Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Sarcoïden behandelen met BCG Injecties

 
Profiel   

Jammer genoeg heeft sarcoid cure geen website zie ik en ik geen Facebook -O- Dan probeer ik de golden paste maar eens, hopelijk is het in ieder geval een 'baadt het niet dan schaadt het niet'-optie...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:15 



 
Profiel   

dan heb je niet goed gezocht Zeedraakje: https://www.facebook.com/sarcoidcure
Wel even goed de algemene info lezen, ivm wel of niet berichten kunnen sturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:55 



 
Profiel   

Kinke schreef
dan heb je niet goed gezocht Zeedraakje: https://www.facebook.com/sarcoidcure
Wel even goed de algemene info lezen, ivm wel of niet berichten kunnen sturen

Beetje lastig als ze geen FB heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:14 



 
Profiel   

Dank je ogidni.
@ Kinke: ik kan de Facebook pagina lezen dat klopt maar daar stopt het dus ook. Omdat ik graag een bestelling wilde plaatsen, 'zocht' ik naar een website maar ze schrijft zelf dat ze die niet heeft omdat het haar te druk is dan. Een mail sturen is evenmin een optie heeft ze aan. Misschien is nu duidelijk wat ik bedoel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:21 



 
Profiel   

pb gestuurd Zeedraakje

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:35 



 
Profiel   

Zou je mij ook een PB willen sturen?
Kinke schreef
pb gestuurd Zeedraakje

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 16:38 



 
Profiel   

Als iemand meer info heeft hoe aan het recept van sarcoid cure te komen, dan voor mij ook graag een PB. Kurkuma werkt bij mijn paard niet en wil nog niet in de weer met injecties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 17:26 



 
Profiel   

heel simpel, zoals op de FB pagina die ik hierboven linkte, even de instructies van het vastgezette bericht op die pagina lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 15:50 



 
Profiel   

mijn paard had een sarcoid net boven zijn oog vorig jaar. Toen ik op het punt stond om met de BCG injecties te beginnen kreeg ik van Minneke van Dijk (dierenarts en Chiro) het advies om het eerst met kruiden te beginnen. Ik was heel sceptisch, de sarcoid werd eerst groter maar begon daarna weg te trekken en met 3/4 maanden was hij helemaal verdwenen. Bijkomend voordeel is dat de kruiden helemaal niet zo duur waren dus het heeft me denk ik in totaal 75 euro gekost. https://www.minnekevanduijn.nl

nb mijn paard heeft jaren geleden ook zo'n plek in zijn lies gehad alleen dan kleiner die is uiteindelijk vanzelf weg gegaan. Wist toen niet dat het een sarcoid was en dierenarts had toen ook geen diagnose

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 16:12 



 
Profiel   

dan zou ik toch eerst de pasta van het recept van sarcoid cure proberen, aangezien dat geen drol kost

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 16:57 



 
Profiel   

Ik ga eens naar die kruiden kijken. De pasta van sarcoid cure vond mijn paard vreselijk en het verdween er ook niet mee. Nu smeer ik met Virex, dat doet meer maar denk dat het ook vanuit dr immuunsysteem beter aangepakt moet worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 19:29 



 
Profiel   

Mijn ruin had ook meerder sarcoïdes.
Kurkuma geprobeerd, virex deed ook niets
4 maanden heeft hij dagelijks 150 ml bietensap door zijn voer gekregen en ze verdwenen als sneeuw voor de zon.
Nu krijgt hij nog 2x per week bietensap om ze weg te houden. En hij vind het nog lekker ook
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 16:40 



 
Profiel   

Ik ben positief verbaasd/verrast over de pasta van FB pagina sarcoid cure… De sarcoid van mijn paard ziet er na 2(!)x smeren echt al veel rustiger uit. Ik kan dus nog niks zeggen over het verdere verloop maar het begin is goed. Overigens is links wel wat vettig door Honingzalf - waarmee ik toch ook wel wat resultaat heb gehad (grote korst is eraf gevallen) maar een sarcoid moet je denk ik niet vet houden maar juist uitdrogen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 23:00 



 
Profiel   

Is dit wel een sarcoide lijkt gewoon op soort schimmel ik zie geen bult

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-23 10:08 



 
Profiel   

Hoi, ik ben nieuw bij bokt om informatie te zoeken over wat te doen als cryo(bevriezen) en bcg beiden niet werken.. mijn merrie (6) heeft een hele grote sarcoid onder haar buik 8 cm. De enige optie die nu nog rest is opereren. Alleen door de plek is dit enorm lastig ivm druk huid (15 cm achter de singel ongeveer). Er zal veel gesneden moeten worden en dan zal ze met een open wond in Utrecht moeten herstellen. Dan moet ook nog de operatie goedgaan, goed uit de narcose komen en hopen dat de sarcoid niet te groot naar binnen toe is gegroeid. Anders is opereren niet te doen.
Heeft er iemand ervaring met een soortgelijk dilemma en/of situatie? Ik voeg 2 foto’s toe; Het ziet er echt smerig uit. Ik heb er steeds speciale buikflappen tegen de Vliegen omheen.

Hoor graag, bedankt alvast. Grt Roos

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-23 21:08 



 
Profiel   

Je zou de crème van Fb kunnen proberen
Echt de grootste joekels zijn verdwenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-23 15:57 



 
Profiel   

Hier ook een paard met sarcoiden.

Ik heb contact met degene van sarcoid cure, maar mijn vraag is dan vooral. Het gaat echt verder open, hoe pijnlijk is dit voor het paard want mijn merrie heeft nogal een karaktertje wat pijn betreft. Als zij door krijgt dat wat ik erop doe, pijn doet. Kom ik niet meer in haar buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-23 16:01 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Ik ben positief verbaasd/verrast over de pasta van FB pagina sarcoid cure… De sarcoid van mijn paard ziet er na 2(!)x smeren echt al veel rustiger uit. Ik kan dus nog niks zeggen over het verdere verloop maar het begin is goed. Overigens is links wel wat vettig door Honingzalf - waarmee ik toch ook wel wat resultaat heb gehad (grote korst is eraf gevallen) maar een sarcoid moet je denk ik niet vet houden maar juist uitdrogen.
[ [url=m/TTnhDa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben je nog steeds bezig met de pasta van de fb pagina?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-23 13:47 



 
Profiel   

Nathalie__ schreef
[ [url=m/m4HRSr.jpg]Afbeelding[/url] ] dit was voor behandeling met Sarcoid cure (een bovenhuidse en er net onder een onderhuidse, dit werd later één geheel bij afsterven)

[ [url=m/ePXXJN.jpg]Afbeelding[/url] ] tijdens behandeling

[ [url=m/O6rkLv.jpg]Afbeelding[/url] ] hier ging er een stuk Sarcoid af tijdens behandeling
[ [url=m/z51Zsj.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu niks meer te zien. Proces was ongeveer 1,5 maand 1x daags smeren. Ook kurkuma gebruikt, maar met alleen kurkuma geen resultaat en met smeren erbij wel. Dus bij mij werkte de kurkuma alleen niet.

[ [url=m/Xie4SZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B9sieu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mag ik je een pb sturen over dit met wat vragen over de pasta of ik het goed begrepen heb?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-23 13:50 



 
Profiel   

xxxmh schreef
xSCWx schreef
Ik ben positief verbaasd/verrast over de pasta van FB pagina sarcoid cure… De sarcoid van mijn paard ziet er na 2(!)x smeren echt al veel rustiger uit. Ik kan dus nog niks zeggen over het verdere verloop maar het begin is goed. Overigens is links wel wat vettig door Honingzalf - waarmee ik toch ook wel wat resultaat heb gehad (grote korst is eraf gevallen) maar een sarcoid moet je denk ik niet vet houden maar juist uitdrogen.
[ [url=m/TTnhDa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben je nog steeds bezig met de pasta van de fb pagina?

Nee, helaas werd de sarcoid na 2 weken ineens weer een flink stuk groter. Ik ben toen gaan smeren met ViralX zalf en dat werkte echt super. Enige nadeel is dat het schijnbaar prikt/irriteert waardoor mijn paard met zijn neus op de plek gaat kriebelen (het zit op zijn bovenbeen) en daardoor wondjes op de dunne huid van zijn neus krijgt. Soort open blaartjes lijken het, stevig spul dus die crème. Ik heb dat een week of 3 volgehouden totdat het bijna weg was in de hoop dat het klein zou blijven maar het is weer langzaam terug aan het groeien. Ik durf niet meer zo goed te smeren aangezien hij er steeds met zijn neus aan zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-23 17:03 



 
Profiel   

Okee.. dat is minder. Bij die van mij zit het op haar neus tussen haar 2 neusgaten zeg maar dus dan is die zalf ook niet handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-23 18:45 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Mag ik je een pb sturen over dit met wat vragen over de pasta of ik het goed begrepen heb?

Ja hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 07:31 



 
Profiel   

xxxmh schreef
Okee.. dat is minder. Bij die van mij zit het op haar neus tussen haar 2 neusgaten zeg maar dus dan is die zalf ook niet handig.

Ik denk dat elke zalf voor sarcoïden wel wat agressief is dus denk dat je daar niet aan ontkomt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-23 12:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen