Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 14 [ 333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Plaats een nieuw onderwerp

Buitensporige DA- rekening. Of niet?

 
Profiel   

kiki1976 schreef
lailapri schreef

Kan nog erger. Mensen uit den helder moeten nu naar amsterdam. Wij zitten nog in een kring dus mensen proberen het bij ons. Spoeddienst waar je vroeger misschien 1 of 2 telefoontjes per nacht had zijn nu complete diensten voor de hele noordkop. De dag erna moet de arts dan gewoon weer om 9u beginnen. Dat zou elke nacht niet haalbaar zijn dus delen ze het op. Je kan altijd bellen en jou praktijk heeft iets voor jou geregeld, mooi toch?

Klopt, is voor ons 56 minuten rijden en dan wonen wij nog niet eens in Den Helder. Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden in geval van spoed.

Bij de kliniek waar wij bij zitten hebben normaal gezien 6 dierenartsen, maar ook hun krijgen het rooster niet meer rond voor de nacht/spoed. Overigens is het bij hun pas na 23.00 dat we zo ver moeten.

Kijk en ik kan het echt begrijpen hoor, dat het slopend is. Nachtdienst en dan ook weer dag dienst.
Maar wat mij het meeste stoort is echt de afstand nu

er zou idd wel een spoedkliniek bij kunnen ergens zo rond schagen in de buurt idd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 22:03 



 
Profiel   

lailapri schreef
er zou idd wel een spoedkliniek bij kunnen ergens zo rond schagen in de buurt idd.

Met je eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 22:49 



 
Profiel   

Marigo schreef
Heb je ook een punt. Echter, zie ik op maatschappelijk vlak wel een enorme weerzin op de miljarden winsten die energiemaatschappijen daardoor opstrijken. Dus is het altijd goed om kritisch te blijven en vragen te stellen over of iets wel geoorloofd is.
Het tekort op dierenartsen is wel opvallend omdat er toch een strenge nummerus fixus en maar 1 uni in NL. Wellicht tijd dat ze daar ook verandering in brengen om de aanvoer van artsen in de toekomst te waarborgen.



Tegen de 20% van de dierenartsen stopt binnen 5 jaar na afstuderen. Reden? Slechte werk-prive balans, slecht salaris oa. Als dat niet veranderd kun je extra opleiden wat je wil...

Maar ga vooral door met vinden dat je dierenarts goedkoper moet en 24/7 beschikbaar moet zijn :j

Oh ja en dan hebben we het nog niet eens gehad over het hoge aantal zelfmoorden onder dierenartsen..


Deze sector heeft jarenlang te weinig gevraagd, te hard gewerkt. Paraveterinairen die niet eens pensioen opbouwen, werkweken van 80 uur, etc. Door de komst van de ketens worden er eindelijk redelijke tarieven gevraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 12:11 



 
Profiel   

Vraag is of de dierenartsen in ketens het beter hebben…. Ik vraag het me af

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 15:16 



 

Ik vraag me af inderdaad of je als (para)veterinair beter wordt van een keten. Vaak zijn er maar een handvol die profijt hebben van een keten en die zitten bovenin het torentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 15:30 



 
Profiel   

Ze hebben eindelijk een cao en pensioen, dat is al een heel verschil, het loon daar kan nog veel in veranderen, daarbij kunnen ze zoveel meer en zouden ze dierenartsen een stuk kunnen ontlasten in het werk (en dan niet alleen balie, telefoon, was en schoonmaak), zonder kunnen we niet. Maar ook daar wordt aan gewerkt, paraveterinairen meer bijscholen en functioneler aan het werk in de spreekkamer/ok. En ja dit is vooral vanuit de keten(s).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 20:51 



 
Profiel   

Ketens hebben voor en nadelen. Ze willen heel graag nascholen, je hebt een vangnet bij ziekte, collega’s om te raadplegen en meer apparatuur. Niet iedereen hoeft een echo te hebben, ik kan ze nu de brug over sturen voor een echo en de lijntjes zijn kort. Ook zijn de diensten beter behapbaar.

Nadeel van de keten is dat er minder ruimte is voor eigen input. Je hebt je aan bepaalde regels en tarieven te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 21:25 



 
Profiel   

Marigo schreef
Het tekort op dierenartsen is wel opvallend omdat er toch een strenge nummerus fixus en maar 1 uni in NL. Wellicht tijd dat ze daar ook verandering in brengen om de aanvoer van artsen in de toekomst te waarborgen.

Ik volg de faculteit Diergeneeskunde op Facebook en zie daar vers van de pers het volgende bericht langskomen:

Faculteit Diergeneeskunde breidt plekken masteropleiding uit

Citaat
Net als bij vele andere beroepsgroepen, is er eveneens een tekort aan dierenartsen. Om de instroom van dierenartsen op de arbeidsmarkt te verhogen heeft de faculteit Diergeneeskunde vanaf september dit jaar het aantal opleidingsplekken in de master die opleidt tot dierenarts opgehoogd van 190 naar 240. Daarnaast was de faculteit al bezig om de masteropleiding Diergeneeskunde beter te laten aansluiten op de praktijk door studenten in een eerder stadium kennis te laten maken met de volle breedte van het werkveld. Ook is er een start gemaakt met het toelaten van zij-instromers vanuit andere opleidingen tot de masteropleiding Diergeneeskunde.

Gezamenlijke aanpak nodig
De werkdruk in de veterinaire sector, met onregelmatige diensten, fysiek zwaar werk en steeds mondigere klanten, is van zichzelf al behoorlijk hoog. Tegelijkertijd heeft de combinatie van te weinig dierenartsen en het feit dat in coronatijd meer mensen een huisdier hebben genomen, deze werkdruk ernstig doen toenemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-22 09:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 14 [ 333 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen