Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vreemd bultje op voorbeen

 
Profiel   

heyhey,

Bij onze 3jarige zag ik gister avond ineens een vreemde harde bult op der voorbeen.
Dit had ze dus niet, het is knoerthart en ze loopt niet kreupel en heeft er geen pijn/last van.
Mag er gewoon aankomen.

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Wil straks sws even met men moeder overleggen of ze wilt wachten paar dagen of het weg trekt of dat ze wilt dat ik de DA bel. (ze is van mijn moeder).

Had zelf al iets in men hooft van een schiefel, weet ook niet of dat weg gehaald kan/ moet worden?

Ze staan 24/7 buiten in een rustige kudde van nog 1 E-pony en een shet, staan niet op ijzers oid.


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 10:25 



 
Profiel   

Dat is geen bultje maar een bult.

Kan van alles zijn, schieffel zou me niet verbazen.

Dierenarts laten kijken.
En niet pas over een week, echt even vlot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 10:27 



 
Profiel   

Het doet mij ook denken aan een schiefel. Paard van een vriendin heeft er ook meerdere op een been zitten. Paard is gewoon vreselijk lomp :+ Kon volgens de da bij ons geen kwaad, maar ik zou er wel naar laten kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 10:30 



 
Profiel   

Django_Mette schreef
Het doet mij ook denken aan een schiefel. Paard van een vriendin heeft er ook meerdere op een been zitten. Paard is gewoon vreselijk lomp :+ Kon volgens de da bij ons geen kwaad, maar ik zou er wel naar laten kijken.



Klinkt ook echt als die van ons
Ook echt verschrikkelijk lomp!



Ik wil de DA ook laten komen maar het is niet mijn paard dus dat moet ik eerst overleggen want het is een beetje banketstaaf als er niemand thuis is en je maakt een afspraak of moet daarheen komen en er is niemand die kan rijden ;)


Laatst bijgewerkt door Happy_Hippie op 13-09-22 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 10:31 



 
Profiel   

Is het warm?
Waarschijnlijk zichzelf aangetikt.
Schiefel. Ekyflogyl opsmeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 10:31 



 
Profiel   

Fokker321 schreef
Is het warm?
Waarschijnlijk zichzelf aangetikt.
Schiefel. Ekyflogyl opsmeren.



Nee het is niet warm, ze heeft er geen last van doet alles zonder pijn of ongemakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 10:32 



 
Profiel   

Happy_Hippie schreef
Django_Mette schreef
Het doet mij ook denken aan een schiefel. Paard van een vriendin heeft er ook meerdere op een been zitten. Paard is gewoon vreselijk lomp :+ Kon volgens de da bij ons geen kwaad, maar ik zou er wel naar laten kijken.



Klinkt ook echt als die van ons
Ook echt verschrikkelijk lomp!



Ik wil de DA ook laten komen maar het is niet mijn paard dus dat moet ik eerst overleggen ;)


Barock pinto merries he :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 10:33 



 
Profiel   

Schieffel kan heel erg meevallen èn héél ernstig zijn.

Afhankelijk van actief of niet, locatie, wijze van ontstaan etc.

Mijn paard heeft er al jaren 1, gelukkig bij hem zonder noemenswaardige problemen (goede beenbescherming vinden die niet irriteert op de bult is lastig)


Ik vind deze vrij groot en wat ver naar voren op het been zitten.
Bij een jong paard.

Soms is een vorm van behandeling mogelijk als het nog redelijk nieuw is.


Dit zou voor mij écht vandaag overleg met dierenarts zijn.
Het dier moet zijn hele leven nog met die benen.


En het kan ook nog altijd iets anders zijn.

Please laat een dierenarts meekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 10:33 



 
Profiel   

Het lijkt idd op een shiefel Iig even in de gaten houden of been niet dik wordt, ik zou er zelf wel naar laten kijken ivm dat er ook een pees blessure kan zitten bijvoorbeeld

Waarschijnlijk krijg je van die arts een gel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 10:34 



 
Profiel   

Even een röntgenfoto van laten maken. Wij hadden een jonge Welsh die een schiefel overhield aan een verwonding. Die bult was volgens de dierenarts een atypische schiefel en zat niet op een plek waar hij schade kon toebrengen. Hij zat gelukkig ook niet op de plek van normale beenbescherming. Maar er zijn schiefels die flink kunnen irriteren op de pezen, daarom is het goed om het te checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 10:39 



 
Profiel   

_Lorette_ schreef
Even een röntgenfoto van laten maken. Wij hadden een jonge Welsh die een schiefel overhield aan een verwonding. Die bult was volgens de dierenarts een atypische schiefel en zat niet op een plek waar hij schade kon toebrengen. Hij zat gelukkig ook niet op de plek van normale beenbescherming. Maar er zijn schiefels die flink kunnen irriteren op de pezen, daarom is het goed om het te checken.


Dit wilde ik ook schrijven, heb er ooit een gehad waarbij de schiefel steeds de tussenpees irriteerde en dan is behandelen erg belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 09:28 



 
Profiel   

Ik wilde eigenlijk wachten tot ik de foto's had maar die stuur ik wel later. Zijn gister nog geweest om foto's te maken en alles was goed.

Is idd een schiefel zoals ik zelf ook al dacht en zat op een "mooie" plek die geen kwaad kon Griffelbeentje was ook nog helemaal in takt en de schiefel was ook mooi glad hij zei dat die dit zelden ziet dat t er gelijk zo uit ziet (toevallig vorige week ook eentje).

Er zit nog een kleine zwelling omheen dus we moeten koelen met water en daarna wat koelingsgel erop.
Ze moet een week of 2 op "rust" ofwel niet aan het werk zetten (nu deden we dat toch al niet zo).
Maar hij verwacht geen gekke dingen, zolang die niet verplaatst natuurlijk.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 10:05 



 
Profiel   

Goed dat je gelijk doorgepakt hebt en het hebt laten controleren. En natuurlijk heel fijn dat het een gunstige schiefel is die geen kwaad kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 13:34 



 
Profiel   

Goed dat je hebt doorgehakt en dat het mee valt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 17:38 



 
Profiel   

Ah, dat is fijn nieuws

Niet zozeer dat het een schieffel is, maar wel dat hij gunstig is qua locatie en vorm!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 18:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen