Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat heeft mijn jaarling? Darmproblemen zonder oorzaak

 
Profiel   

ellepel schreef
toch wel jammer dat de mest zo koeienvlaai blijft,ik had wel gehoopt dat die al wat meer richting mestballen zou gaan.
maar het gaat in elk geval wel wat de goede kant op en dat is fijn.

Ja, ik vind dat er nog niet heel veel verbetering is, hij staat nu bijna een week op de kliniek. Hoop dat hij nu wel wat sneller vooruit zal gaan.

We zijn net weer even op ziekenbezoek geweest. Ik vond hem erg in zichzelf gekeerd, je kan duidelijk zien dat hij pijn heeft.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 16:56 



 
Profiel   

Ach wat sneu, ik lees elke dag bij, hoop zo dat hij opknapt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 17:25 



 
Profiel   

Arm ding. Hopelijk knapt hij snel op! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 17:28 



 
Profiel   

Ach wat sneu, maar wat doe jij je best!

Lijkt z'n koker nou zo enorm verdikt of vertekend dit?


Ik zou met dit ziektebeeld zeker breed gaan ontwormen, maar dat zullen ze op de kliniek ook wel weten.


Succes en sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 17:29 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Ach wat sneu, maar wat doe jij je best!

Lijkt z'n koker nou zo enorm verdikt of vertekend dit?


Ik zou met dit ziektebeeld zeker breed gaan ontwormen, maar dat zullen ze op de kliniek ook wel weten.


Succes en sterkte!

Koker is inderdaad dik, komt omdat hij veel vocht vasthoudt. Onder zijn buik zit ook een vochtbank.

Hij is altijd goed ontwormd, op de kliniek is hij voor de zekerheid nog eens extra ontwormd. Wormen zijn nu uitgesloten volgens de kliniek. Zand trouwens ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 17:41 



 
Profiel   

Hij ziet er nog sneu uit inderdaad, arm beestje :(:) hopelijk zet het herstel wat sneller door

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 17:44 



 
Profiel   

Kan je hem wellicht helpen met een deken? Zodat hij zijn weinige energie niet in het warmhouden hoeft te steken? of doe je dit al?

Je bent goed bezig! Menig paard zou zo'n eigenaar willen.


Fijn dat wormen en zand nu uitgesloten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 17:45 



 
Profiel   

Och arme kerel. Kan mij wel voorstellen dat hij in zichzelf gekeerd is. Hij beweegt nu ook minimaal dat helpt ook niet mee in zijn oedeem.

Hoop voor je dat het elke dag een beetje beter gaat en hij vlot weer naar huis mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 17:45 



 
Profiel   

Zielig he als ze zo ziek zijn. :(:)
Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 18:00 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
Kan je hem wellicht helpen met een deken? Zodat hij zijn weinige energie niet in het warmhouden hoeft te steken? of doe je dit al?

Je bent goed bezig! Menig paard zou zo'n eigenaar willen.


Fijn dat wormen en zand nu uitgesloten zijn.

Hij heeft wel een flinke wintervacht en staat nu natuurlijk in een stal, maar zal eens overleggen of een deken misschien een idee is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 18:05 



 
Profiel   

Ach, arm dier. Ik blijf duimen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 18:17 



 
Profiel   

Mocht het toch teveel nog op en neergaan, kun je ook eens bij Den Hoek Laarakkers informeren. Die hebben samengewerkt met Utrecht (omdat die het ook echt niet meer wisten) bij een paard van een stalgenote van mij.
Die stond al 3 a 4 weken in Utrecht met dezelfde soort problematiek (diarree / platte mest, een niet fit paard ook wormen uitgesloten, alles gedaan en het echte probleem niet kunnen vinden) Laarakkers was het laatste redmiddel. Zij hebben het paard er toen wel bovenop gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 18:42 



 
Profiel   

Babootje schreef
Mocht het toch teveel nog op en neergaan, kun je ook eens bij Den Hoek Laarakkers informeren. Die hebben samengewerkt met Utrecht (omdat die het ook echt niet meer wisten) bij een paard van een stalgenote van mij.
Die stond al 3 a 4 weken in Utrecht met dezelfde soort problematiek (diarree / platte mest, een niet fit paard ook wormen uitgesloten, alles gedaan en het echte probleem niet kunnen vinden) Laarakkers was het laatste redmiddel. Zij hebben het paard er toen wel bovenop gekregen.

Bedankt voor de tip! Weet je toevallig ook wat er uiteindelijk met dat paard aan de hand was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 18:51 



 
Profiel   

Isabel schreef
Babootje schreef
Mocht het toch teveel nog op en neergaan, kun je ook eens bij Den Hoek Laarakkers informeren. Die hebben samengewerkt met Utrecht (omdat die het ook echt niet meer wisten) bij een paard van een stalgenote van mij.
Die stond al 3 a 4 weken in Utrecht met dezelfde soort problematiek (diarree / platte mest, een niet fit paard ook wormen uitgesloten, alles gedaan en het echte probleem niet kunnen vinden) Laarakkers was het laatste redmiddel. Zij hebben het paard er toen wel bovenop gekregen.

Bedankt voor de tip! Weet je toevallig ook wat er uiteindelijk met dat paard aan de hand was?


Nee dat weet ik helaas niet, want ik verhuisde in die periode naar een andere stal. Ik had ook niet veel contact met dat meisje (andere generatie :D ) maar ik herinner me wel dat Utrecht zelf Laarakkers had ingeroepen omdat ze het zelf ook niet meer wisten. Dat vond ik bijzonder, omdat het niet veel gebeurt dat reguliere dierenartsen een holistisch arts inzetten. Was echt laatste redmiddel begreep ik. En Utrecht blijkt dit toch wel vaker te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 19:29 



 
Profiel   

Hij ziet er inderdaad wel wat sneu uit zo.
Duidelijk nog niet fit.

Ik hoop dat hij nu toch snel opknapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 21:14 



 
Profiel   

Update!!!!

Uit de tweede swab is alsnog salmonella gekomen. De eerste swab was valsnegatief.
Vandaag was de eerste dag dat zijn mest echt duidelijk beter was. Nog niet wat het moet zijn, maar niet meer zo nat en plat.
Als Sepp morgen geen koorts heeft, alert is en goed eet, worden de antibiotica gestopt. De ontstekingsremmer blijft hij wel nog even krijgen.
Als het goed blijft gaan zonder de antibiotica mag hij naar huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:21 



 
Profiel   

Wat fijn dat er een diagnose is nu.


Niet per se fijn dat het salmonella is, maar nu weet je tenminste waar je tegen vecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:27 



 
Profiel   

Oef idd, nu kan er echt gericht gehandeld worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:37 



 
Profiel   

Eindelijk een diagnose!
Wat fijn, ik blijf nog even doorgaan met duimen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:48 



 
Profiel   

Toch salmonella, nu kun je eindelijk gericht gaan behandelen.

Meen dat ik laatst ook al iets hoorde over een paard met een salmonella besmetting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:50 



 
Profiel   

Fijn dat er nu een diagnose is, wordt maar snel beter Sepp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:51 



 
Profiel   

Wat fijn dat er eindelijk duidelijk is wat er aan de hand is, waar kan zo een besmetting vandaan komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:52 



 
Profiel   

Wat fijn dat er nu duidelijkheid is!.

Maar hoe komt een paard aan salmonella? Toch iets in het voer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:53 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Wat fijn dat er eindelijk duidelijk is wat er aan de hand is, waar kan zo een besmetting vandaan komen?

Dierenarts gaf aan dat het op meerdere manieren kan, het kan zelfs bij de geboorte al meegegeven zijn. Als de weerstand dan omlaag gaat kan het zich gaan uiten. Geen idee dus waar en wanneer hij het opgelopen kan hebben, feit is dat hij het nu heeft. Gelukkig gaat hij de goede kant op

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:53 



 
Profiel   

Wat een positieve update, fijn!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen