Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard kreupel, wel of niet op de wei?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Mijn paardje loopt sinds vandaag plotseling kreupel. Ik heb gister gereden en toen was er niets aan de hand. Voel/zie ook niets aan de hoef. Wat kan dit zijn?

Mocht het zo blijven, kan haar morgen het best op de wei zetten of op stal/de paddock?

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 18:17 



 
Profiel   

Op een weitje mits ze zich rustig houdt, zeker niet in een groep. Ik vind haar wel heel kreupel, ik zou zsm de dierenarts laten komen, als je zelf geen zwelling kan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 18:21 



 
Profiel   

Ik zou de smid laten komen om te checken op een hoefzweer.
Als het een hoefzweer is kun je dat voelen, dan kun je in de kootholte pulsatie (kloppen) voelen en vaak is ook de hoef warm.
Eigenlijk per direct want zo te zien heeft je paardje veel pijn. Als de smid niet kan, dan de veearts laten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 18:29 



 
Profiel   

Ik heb de dierenarts gebeld, die kan of morgen normal komen of vanavond komen tegen spoed tarief. Ze wil er eigenlijk helemaal niet op staan dus maak me erg zorgen. Als ik haar vannacht op stal laat staan met dit been, kan dat kwaad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 18:56 



 
Profiel   

morgen is het zaterdag en heb je ws ook al een duurder tarief. Zelf ben ik een type van laat maar aub komen dan weet je wat er is en kan je aan de gang. Maar er zijn genoeg bakkers die zeggen geef maar ff paar dagen rust. staan. Volg dus je eigen gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 19:12 



 
Profiel   

ERg kreupel inderdaad. Hoop dat er snel duidelijkheid komt. Ik denk dat je geen keus hebt. Zorg voor een dik strobed en lekker eten... dat is alles wat je kunt doen. Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 19:13 



 
Profiel   

Ze loopt erg slecht en heel scheef, valt mij op. Ik zou toch de dierenarts raadplegen, zeker als ze er niet op wil staan zoals je schrijft. Ik zou haar op rust zetten.
Sterkte en beterschap ts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 19:30 



 
Profiel   

lnvdh schreef
morgen is het zaterdag en heb je ws ook al een duurder tarief. Zelf ben ik een type van laat maar aub komen dan weet je wat er is en kan je aan de gang. Maar er zijn genoeg bakkers die zeggen geef maar ff paar dagen rust. staan. Volg dus je eigen gevoel.


Precies. Als ze er niet op wil staan heeft ze erg veel pijn. Kan heel goed een hoefzweer zijn. Dat is meestal acuut en ze hebben dan echt veel pijn. Wat mij betreft vanavond nog DA laten komen.
(PS, ik heb dit soort dingen ook altijd in het weekend... :( )

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 19:40 



 
Profiel   

Heel erg bedankt iedereen! Ik ben nog even langs geweest, ze staat wel redelijk op het been maar loopt enorm lastig. Lijkt in de heup te zitten, het been is niet warm of kloppend. Heb het voor de zekerheid nog even gekoeld.

Ze was verder erg vrolijk en opgewekt en voor een snoepje kwam ze nog wel een stapje naar voren. Ga morgenochtend de dierenarts laten komen en dan hopen dat ik nog even naar Horse Event kan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 20:27 



 
Profiel   

Vaak als je denkt dat het vanuit de heup komt, zit het laag. Ik verwacht hier ook dat het laag zit.
Kan ook kogel verdraaid zijn. Eigenlijk valt daar weinig van te zeggen zo. Dan zal je onderzoek moeten gaan doen. Voordat je deze kosten gaat maken kan je haar eerst 2 weken rust geven. Mocht het niet beter zijn of terugkomen dan zou ik naar een kliniek gaan voor onderzoek en eventueel foto’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 08:13 



 
Profiel   

Babootje schreef
lnvdh schreef
morgen is het zaterdag en heb je ws ook al een duurder tarief. Zelf ben ik een type van laat maar aub komen dan weet je wat er is en kan je aan de gang. Maar er zijn genoeg bakkers die zeggen geef maar ff paar dagen rust. staan. Volg dus je eigen gevoel.


Precies. Als ze er niet op wil staan heeft ze erg veel pijn. Kan heel goed een hoefzweer zijn. Dat is meestal acuut en ze hebben dan echt veel pijn. Wat mij betreft vanavond nog DA laten komen.
(PS, ik heb dit soort dingen ook altijd in het weekend... :( )


Herkenbaar daar soort abonnementen hebben wij ook altijd…
Maar bij flink kreupel laat ik wel echt iemand komen, ook in het weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 08:49 



 
Profiel   

Ziet er toch uit als een hoefzweer, ik zou ook zsm de smid laten komen en pas als die niets vind de dierenarts en de hoef uit voorzorg weken. In dit geval zou ik ook even zorgen dat ze rustig kan staan en niet opgejaagd wordt, dus het liefst even apart in een stukje wei of paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 09:08 



 
Profiel   

Hoihoi,

Ben vanochtend langs geweest en het zag er al een stuk beter uit. Ze staat inmiddels weer normaal op het been en sleept het een stuk minder achter zich aan. Had niet verwacht dat ze zo zou opknappen :) Het been is nogsteeds niet dik/warm. Heb het toch nog even gekoeld voor de zekerheid. ze staat nu buiten op de wei en ik ga vanavond nog een keer kijken. Fingers crossed :=

Ook kwamen we erachter dat er een gat in ons hooinet zat, dus we denken dat ze daar met haar been in is blijven hangen.



Laatst bijgewerkt door Imme123 op 17-09-22 09:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 09:21 



 
Profiel   

Dat kan natuurlijk ook, positief nieuws in ieder geval maar vind haar nog wel behoorlijk kreupel op het filmpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 09:22 



 
Profiel   

Ik vind haar zeker ook nog behoorlijk slecht lopen! Ben je dan nu niet meer van plan om de arts er vandaag bij te halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 09:54 



 
Profiel   

Ik kijk het even aan, als er zo snel verbetering in zit, zou het zomaar kunnen dat ze vanavond alweer een heel stuk beter is. Ik vind haar op het filmpje ook nog wel behoorlijk slecht, ze liep op het harde nog wel wat beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 10:11 



 

Ik zie eigenlijk op het filmpje niet heel veel verbetering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 10:17 



 
Profiel   

Ik zie die verbetering ook niet. Het filmpje is van andersom gemaakt maar vind echt niet dat er verbetering zichtbaar is. Ik zou er echt even naar laten kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 10:26 



 
Profiel   

Ik zou dr voor de zekerheid op een afgezet stukje, of paddock zetten, tot je weet wat het is. Om zo teveel beweging te voorkomen en te voorkomen dat ze wordt opgejaagd/ onvrijwillig in beweging wordt gezet door anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 10:37 



 
Profiel   

Zie weinig verbetering behalve dat ze op de andere hand loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 10:57 



 
Profiel   

Ik zou toch een dierenarts laten komen voor een check en pijnstillers. Dit paard onnodig met pijn door laten lopen in de periode dat je het aan wil kijken, vind ik niet fair.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 11:06 



 
Profiel   

Ik zou hier ook een Da bij halen vandaag. Ze loopt echt niet lekker. Bij een lichte onregelmatigheid, alleen in draf licht te zien, wil ik nog wel aankijken. Zodra ze in stap iets laten zien haal ik er dezelfde dag iemand bij. Als ze echt niet op het been willen staan nog sneller.

Ik zie ook die verbetering niet echt die jij ziet. Hier had ik gisteren de da bijgehaald en nu sowieso vandaag. Aankijken is leuk als ze in stap niet kreupel lopen, als ze dat wrl doen hebben ze flinke pijn.

Buiten zetten laat ik van het paard afhangen. Als ze mee willen lopen mogen ze naar buiten. Een hele rustige in een rustige kudde mag daarin blijven, anders apart. En als ze te slecht lopen en liever niet mee gaan blijven ze op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 11:18 



 
Profiel   

Ojee, dit ziet er nog steeds helemaal niet goed uit. Zo kreupel in stap, dat betekent voor mij direct de dierenarts laten komen en tot die tijd rust geven. Inderdaad niet fair tegenover je paard om het eerst te willen aankijken. Niemand kan zeggen waarom ze zo kreupel loopt behalve de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 12:07 



 
Profiel   

Het lijkt dat ze beter loopt, maar ik denk dat dit komt omdat ze nu op de andere hand loopt.
In ieder geval is het niet beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 12:14 



 

Denk dat TS naar horse event is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 14:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen