Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sarcoïden behandelen met BCG Injecties

 
Profiel   

Mijn 9-jarige ruin heeft meerdere sarcoïden. Eentje op de wang, twee in de oksel, een kleine in de hals, een kleine op de neus en een grote in de lies (+/- 20 cm). In de lies is de sarcoïd inwendig en op de andere plekken zijn ze uitwendig.


Ik heb contact opgenomen met verschillende klinieken, welke me elk een ander advies gaven. De een adviseerde om het operatief te laten verwijderen terwijl de ander zei dat dit geen optie was voor de lies gezien de grootte en kans op terugkomen.
Uiteindelijk had ik het beste gevoel bij de behandeling in Utrecht met BCG injecties. Waarschijnlijk zou ik hiervoor 4 maal naar Utrecht moeten met een tussentijd van 3 weken.
Ik hoor graag of er meer mensen ervaring hebben met een soortgelijke situatie en zal jullie meenemen in de behandeling
Mochten er vragen zijn, stel ze gerust!
De plekken voor de behandeling:

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Zowieee op 13-10-22 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 14:05 



 
Profiel   

De eerste behandeling heeft plaatsgevonden op 6 september. Voor Index was het voldoende de injecties met behulp van praam toe te brengen. Index is geheel nagekeken op eventuele uitbreidingen of nieuwe plekken. Tevens is er een monster genomen van de oksel. De behandeling zelf duurt maximaal 30/ 45 minuten. Hierna kon Index meteen mee naar huis.
De dagen na de behandeling heeft Index zich prima gevoeld en geen koorts gehad. Het lopen verliep soepel en hij kon gewoon met de kudde op de wei. De plekjes zijn iets dikker geworden, zie onderstaande foto's: De verdikking in de lies is na enkele dagen weer geslonken.


[ img ]


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 14:21 



 
Profiel   

27 september heeft Index de tweede behandeling met BCG in Utrecht doorlopen. Omdat de plekken nu gevoeliger zijn dat bij de eerste keer is er gekozen voor een lichte verdoving + praam. Ze hebben tevens een biopt genomen uit de lies omdat het eerste monster negatief testen op sarcoïden. De behandeling duurde wederom max 30/ 45 minuten. Vervolgens kon Index in een stal die ze beschikbaar stellen bijkomen van de verdoving en hebben we gewacht tot hij weer in staat was om op de trailer te staan.

De volgende dag was toch wel even schrikken. Index was erg duf en de plekken waren erg gezwollen, zie onderstaande foto's. Index kon nauwelijks de stal uitlopen. Ik heb voor de zekerheid even contact opgenomen met de behandelend arts. Ze adviseerde mij om indien mogelijk Index toch enige beweging te geven. De zwelling was in ieder geval een teken dat de injecties wel iets doen. Tevens moest ik de tempratuur in de gaten houden. Index is er 3 dagen suf aan geweest en heeft tot vrijdag koorts gehad. Gelukkig heeft hij in deze tijd wel zijn eetlust behouden. Het lopen hebben we dagelijks weer opgebouwd en ging met de dag vooruit. Na een kleine week was Index er weer een stuk beter aan en kon hij weer mee met zijn kudde.
De zwelling in de lies is na een paar dagen ook weer flink afgenomen. De plekken op de wang en in de oksel zijn een klein beetje open gegaan. Hier is wat bloed en pus uitgekomen, dit is een normale reactie op de behandeling.

De biopt die genomen is uit de lies is wederom negatief getest op sarcoïden. Afgelopen vrijdag 7 oktober heeft mijn eigen dierenarts een groter biopt genomen en deze vervolgens naar Utrecht gestuurd voor onderzoek. Hierbij wachten we dus nog op de uitslag. Dinsdag 18 oktober staat de volgende behandeling gepland.


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 14:42 



 
Profiel   

Hoi,

Ik ben ook benieuwd hoe het met de plek op zijn wang is gegaan? Heb je daar ook nog foto's van. Mijn paard staat namelijk met iets soortgelijks op haar wang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 16:08 



 
Profiel   

Die zwelling in de lies ziet er best heftig uit.
Begrijp ik goed dat ze daarvan nog eigenlijk niet zeker zijn of het wel een sarcoid is?

Ik heb zo‘n ruim 15 jaar geleden een sarcoide met BCG laten inspuiten maar dat doe ik denk ik nooit meer. Ze heeft maanden nodig gehad om weer enigszins in conditie te komen.
Hopelijk blijft het bij jouw paard bij een paar dagen niet lekker en zijn ze dadelijk weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 20:08 



 
Profiel   

De laatste BCG injecties hebben in december plaatsgevonden en we zijn nu ruim 3 maanden verder. Helaas zijn de plekjes niet weggegaan. Gelukkig zijn er geen nieuwe plekjes bijgekomen.
Met de dierenarts besproken dat we nu kijken of het stabiel blijft zolang hij er in iedergeval geen last van heeft!
Operatief verwijderen is geen optie omdat de kans dat het terugkomt erg groot is en de plek die verwijderd moet worden ook te groot is.
Onderstaand foto’s van hoe de plekjes er nu uitzien.
Er zijn in totaal 4 behandelingen geweest met BCG.
Meerdere behandelingen zijn ook niet mogelijk omdat de reactie hierop alleen maar erger zal worden en er in de praktijk geen paarden resultaat bij meer dan 4 behandelingen hebben gehad, wanneer er na de 4de al geen resultaat is.


[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 17:33 



 
Profiel   

Jammer dat ze niet zijn weggegaan!

Ik heb bij mijn paard (die met pensioen is) hem afgebonden en daarna met vaseline gaan dichtsmeren. Die is op het oppervlak helemaal weg nu. Niet echt een gevalideerde techniek ofzo hoor :+
Ik zie wel veel positieve resultaten van de crème van sarcoid cure op Facebook. Misschien daar eens naar kijken? En anders misschien toch de zalf van dr knottenberg, zal voor die platte bulten denk ik goed kunnen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 17:54 



 
Profiel   

Cookie2222 schreef
Jammer dat ze niet zijn weggegaan!

Ik heb bij mijn paard (die met pensioen is) hem afgebonden en daarna met vaseline gaan dichtsmeren. Die is op het oppervlak helemaal weg nu. Niet echt een gevalideerde techniek ofzo hoor :+
Ik zie wel veel positieve resultaten van de crème van sarcoid cure op Facebook. Misschien daar eens naar kijken? En anders misschien toch de zalf van dr knottenberg, zal voor die platte bulten denk ik goed kunnen werken.

Maar als die dingen negatief testen op een sarcoide dan heeft die zalf ook geen zin. Buiten dat het heel erg pijnlijk is voor een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 18:08 



 
Profiel   

Zalf van knottenberg kom je niet zomaar aam
Mijn paard heeft op de wachtlijst gestaan voor BCG injecties ik heb een bult weg laten halen en op kweek laten zetten.

Een bult is mega gaan groeien, paard had jeuk kwam mini gaatje in en liep dus langzaam leeg na 6 jaar kwam wat geels uit en verdween.
Toen ik opgeroepen werd twijfelde ik, ik denk dat mijn paard die BCG. Injecties niet makkelijk doorstaat en toen werd BCG on hold gezet 2 jaar en ondertussen sprong de grootste bult open en verdween dus

Kennis van mij had paard met gigantische tennisbal uit der oor begin als knikker in 3 jaar gegroeid tot niet meer om aan te zien was, paard is geholpen in Gent

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 18:16 



 
Profiel   

Heb je nu inmiddels wel de bevestiging dat het sarcoïden zijn?
Voer je, je paard al kurkuma bij? Dat heeft hier goed gewerkt icm met kurkuma zalf smeren 2 x daags.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 18:22 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Heb je nu inmiddels wel de bevestiging dat het sarcoïden zijn?
Voer je, je paard al kurkuma bij? Dat heeft hier goed gewerkt icm met kurkuma zalf smeren 2 x daags.


Er is een biopt genomen en hieruit blijkt dat het inderdaad sarcoïden zijn.
Kurkuma kan ik nog proberen dan!
Waar had die van jou de plekjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 18:29 



 
Profiel   

De mijne had onder het zadel zo’n plek als de jouwe op z’n snuit.
Ik heb gesmeerd met aciclovir zalf, heeft goed gewerkt. Wel 2x per dag en een paar maanden lang..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 19:10 



 
Profiel   

Ik heb goede ervaring met de sarcoiden zalf van de Facebook pagina sarcoid cure. Loont echt om contact op te nemen. Behandeling is niet pijnlijk en ingrediënten kosten nog geen euro. Bij mijn paard is de Sarcoid weg. Ben zo blij dat ik dat eerst heb geprobeerd Ipv de bcg injecties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 19:42 



 
Profiel   

Hier ook succes met de zalf van Sarcoid Cure op Facebook.
Een heel simpel recept, maar het werkt! Mijn merrie was met een paar maanden van haar sarcoïde af!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 19:45 



 
Profiel   

Ik ga ze gelijk berichten!
Deze pagina?:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 19:53 



 
Profiel   

:j die ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 20:00 



 
Profiel   

Hier een 27 jarige met de sarcoiden fibroblastische vorm. Ze komen en gaan. Meestal één op de flank en één op de buik. Ze zijn er een half jaar en gaan weer weg en duiken weer op. Soms worden de 5 cm lang. Laatste keer heeft hij degene onder de buik opengetrap. Heeft 4 dagen gebloed als een gek. Eindelijk kunnen stelpen en 3 x daags behandeld met Dettol. Is nu weer verdwenen.

Blijft raar...

Advies van DA.....afblijven, afblijven, afblijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 20:12 



 
Profiel   

Zowieee schreef
Wildgirl schreef
Heb je nu inmiddels wel de bevestiging dat het sarcoïden zijn?
Voer je, je paard al kurkuma bij? Dat heeft hier goed gewerkt icm met kurkuma zalf smeren 2 x daags.


Er is een biopt genomen en hieruit blijkt dat het inderdaad sarcoïden zijn.
Kurkuma kan ik nog proberen dan!
Waar had die van jou de plekjes?


Mijn huidige merrie tussen haar voorbenen(singelplek). Een eerder paard aan de onderkant van haar oor en naast haar mond(beetje vergelijkbare plek als die van jou)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 21:27 



 
Profiel   

Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaringen met sarcoid cure en / of de kurkuma. Mijn ene merrie heeft een kleine bij haar oog. Mijn andere merrie eentje onder haar buik, maar ook een momenteel actieve in haar oor. Vooral die in het oor geeft mij zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 05:45 



 
Profiel   

[ img ] dit was voor behandeling met Sarcoid cure (een bovenhuidse en er net onder een onderhuidse, dit werd later één geheel bij afsterven)

[ img ] tijdens behandeling

[ img ] hier ging er een stuk Sarcoid af tijdens behandeling
[ img ]

En nu niks meer te zien. Proces was ongeveer 1,5 maand 1x daags smeren. Ook kurkuma gebruikt, maar met alleen kurkuma geen resultaat en met smeren erbij wel. Dus bij mij werkte de kurkuma alleen niet.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 07:42 



 
Profiel   

Ik heb bij mijn jonge paard, wel al echt 8 jaar geleden, bcg gedaan in Utrecht. Het was heftig. Hij had er 2 op zijn hoofd. Wel helemaal weggegaan maar tussentijds vaak de DA erbij want dan stond hij na een behandeling ineens met hele hoge koorts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 08:22 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is mijn merrie op de site van Sarcoid Cure. De sarcoïde zat in haar "oksel" zeg maaar. Was niet zo groot als die bij jouw paard maar groeide snel. Er staan ook wel succesverhalen tussen met hele grote sarcoides.

Het is het proberen waard denk ik :) . Zij kan aan de hand van foto's van wel wat zinnigs zeggen over waar je mee te maken hebt en of de ingezette koers werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-23 08:44 



 
Profiel   

is dit dezelfde als van The Sarcoid Centre? (zelf geen ervaring mee, maar kwam ik na zoeken op Facebook tegen.. Ziet er wel goed uit). https://www.facebook.com/groups/212495298872742
Bij ons vorige paard is destijds een sarcoïde operatief verwijderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 21:54 



 
Profiel   

Is de pasta van Sarcoid Cure paste hetzelfde als Golden paste (kurkuma, zwarte peper en olie)? Of is het iets totaal anders? Ik kan haar wel een bericht sturen voor het recept, maar ik ben eigenlijk eerst benieuwd of het vergelijkbaar is voordat ik haar ga berichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:49 



 
Profiel   

marjor schreef
Is de pasta van Sarcoid Cure paste hetzelfde als Golden paste (kurkuma, zwarte peper en olie)? Of is het iets totaal anders? Ik kan haar wel een bericht sturen voor het recept, maar ik ben eigenlijk eerst benieuwd of het vergelijkbaar is voordat ik haar ga berichten.

Nee, dat is iets anders

Sarcoid Centre ken ik niet trouwens
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen