Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kan bokt meedenken? Wat is er toch

 
Profiel   

ja, je kunt het formulier afprinten. En dan haren opsturen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 17:16 



 
Profiel   

In hoeverre niet betrouwbaar? Komen er veel vals negatieve uitslagen of veel vals positieven? En hoe erg is die laatste als een paard wel symptomen heeft? Dan kan je het dieet en andere aanpassingen proberen en als dat werkt zegt dat ook genoeg toch? Negatief met symptomen kan je alsnog proberen management aan te passen en als dat werkt is het weer goed toch?

Zonder symptomen vind ik het anders idd, dat kan wel vervelend zijn als je vals positief hebt bij bijvoorbeeld verkoop.

Zolang mensen maar niet alles erop af gaan schuiven maar ook blijven onderzoeken naar mogelijk andere oorzaken als er iets nieuws bijkomt. Dus niet een kreupelheid of duidelijke pijn volledig daar op schuiven zonder onderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 17:20 



 
Profiel   

@MWM: ik zeg niks over niet betrouwbaar. Ik ben ermee geholpen. Zeg enkel dat er veel mensen zijn die heel fanatiek zijn over het IkgeloofnietindePSSM2-test.
Volgens DA kliniek Merelbeke, is er wel degelijk een grote positieve correlatie. Inderdaad is het vraag: wat met de positieven die geen symptomen tonen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 17:28 



 
Profiel   

Oké, wel lastig dus. Ik ben wel gevoelig voor iets wat uit een test/resultaat komt, met een symptoom kan het van alles zijn. Even naar een mens gezien als je specifiek googlet kan je op pagina 1 gewoon hoofdpijn hebben en op pagina 3 heb je ondertussen een hersentumor. Even heel extreem getypt.

Ik lees in het topic in ieder geval wel veel reacties over de test met zowel positief als negatief. Dus wellicht gewoon de gok nemen onder het mom van 'dan weet je in ieder geval iets'. Maar €238 is best een prijskaartje voor een wilde gok haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 17:34 



 
Profiel   

xDenies schreef
Oké, wel lastig dus. Ik ben wel gevoelig voor iets wat uit een test/resultaat komt, met een symptoom kan het van alles zijn. Even naar een mens gezien als je specifiek googlet kan je op pagina 1 gewoon hoofdpijn hebben en op pagina 3 heb je ondertussen een hersentumor. Even heel extreem getypt.

Ik lees in het topic in ieder geval wel veel reacties over de test met zowel positief als negatief. Dus wellicht gewoon de gok nemen onder het mom van 'dan weet je in ieder geval iets'. Maar €238 is best een prijskaartje voor een wilde gok haha.

Ik zou eerst eens je lopende tests afwachten. Die PSSM-2 test loopt niet weg.

Over de extremen kun je simpel zijn: je moet wel zelf blijven nadenken.
Daarom: doe dingen stap-voor-stap, controleer eerst wat je weet en bepaal op basis daarvan een volgende stap.

Sterker nog, ik zou het waarschijnlijk andersom doen. Eerst inlezen over het management rondom PSSM, dat eens los laten op m'n paard en kijken wat er gebeurt. Aan de hand van die uitkomst kun je alsnog bepalen wat je gaat doen.
Maar je moet dan wel de omstandigheden hebben om dat simpel te doen, natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 17:49 



 
Profiel   

sevke schreef
@MWM: ik zeg niks over niet betrouwbaar. Ik ben ermee geholpen. Zeg enkel dat er veel mensen zijn die heel fanatiek zijn over het IkgeloofnietindePSSM2-test.
Volgens DA kliniek Merelbeke, is er wel degelijk een grote positieve correlatie. Inderdaad is het vraag: wat met de positieven die geen symptomen tonen?


Het was meer een vraag waarom het zo erg zou zijn. Niks tegen jou trouwens, want ik snap juist dat je het probeert als je met handen in het haar zit :j Ik zou hetzelfde doen hoor.

Voor degene met symptomen is het dus wel behulpzaam? Zonder symptomen hoef je niet te testen natuurlijk en dan snap ik best de tegenstand vanwege gevolgen die het kan hebben. Maar niet als er symptomen zijn om te kijken, naast het management proberen aan te passen. Hoewel ik misschien dat management gewoon zou proberen misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 17:54 



 
Profiel   

Ik begrijp het denk ik. Al vind ik het wel heel fijn om te weten dat de pssm1 volledig negatief is. Aangezien pssm2 ook "veel" voorkomt zou ik dat zelf toch ook wel willen weten. Technisch zijn er wel symptomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 17:58 



 
Profiel   

Snap ik ook weer helemaal. Je zit helaas in een afstreep situatie, juist omdat het vaag is.

Aan de ene kant wil je dat alles negatief is,maar waar komt het dan vandaan. Dus duimen voor iets simpels wat goed op te lossen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 18:01 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Snap ik ook weer helemaal. Je zit helaas in een afstreep situatie, juist omdat het vaag is.

Aan de ene kant wil je dat alles negatief is,maar waar komt het dan vandaan. Dus duimen voor iets simpels wat goed op te lossen is.


Nou precies. Ik kan het nu betalen dus dan heb ik zoiets van 'alles of niks'. Omdat ik aan het afstrepen ben. En zeker hoop ik op alles negatief, maar wat is het dan? Maar dan hoef ik in de toekomst ook niet te denken van goh, dit lijkt er op .. is het dan misschien toch wel? Of dat ik in de toekomst denk; had ik het maar gelijk getest dan was ik er vroeger bij.

Voeding technisch moet er hoe dan ook nog steeds naar gekeken worden. Van de voedings-kenners krijg ik hier in het topic alleen geen reactie meer, dus dan moet ik nog even gaan kijken bij wie ik daar wel over kan aankloppen wat betreft advies. Had al wel van een vriendin een tip gekregen!

Nogmaals bedankt iedereen. Ik ga mijn wekker zo zetten zodat ik hopelijk voor de file uit rij morgen ochtend :) Vanaf 9uur verwacht ik de dierenarts op stal. Ze gaat straks rond half 10 in een lege stal met een minimale portie hooi zodat ze vanaf 01:00 (8 uur vasten) geen eten meer heeft. Heel sneu, maar het is even niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-22 18:58 



 
Profiel   

Probleem met de PSSM-2 test is dat deze nog steeds niet wetenschappelijk gevalideerd is.
Al jaren geven ze aan dat binnenkort te gaan doen.
Dat roept vragen op want als de test zo betrouwbaar is, is de validatie zo gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 07:20 



 
Profiel   

Ja daar heb ik geen verstand van haha.

Ik ben al effies op stal, verwacht de dierenarts zo. Beeb heeft de hele nacht gevast en ze is wakker, aanwezig en nieuwsgierig. Niet zo suf als ik haar normaal zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 07:49 



 
Profiel   

Succes vandaag. Ik kom dan toch nog steeds terug op mijn eerdere verhaal: laat het hooi analyseren. Snedes van dit jaar kunnen heel hoog in suikers zitten. Zelfs zonder IR of EMS zouden ze er een suikerdip van kunnen krijgen. Als ze nu na het vasten zo fit oogt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 08:28 



 
Profiel   

PSSM2 komt heel veel vaker voor dan PSSM1. Je zou kunnen proberen om haar op een graan- en suikerarm dieet te zetten. Onze PSSM2er krijgt graanvrij voer en veel ruwvoer. Daar doet ze het prima op. Verder staat ze 24/7 buiten, behalve als het te warm is, dan gaat ze op stal, net als in de winter als het te koud is. Op die manier doet ze het eigenlijk erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 08:42 



 
Profiel   

Marigo schreef
Succes vandaag. Ik kom dan toch nog steeds terug op mijn eerdere verhaal: laat het hooi analyseren. Snedes van dit jaar kunnen heel hoog in suikers zitten. Zelfs zonder IR of EMS zouden ze er een suikerdip van kunnen krijgen. Als ze nu na het vasten zo fit oogt.


Maar hoe ga ik dat op een grote stal doen? Het is geen onwil maar eer dat ik de test binnen heb van één baal zijn ze al 3 balen verder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 08:42 



 
Profiel   

Koop even zelf van die voorverpakte suiker- en stofvrije baaltjes en kijk of het effect heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 08:50 



 
Profiel   

xDenies schreef
Ja daar heb ik geen verstand van haha.

Ik ben al effies op stal, verwacht de dierenarts zo. Beeb heeft de hele nacht gevast en ze is wakker, aanwezig en nieuwsgierig. Niet zo suf als ik haar normaal zie.

Nou kijk, dan heb je daar dus al een enorm aanknopingspunt!
Ik zou in jouw geval even wachten met de pssm 2 test en eerst wat kritischer naar je management gaan kijken. Het feit dat je op een westernstal staat houdt niet automatisch in dat hun beleid voor jouw paard ook geschikt is ;-)
Wat Sevke ook zegt, haal de granen er eens uit en hoog je eiwitten op. Komt het ruwvoer van eigen land? Ik snap dat het lastig testen is als er steeds een nieuwe baal open gaat maar wellicht kun je de deal sluiten minder stalgeld betalen en je eigen, geteste, ruwvoer inkopen? Overigens heeft een gezond paard in arbeid ongeveer een kilo suiker pd nodig om gezond te blijven, als echter de verhouding volledig scheef ligt omdat je paard te weinig eiwitten en vetten binnen krijgt ga je alsnog de mist in. Mijn pssm2 merrie had ook veel baat bij brandnetel, kleefkruid, magnesium(wel de juiste vorm) en vitamine e.Veel succes met de DA zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 09:31 



 
Profiel   

brandnetel, idd! Dat voeren wij ook bij, net als VitE en selenium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 10:10 



 
Profiel   

Ik reageer thuis meer uitgebreid maar nog even deze opvallende reactie.

Nadat de dierenarts weg is gegaan wilde ik gaan rijden. Omdat een vriendin van mij onderweg was heb ik Beeb even op stal gezet om te wachten tot zij er was. Ze heeft een halfuurtje hooi kunnen eten.

Uit stal nog nieuwsgierig en verder gepoetst en opgezadelt. En in één keer zie je dr veranderen. Alsof ze een verdoving had gehad zoals bii bijvoorbeeld de tandarts. Ze kakte helemaal in, leek wel alsof ze in slaap viel.

Toen toch naar t bos gegaan, heel langzaam stappen en eenmaal na draf enzo werd ze weer wakkerder. Nu zijn we net terug en staat ze weer bij iedereen te buurten en rond te kijken.

Zelfs andere viel dit op. Hoe dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 10:35 



 
Profiel   

Als je bloedonderzoek hebt laten doen toen ze nog nuchter en alert was? DA NU opbellen voor nog een bloedonderzoek en de resultaten van nuchter en nu vergelijken. Igg op suiker etc. Maar overleg vooral met de DA. Klinkt als een reactie op het eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 11:14 



 
Profiel   

Is het hooi vrij van ongewenste kruiden/grassen/planten/bloemen die mogelijk giftig kunnen zijn? Reageren meer paarden op stal zoals die van jou?

Als ze zo heftig reageert op het hooi dan is dit echt een aanknopingspunt om serieus te nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 11:26 



 
Profiel   

Ik ga alleen even in op het voeding verhaal. De onderzoeken zijn sowieso goed om uit te voeren. Fijn dat de paneltest in ieder geval al negatief is. :j
Marigo schreef
Is het hooi vrij van ongewenste kruiden/grassen/planten/bloemen die mogelijk giftig kunnen zijn? Reageren meer paarden op stal zoals die van jou?

Als ze zo heftig reageert op het hooi dan is dit echt een aanknopingspunt om serieus te nemen

Los van alle voedingsadviezen is bovenstaande ook wel een interessante vraag.

Komt het hooi wel allemaal van hetzelfde land? Dan zou je met je staleigenaar kunnen overleggen om van een aantal balen die op voorraad liggen een monster te nemen. Zo krijg je een gemiddelde van de batch van dat land zeg maar. Als het hooi van 2022 is, is de kans groot dat er veel suiker en weinig energie en eiwitten in zitten. Als dan een paard hebt dat gevoelig is op suikers, dan zou het letterlijk een suikerdip kunnen zijn als ze zo heftig reageert. Het is inderdaad wel opvallend.

Weet je het zetmeelgehalte van je brok? Het kan wel laag in suikers zijn, maar als er veel zetmeel in zit, dan zet dit in het lichaam alsnog om in suikers. Die 2 waardes (suiker + zetmeel) moet je bij elkaar optellen en uitgaan van dat totaal. Is het handje van deze brok het enige dat ze krijgt op een dag? Dan is dat qua vitamines, mineralen en sporenelementen te weinig. Ik zou, als je maar een handje wilt geven, te kiezen voor een geconcentreerder vitaminebrokje.

Verder is hierboven al aangegeven om meer eiwitten te gaan voeren. Het huidige hooi van 2022 is bij veel partijen lager in eiwit en zeker quarters hebben meer eiwitten nodig als bouwstof. Dit kun je doen door een vorm van ruwvoer bij te voeren (grasbrok, luzerne, esparcette, timothee) of een gerichte eiwitbron (erwteneiwit, sojaschroot, lijnzaad). Je kunt er ook voor kiezen om te gaan voor voeding dat hoger staat in de eiwitten, maar kijk dan weer uit met het suiker en zetmeelgehalte. Ik vind zelf Marstall Bergwiesenmash bijvoorbeeld een fijne slobber met hoog eiwitgehalte. Maar wil je liever een brokje geven is luzerne, esparcette of timothee in brokvorm ook fijn als eiwitbron. Of als ze goed op gewicht blijft of wat sneller overgewicht heeft, is voeding als Pavo InShape ook nog interessant. Let er wel op dat je van luzerne en esparcette niet meer dan 1,5kg per dag geeft, anders trek je de verhouding calcium:fosfor uit balans. Wil je toch meer geven, dan is het nodig om bijvoorbeeld tarwezemelen bij te geven (geweekt).

Dit voerbeleid past ook binnen het pssm2 dieet overigens. Laag in suiker, hoger in eiwitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 11:45 



 
Profiel   

Paard krijgt een handje brok dus zelfs als er veel zetmeel en suiker in zit is dat op het totale rantsoen te verwaarloosbaar.


Misschien een idee om twee weken je eigen geteste hooi eventueel aangevuld met ander ruwvoer te voeren en kijken of je verschil merkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 13:33 



 
Profiel   

xDenies schreef
Marigo schreef
Succes vandaag. Ik kom dan toch nog steeds terug op mijn eerdere verhaal: laat het hooi analyseren. Snedes van dit jaar kunnen heel hoog in suikers zitten. Zelfs zonder IR of EMS zouden ze er een suikerdip van kunnen krijgen. Als ze nu na het vasten zo fit oogt.


Maar hoe ga ik dat op een grote stal doen? Het is geen onwil maar eer dat ik de test binnen heb van één baal zijn ze al 3 balen verder..


Maar als die balen allemaal van hetzelfde land afkomen van dezelfde snede dan is dat toch allemaal hetzelfde.
En kun je het gewoon laten testen.
Neem niet aan dat ze maar 1 baal per land er af halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 15:18 



 
Profiel   

Poh wat een dag, maar vooral door de 1,5 uur file op de terug weg. Maar ik ben er weer. Ik heb de dierenarts al gesproken met het verhaal en die kon het ook zo niet plaatsen. Als er nu niets uit de onderzoeken komt gaat ze een internist erbij halen. Toch ga ik zelf nu op voeding even verder kijken.

Los van het feit dat ik wel een paardenhouderij opleiding heb gevolgd ben ik gewoon niet meer thuis op het gebied van voeding. Ik krijg een beetje het idee dat ik mij daar voor moet schamen, maar er is nooit een reden geweest om te twijfelen aan de voeding die ze kreeg. Toen ze jong was heb ik wel momenten gehad dat ze te weinig ruwvoer kreeg en daar ben ik uiteindelijk ook voor van stal gewisseld. Haar periode in Limburg heeft ze het waanzinnig gedaan, ook een westernstal. Altijd netjes op gewicht, goed in de bespiering ondanks dat ze niet in training stond, en ook op de wei.
Toen het met mij lichamelijk beter ging is ze hier in de buurt komen staan, westernstal. Daar is de afgelopen jaren wel het één en ander verandert en ook ik heb een ongeluk gehad waardoor ik er minder bovenop zit .. maar zeker geen reden tot aanleiding om te veranderen.

Ze is in april/mei dit jaar kreupel geweest en toen hebben we de voeding verandert. Ik denk dat dit wellicht een kantel punt is geweest.

Om even foto's op een rijtje te zetten. Dit topic zijn fotos van september 2021.
[ITP] Stars Don't Disappear .. ~ Mandy Roeting Fotografie

[ img ]
Dit van januari 2022.

[ img ]
26 Maart, toen we nog fanatiek aan t koelen waren.

[ img ]
April 2022, net nadat ze eigenlijk weer aan de betere hand was qua kreupelheid.

[ img ]
Juni 2022
[WN-ITP] Shine Like A Star terug in t Extreme Mountain Trail Park

[WN-ITP] Beeb tijdens de Schriktraining Clinic
[ img ]
Juli 2022

[ img ]
[ img ]
September 2022, toen nog niet zo suf.

22 september is er bloedgeprikt, 27 september osteopaat geweest.

[ img ]
Donderdag na de osteopaat, voor het eerst dat ik haar wat suffig vond. Toen zijn we ook gewoon lekker aan de hand gaan wandelen in het bos.

4 oktober weer gereden. Toen kreeg ik 5 oktober te horen dat ze niet wilde lopen aan de longe. Dat is gek? Dat was het eerste suffige moment. Maar daar hadden we de verklaring spierpijn voor. 6 oktober ben ik met haar het bos in gegaan 'beetje suf en traag maar ineens ging t knopje om, heel ander dier gelijk'. 9 oktober zijn we aan de hand weer het bos in gegaan, wel wat suffige maar niet zoals de andere dagen en het bos was lekker druk en ze wilde met iedereen kroelen. De dagen erna zijn dus een beetje hetzelfde gelopen, daarom dierenarts afspraak gemaakt.

Vandaag weer een foto reeks gemaakt.
[ img ]
Vanochtend toen ik haar net uit stal had gehaald om te poetsen voor de dierenarts.
Nieuwsgierig rond kijkend hoofdje, normale neusgaten.

[ img ]
En dit was ze ineens tijdens het opzadelen. Half uurtje hooi gegeten, daarna 10 tot 20 minuutjes opzadelen. En ineens kakte ze zo in. Lastig om op de foto te zetten maar goed ..

[ img ]
En dit is na het rijden (in dit geval bosritje). Het is ongeveer 10 minuutjes naar het bos stappen, en dan gaan we halverwege het bos pas draven. Dus dat is na 20 minuten stappen.



Dit was van de week, ga ze toch maar gewoon plaatsen dan is het misschien duidelijker wat ik bedoel. Het is echt niet alleen naar haar oren gekeken :')

[ img ]
Toen ik haar uit de paddock haalde in de middag. Rond half 2.
Suffe uitstraling, grote opgetrokken neusgaten, weinig interesse in omgeving.

[ img ]
Nadat we gereden hadden. Toevallig ook een bosritje. Heb daar ook vergelijkings filmpjes van maar die kan ik niet plaatsen zo direct.
Nieuwsgierig, let op mij, kijkt rond, interesse in omgeving, ontspannen neusgaten.




Maar goed. Dat dus even ter zijde. Ik krijg morgen of zaterdag de uitslag, daar moeten we dus even op wachten. Ik heb echter wel gevraagd of ze iets anders kan krijgen dan het hooi. Dat leek mij voor nu even de snelste aanpassing die kon gebeuren. Voor de rest moet ik meer inlezen, afwachten op uitslag, en waar nodig aanschaffen en realiseren.

Nu reacties op jullie:


@ Sevke,
Naar een ander dieet kan ik inderdaad gaan kijken. Ga ik mee aan de slag. Ik ben ondertussen lid van t PSSM forum dus daar hoop ik ook wijsheid uit te kunnen halen.

@ Marigo,
Dat weet ik niet of het allemaal uit één snede is, dat zal ik moeten navragen. Maar zo'n test duurt ook weer 3 weken natuurlijk. Ga er in ieder geval nogmaals naar kijken en overwegen.
Naar ik weet ben ik de enige die op dit moment hiermee tobt. Ook geen zelfde symptomen. Er zijn wel 2 paarden met verhoogde leverwaardes maar die zijn hier vrij recent gekomen. Er worden nu wat andere paarden uit die kudde getest om te zien of het hier iets is. Dat is echter in het vorige onderzoek al meegenomen, tenzij er in dit specifieke geval nog iets anders getest is wat ze in NL niet standaard doen. Ben ik ook achteraan.
Of het hooi vrij is weet ik niet, maar mag er van uit gaan van wel en dan zouden er meer klachten moeten hebben, ook haar kudde genootjes denk ik. Ik onthoud het in ieder geval.

-algemeen- het nu aanschaffen van ruwvoeding voor alleen Baby klinkt heel simpel maar dat zal het op stal in mijn ogen niet zijn. Dus dat kan ik nu niet direct of snel doen. Ik houd het in mijn achterhoofd.

@ Wildgirl,
Dat begrijp ik, maar het is niet zo zeer omdat er western in staat natuurlijk. Wij staan hier al 5 jaar, niet 2 weken. Al 5 jaar gaat het goed op het door hun bestemde beleid, dus het is niet heel gek dat in een omslag van een paar weken ik niet direct aan het voerbeleid denk. Een complete disbalans die is ontstaan sinds ze kreupel is, ja daar kan ik langzaamaan meer een klik bij voelen. Het blijft dus even puzzelen en uitproberen gok ik zo.
Vitamine E + Lysine ben ik al gaan bijvoeren, dus dat is in ieder geval iets.

@ Sas_Mon,
DA gesproken maar kan het ook even niet plaatsen. Ik was ondertussen ook al weg toen ze terug belde. Ze wilt echt even het bloedonderzoek afwachten.
Bloedonderzoek is inderdaad nuchter en alert gedaan. Ik was in de veronderstelling dat er daarna gelijk met een suikeroplossing werd gewerkt en dan weer prikken, maar blijkbaar was dat nu niet het geval. Beetje jammer, want daar heb ik ook voor vrij genomen. Nu zijn er 3 buisjes afgenomen, voor alle testen.

@ Daihyo,
Of het van hetzelfde land komt zal ik navragen. Ik weet ook niet van wanneer het is.
Ze krijgt van Vente de basisbrok. Als ik daar op google kom ik niet specifiek iets tegen, als ik kijk naar de Econ zit dit er in:
Suiker 5,10%
Zetmeel 22,10%
Qua brok is het handje momenteel het enige. Ze kreeg een kwart als ik het goed heb begrepen en 4x verdeeld ruwvoer. Het advies was om te minderen qua voeding vanwege mogelijke suikers en daardoor is het naar een handje gegaan. Is het de oplossing? Nee, maar je moet ergens iets proberen. Dus ja ze krijgt nu inderdaad te weinig normale voeding, maar niet qua ruwvoeding. Dat is echter alleen naar hooi gegaan dus is de vraag of daar wel voldoende in zit; hoogstwaarschijnlijk niet.
Ze kreeg ook een tijd de vitaminebrokken van Pavo bij, maar wat ik al typ .. daar ben ik mee gestopt toen die hals kwam opzetten.
Voeding ga ik verder naar kijken en adviezen opvragen.


-algemeen- Ik ben er dus echt mee bezig om naar alles te kijken. Nogmaals bedankt voor alle adviezen, en blikken op bepaalde zaken. Ben nu wel een beetje gaar dus hoop dat ik niets ben vergeten en iedereen duidelijk heb geantwoord ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 15:37 



 
Profiel   

Wat apart die foto's zeg. Ook de ogen (ik had oren niet eens gezien, meer de blik telkens en neusgaten idd). Bizar...

Dikke knuffel, klinkt als een vermoeiende dag en echt een raadsel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-22 16:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 122 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen