Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Cellkick ( infrarood)

 
Profiel   

Zijn hier ervaringen met de producten van cellkick?
Negatief,
Positief…?

https://www.cellkick.nl/?gclid=EAIaIQob ... gKfbPD_BwE
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-22 18:30 



 
Profiel   

Niemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 08:46 



 
Profiel   

Mijn stalgenoot gebruikt het bij een peesblessure.
Paard had flink ei op het onderbeen.
Eerst de gehele acute fase met ice vibes, daarna over op een product van cellkick.

Het ei is echt zichtbaar minder. Maar de controle echo moet nog plaatsvinden en het was een ongunstige pees. Dus de echte werking moet ik nog horen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 08:51 



 
Profiel   

Ik heb er geen ervaring mee , maar vind het nogal een ding en er hangt een aardig prijskaartje aan.
Zou je misschien dezelfde resultaten kunnen hebben met de producten van Back on Track ?
Ze lijken wel dezelfde functie te hebben en ze doen eigenlijk dezelfde ‘beloftes ‘ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 08:52 



 
Profiel   

Ja, wij hebben zowel de pad als het lampje en zijn er erg enthousiast over.
Lampje wordt voornamelijk voor de honden gebruikt en de pad voor de paarden.
Onlangs had een van de merries een reactie op de enting en dit heb ik ook behandeld met de Cellkick.
[ img ]

[ img ]


[ img ]
Na 1 behandeling

[ img ]
Na 2 behandelingen

Een nare snee in zooltje van de honden is er ook supermooi en echt heel snel mee genezen.
Beduidend sneller dan het zonder behandeling zou hebben geduurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 09:01 



 
Profiel   

mirim schreef
Ik heb er geen ervaring mee , maar vind het nogal een ding en er hangt een aardig prijskaartje aan.
Zou je misschien dezelfde resultaten kunnen hebben met de producten van Back on Track ?
Ze lijken wel dezelfde functie te hebben en ze doen eigenlijk dezelfde ‘beloftes ‘ .

Heb ook een back on track deken maar dit werkt echt heel anders.
Het wordt niet warm en helpt ook bij wondgenezing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 09:05 



 
Profiel   

Als het goed is voel je wel warmte door de infrarode dioden toch Albert ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 09:08 



 
Profiel   

Ik ga even mee lezen. Hier een paard met peesblessure en hoor veel positieve dingen over lasertherapie. Qua prijs zou je hier goedkoper mee zijn dan iemand laten komen een aantal keren. Maar is natuurlijk wel de vraag of iedereen dit zo kan doen of dat het meer iets is voor mensen die hiervoor een training gehad hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 09:14 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Als het goed is voel je wel warmte door de infrarode dioden toch Albert ?

Nee, het is geen infrarood als in een warmtelamp.
De golflengte van de lampjes zijn anders.
Het wordt wel heel iets warm maar niet zo warm als infrarood lampen in bijv. een solarium.
Mocht je een keer in de buurt van Gorssel/Zutphen zijn mag je ze wel komen bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 10:19 



 
Profiel   

Op deze site staat het duidelijk uitgelegd:
https://www.hplt.nl/product/photizo-vet ... ij-dieren/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 10:24 



 
Profiel   

Albert schreef
Ja, wij hebben zowel de pad als het lampje en zijn er erg enthousiast over.
Lampje wordt voornamelijk voor de honden gebruikt en de pad voor de paarden.
Onlangs had een van de merries een reactie op de enting en dit heb ik ook behandeld met de Cellkick.

Beduidend sneller dan het zonder behandeling zou hebben geduurd.


En dit blijft met dit soort apparaten altijd de vraag, wnat je hebt simpelweg geen controlegroep om het te testen. Daarvoor alleen al zou ik weg blijven bij dit soort dure apparaten, tenzij je het makkelijk kunt betalen. Ik wil niet zeggen dat het een placebo werking is, maar je weet gewoon niet of het wel of niet effectief inwerkt en sneller herstel aanbiedt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 10:48 



 
Profiel   

In dit geval ging het om een snee in het zooltje van een van de honden.
[ img ]
Dit gebeurt hier helaas wel vaker omdat we ze uitlaten op de dijk/ in de uiterwaarden waar nog wel een blikjes en glas liggen die kapot gemaaid worden.
Het kan behoorlijk lang duren voordat deze verwondingen genezen en met de Cellkick zat het met 2 weken echt mooi dicht.
Dat is voor die tijd nooit gebeurd.
Dat was ook de reden dat ik de pad ook heb aangeschaft voor de paarden.
Ook de bult van het enten was zonder de pad niet zo snel weggeweest want ook hier hebben we al ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 10:59 



 
Profiel   

@Albert, heb jij een beenpad en kan je die dan ook op de rug van het paard leggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 11:00 



 
Profiel   

Hier wat onderzoeken:
https://www.hplt.nl/research/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 11:06 



 
Profiel   

BoktVerlaten schreef
@Albert, heb jij een beenpad en kan je die dan ook op de rug van het paard leggen?

Ja, dat kan.
De batterij kun je er met klittenband aan vast maken en die gebruik ik om hem in evenwicht te houden zodat hij niet meteen wegglijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 11:07 



 
Profiel   

Top, dan ga ik er eens naar kijken. Want mijn paard zit vaak vast op de lendenen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 11:19 



 
Profiel   

Albert schreef
Hannanas schreef
Als het goed is voel je wel warmte door de infrarode dioden toch Albert ?

Nee, het is geen infrarood als in een warmtelamp.
De golflengte van de lampjes zijn anders.
Het wordt wel heel iets warm maar niet zo warm als infrarood lampen in bijv. een solarium.
Mocht je een keer in de buurt van Gorssel/Zutphen zijn mag je ze wel komen bekijken.


thnx voor je aanbod! Misschien neem ik die eerdaags wel aan. Ik heb al een aantal jaren een Photizo voor mijn hond, echter ben ik wel geïnteresseerd in een groter oppervlak zoals de pad van cellkick. De Photizo wordt wel warm.(niet zoals een straal infrarood in een infrarood sauna, maar zeker na een tijd gebruik best warm).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 11:22 



 
Profiel   

Ze zitten op dezelfde golflengte dus zullen ook even warm worden.
Ik vind het wel compleet anders dan een warmte infrarood, het is echt beduidend minder.
Zo'n infraroodlamp zou ik nooit direct op de huid leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 12:42 



 
Profiel   

Albert schreef
Hier wat onderzoeken:
https://www.hplt.nl/research/


Houd er wel rekening mee dat high power laser wel heel anders is

Is de pad ook prettig in gebruik?
Ik zou hem misschien als aanvulling voor behandelingen wel interessant vinden.
En dat klanten hem eventueel kunnen huren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 13:18 



 
Profiel   

Het verschil staat goed beschreven op de site.
Ik zal straks wel wat foto's maken maar door de lange flap en de los te plaatsen batterij kun je hem redelijk goed ergens overheen leggen.
Op de foto van de enting ligt hij over de hals, lampjes kant aan de ene zijde en de flap aan de andere zijde voor het evenwicht.
De batterij zit in een hoes met klittenband en is dus overal op te plakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 14:48 



 
Profiel   

Dank! Moet vooral ook wel praktisch goed te gebruiken zijn, dat vind ik wel belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 14:50 



 
Profiel   

Ik kwam dit tegen: https://www.petster.eu/horse/horse-rugs ... h-3-levels

Dit werkt als een back on track deken met extra verwarming/infrarood. Het is mij niet helemaal duidelijk of het ook infraroodtherapie is zoals de Cellkick, ik zie niets staan over het aantal Nm etc…
Ik weet ook niet zeker of het dezelfde voordelen heeft als de Cellkick….het zorgt wel voor warmte, ontspanning, doorbloeding etc. Voor mijn paard lijkt het me wel een mooi product.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 16:41 



 
Profiel   

Nadeel is wel dat je die dan niet bijvoorbeeld om een been kan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 20:42 



 
Profiel   

Albert heeft het ook zin om met die pen te bewegen? Begreep uit de video dat je deze stil boven de plek moet houden?
De fysio heeft bij ons een high power laser en die beweegt over het te behandelen gebied. Nu twijfel ik over de pen ivm blessure aan een bandje onder de kogel bij paard maar ook bij de hond voor een vetbult. (en lijkt mij handig bij onze onhandige pony voor diverse wondjes...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 11:42 



 
Profiel   

Ik neig ernaar de pad te bestellen.. is hij ook makkelijk te reinigen? Blijft ie ook om bijvoorbeeld een onderbeen wel goed “ hangen” of zakt ie snel?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 10:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen