik heb ervaring met peesblessures en het bleef altijd een zwakke plek.
Ik zou er niet aan beginnen.

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:58

Wat zijn je toekomstplannen met hem? Recreatief rijden, springen,dressuur,bosritjes,wedstrijden of iets anders?

En wat is de prijs? Vragen ze de hoofdprijs of is de prijs er ook naar?

Hoeveel dierenartskosten wil je er zelf insteken? Wat is je potje voor de dierenarts?

Sofi36
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 09:59

Koekie73 schreef:
Nee! Verder wat @Cayenne zegt.
Je hebt geen idee hoe die blessure verder verloopt dus uiteraard niet kopen (snap überhaupt niet dat mensen dat overwegen) Is deze blessure eruit gekomen tijdens de keuring of wordt hij met blessure verkocht?


De pees blessure is super pril 1/2 maanden de arts zegt in totaal 3 maanden rust. Maarja dat weet je nooit zeker ! En het gaat mij niet persee om het rijden bij een paard meteen ik wil eerst echt wat opbouwen samen.
Verder is deze Peesblessure opgelopen tijdens de verkoop van het paard. Het is heel poedersuiker om het zo maar te zeggen maar het is nog maar een korte blessure en staat nu op volledige rust

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:00

Even een vergelijking:

Je wilt een nieuwe auto kopen, perfecte maat leuke kleur ideaal precies wat je zoekt dus... maar de motor is stuk.
Zou je de auto dan alsnog kopen omdat die precies is wat je zoek???

Vervang het woord auto nu eens door paard...

Er zijn 1001 paarden te koop, waarom zou je een "kapot" paard kopen?
Ja er is kans dat er een goed herstel is maar er is ook kans op blijvende schade. dat kan alleen de toekomst uitwijzen.

Of staat die te koop voor leuk geld, misschien trekt dit je over de streep??
Met andere paarden kan je ook een klik hebben he

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:02

Koop NOOIT een paard met een tussenpeesblessure. Minimaal een half jaar tot een jaar rust. Gaat nooit meer goed komen blijft een zwakke plek.
Die van mijn vriendin is erom ingeslapen.
Dierenartskosten zijn hoog.

Koekie73

Berichten: 2660
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Paard kopen met pees blessure ? HELP ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:03

TS, kun je niet met de verkoper afspreken dat jullie verder praten als hij hersteld is van zijn blessure?

MyWishMax

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:04

Ik heb er ervaring mee en zou er nooit 1 kopen die er 1 heeft. Het kan werkelijk alle kanten op, van ingeslapen tot volledig genezen maar er is niet altijd wat van te zeggen. 3 maanden zou ik zeker niet op rekenen, waarschijnlijk bedoelen ze 3 maanden enkel stappen / rust en daarna nog revalideren wat ook nog goed moet gaan en geen zekerheid is en sowieso nog maanden duurt.
Je weet niet hoe hij er aan komt en al helemaal niet hoe hij eruit komt. Misschien mankeert hij nog meer dingen waardoor dit eruit is gekomen. Maar keuren is nu ook niet te doen, dus dat kan je niet controleren. Een verkoper kan zoveel zeggen, dus van hun verhaal zou ik niet zomaar uitgaan.

Dus zoek verder naar een gezond paard. Problemen krijg je wel, die moet je niet willen kopen.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:04

Een peesblessure kan genezen,duurt meestal minstens 6 maanden.Soms moeten ze in de acute fase stalrust hebben.En vervolgens stukjes aan de hand stappen over het harde. Het blijft na genezing een zwakke plek.Als je perse wilt rijden zou ik hem niet kopen. Als je hem wilt als maatje,ook als je niet of weinig meer zult kunnen rijden,dan kun je hem natuurlijk toch kopen maar tegen een zeer lage aangepaste prijs.Dat is wat ik ervan vind.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:04

Eerste reactie: Niet doen.

het dier is 5, staat nu op rust maar je weet nog niet wat de toekomst gaat brengen. Ik neem aan dat je nog niet hebt kunnen rijden door die blessure. Tussenpees is een langdurige blessure en blijft zwak.

Als de verkoper nu haast heeft met de verkoop is het ook een rode vlag. Een kapot dier kopen is echt geen optie.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:04

Koekie73 schreef:
TS, kun je niet met de verkoper afspreken dat jullie verder praten als hij hersteld is van zijn blessure?

Dit. Eerder niet aan beginnen.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:04

Als de verkoper erin mee wilt werken kan hij zn paard gewoon houden gedurende het herstel. Dan kom jij daarna terug, krijg je goede echos te zien met verder goede keuring.
Dan is het wel een optie... In andere gevallen nooit doen

Sofi36
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 10:05

MyWishMax schreef:
Ik heb er ervaring mee en zou er nooit 1 kopen die er 1 heeft. Het kan werkelijk alle kanten op, van ingeslapen tot volledig genezen maar er is niet altijd wat van te zeggen. 3 maanden zou ik zeker niet op rekenen, waarschijnlijk bedoelen ze 3 maanden enkel stappen / rust en daarna nog revalideren wat ook nog goed moet gaan en geen zekerheid is en sowieso nog maanden duurt.
Je weet niet hoe hij er aan komt en al helemaal niet hoe hij eruit komt. Misschien mankeert hij nog meer dingen waardoor dit eruit is gekomen. Maar keuren is nu ook niet te doen, dus dat kan je niet controleren. Een verkoper kan zoveel zeggen, dus van hun verhaal zou ik niet zomaar uitgaan.

Dus zoek verder naar een gezond paard. Problemen krijg je wel, die moet je niet willen kopen.



Dankjewel jullie helpen mijn enorm ik ga dan maar verder zoeken naar mijn speld in de hooi berg hihi

Sofi36
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 10:06

Winged schreef:
Eerste reactie: Niet doen.

het dier is 5, staat nu op rust maar je weet nog niet wat de toekomst gaat brengen. Ik neem aan dat je nog niet hebt kunnen rijden door die blessure. Tussenpees is een langdurige blessure en blijft zwak.

Als de verkoper nu haast heeft met de verkoop is het ook een rode vlag. Een kapot dier kopen is echt geen optie.



DANKJEWEL voor je reactie.
Haast met de verkoop is er zeker niet deze mevrouw doet hem ook niet aan de eerste de beste weg

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:07

Of de blessure pril is of ouder, maakt niet uit. Het blijft een zwakke plek. Ik zou het absoluut niet doen. Bij de titel was mijn reactie dan ook gelijk: nee. Al vind ik een paard nog zo lief, ik doe het dier het niet aan en mijn portemonnee ook niet.

Koekie73

Berichten: 2660
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 10:07

Sintara schreef:
Als de verkoper erin mee wilt werken kan hij zn paard gewoon houden gedurende het herstel. Dan kom jij daarna terug, krijg je goede echos te zien met verder goede keuring.
Dan is het wel een optie... In andere gevallen nooit doen


Dat zou voor mij de enige optie zijn maarrrr heel goed laten keuren door je eigen DA daarna.
Zou dit je eerste eigen paard worden, TS?

Geloof me, die klik vind je ook echt nog bij een ander paard hoor. Het is wellicht momenteel niet makkelijk maar ik zou sowieso doorzoeken.

Sofi36
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 10:08

Winged schreef:
Eerste reactie: Niet doen.

het dier is 5, staat nu op rust maar je weet nog niet wat de toekomst gaat brengen. Ik neem aan dat je nog niet hebt kunnen rijden door die blessure. Tussenpees is een langdurige blessure en blijft zwak.

Als de verkoper nu haast heeft met de verkoop is het ook een rode vlag. Een kapot dier kopen is echt geen optie.


DANKJE VOOR JE REACTIE ♡
GELUKKIG is der geen haast met de verkoop en doet ze hem niet zomaar weg maar door jullie reacties ben ik wel wat gaan schrikken en ben ik overtuigd om het jammer genoeg niet te gaan doen denk ik …

Sofi36
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 10:09

MyWishMax schreef:
Ik heb er ervaring mee en zou er nooit 1 kopen die er 1 heeft. Het kan werkelijk alle kanten op, van ingeslapen tot volledig genezen maar er is niet altijd wat van te zeggen. 3 maanden zou ik zeker niet op rekenen, waarschijnlijk bedoelen ze 3 maanden enkel stappen / rust en daarna nog revalideren wat ook nog goed moet gaan en geen zekerheid is en sowieso nog maanden duurt.
Je weet niet hoe hij er aan komt en al helemaal niet hoe hij eruit komt. Misschien mankeert hij nog meer dingen waardoor dit eruit is gekomen. Maar keuren is nu ook niet te doen, dus dat kan je niet controleren. Een verkoper kan zoveel zeggen, dus van hun verhaal zou ik niet zomaar uitgaan.

Dus zoek verder naar een gezond paard. Problemen krijg je wel, die moet je niet willen kopen.


Dankjewel voor je hulp dit had ik effe nodig soms raak je blind door de liefde … ik zie alleen zo weinig leuke paarden dus hoop ik dat hij het eindelijk zou zijn. Maar jullie hebben gelijk dankje ♡

Sofi36
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 10:10

Olga89 schreef:
Even een vergelijking:

Je wilt een nieuwe auto kopen, perfecte maat leuke kleur ideaal precies wat je zoekt dus... maar de motor is stuk.
Zou je de auto dan alsnog kopen omdat die precies is wat je zoek???

Vervang het woord auto nu eens door paard...

Er zijn 1001 paarden te koop, waarom zou je een "kapot" paard kopen?
Ja er is kans dat er een goed herstel is maar er is ook kans op blijvende schade. dat kan alleen de toekomst uitwijzen.

Of staat die te koop voor leuk geld, misschien trekt dit je over de streep??
Met andere paarden kan je ook een klik hebben he



JE HEB OOK HELEMAAL GELIJK en wat een vergelijking meid hahaha Thanks

Maar had het zo gehoopt maar jullie hebben me geholpen
Had gewoon in me gedacht van ja ik hem ook wel is een kneuzing gehad of een breuk en bij mij komt het toch ook goed … Maarja dat is natuurlijk ook niet voor iedereen