Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Droes op stal, hoe gingen jullie daarmee om?

 
Profiel   

Ja duimen. Rotziekte!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 18:06 



 
Profiel   

Hoe gaat het er nu mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 13:56 



 
Profiel   

Wel fijn dat hier een topic over is.

Hier helaas ook droes. Ik heb zelf drie paarden en er staat 1 merrie met veulen in pension. Dat veulen zou op 17dec vertrekken naar de opfok, maar net die dag ontdekten we een opengebroken abces. Hij had dus al langer droes, maar hij oogde geen dag ziek.
M'n 5 jarige merrie had toen 38,5 graden koorts. Mijn andere merrie met veulen (8mnd) stonden al een tijdje apart en hadden dus nog nergens last van.
Voor zover het mogelijk was heb ik ze apart gezet, maar ik heb half open stallen, dus dat is lastig. Na een dikke week hadden ze allemaal verhoging (behalve de moeder van het veulen waarmee het begon).
Dit is nu dus al een dikke 2 weken zo. Mijn paarden schommelen elke dag tussen de 38,5 en 39,5. Verder eten ze er niks minder om en zijn ze ook nog wel actief. Dus ik hoop dat het niet erger wordt en dat het hierbij blijft, vooral omdat 1 merrie drachtig is. Het veulen waarmee het begon is rond de 38 graden en het abces is nu al haast een week dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 14:32 



 
Profiel   

Balen zeg! Hopelijk blijft het hier bij en is het veulen er straks helemaal van af. Ook van de verhoging.

Helaas bij ons op stal ook weer droes. Tweede keer in korte tijd. Net 10 weken op slot geweest.
Vorige week nieuwe klant die een nieuw paard heeft gekocht en helaas droes bleek te hebben. Hopelijk heeft hij geen andere besmet en zijn we nu na 10 dagen weer open.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 20:54 



 
Profiel   

Balen he droes! :(:)

Dolce_pony schreef
Hoe gaat het er nu mee?


Op stal gaat het nu goed. Een groot deel is ziek geweest inmiddels weer hersteld. Er zijn er nu nog twee ziek waaronder die van mij. Die maakt er een langslepend geheel van -O-

Zie [MD] Pusbericht ..verloop van droes bij mijn paard
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 21:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen