Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Nare verwonding in kootholte

 
Profiel   

Drie laags verband om beweging echt zo veel mogelijk te beperken. Laten aanleggen door goede dierenarts. Moet echt immobiliseren! Honingzalf en laser is mooi om tijdens de wissels te gebruiken. En verder helaas boxrust.
Wildvlees pas weg snijden als je ziet dat de huidrandjes er echt om spannen. Anders blijf je bezig..

Veel succes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-22 13:00 



 
Profiel   

Afgelopen vrijdag idd de verbandwissel. Was niet echt super, de wond. Geen ontsteking ofzo. Echter zat er nog maar 1 kram vast. Deel van de wond was al wel granulaat ontwikkeld. Diepere deel in het midden stond behoorlijk open. Dit is wel door aan het aanleggen van verband wat vorige x dus niet helemaal goed om de hoef is aangelegd. Het kroop omhoog. Dierenarts was weg en bij de eerste stappen kwam het al omhoog. Hem teruggebeld. Opnieuw gedaan dat bleef beter zitten. :( Nu was hij verbaasd dat de wond zo open stond. Gezegt dat hij maar met Wolvega moet bellen..
Overlegd met kliniek Wolvega. Ik had de foto's via whatsapp gestuurd. Daar adviseren ze een zalf met werking tegen wildvlees en hoe hij moest verbinden. Zelf nog Ductape extra erom heem gedaan. Inverband met immobilisatie dus minder beweging. Dinsdag weer verbandwissel.
Foto van wond in spoiler.
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 07:23 



 
Profiel   

Dit is drama. En ik snap Wolvega niet want ze hebben zelf een laser. Daarmee was dit niet gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 07:52 



 
Profiel   

Oei, dat ziet er idd niet mooi uit nee. Lastige plek ook. Bij elke stap komt er spanning op die huid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 08:20 



 
Profiel   

Wat een nare wond. Dat zal inderdaad een lang proces zijn voor het zich herstelt. Wat vreselijk balen. Sterkte gewenst. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-22 09:26 



 
Profiel   

Jeetje ik schrik vd foto. Dit was ook niet echt een plek om met krammen te hechten :n

Hier ga je wel even zoet mee zijn :(

Heb je een (erkende) paardendierenarts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 10:57 



 
Profiel   

Hoe is het nu met je paard Ts?

Die laatste foto zag het er niet echt mooi uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 13:36 



 
Profiel   

Ik heb helaas ook een paard met een verwonding in de kootholte rond dezelfde tijd als bij jou. Toevallig ook in Wolvega gestaan, maar ook geen laser gezien (terwijl dit bij ons andere paard wel is toegepast). Hoe gaat het nu bij jou? Ben vooral benieuwd om te zien of de genezing een beetje hetzelfde verloopt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 12:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen