Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat heeft mijn jaarling? Darmproblemen zonder oorzaak

 
Profiel   

Wat fijn dat er nu duidelijkheid is! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 19:56 



 
Profiel   

theadora99 schreef
knollentuin schreef
Wat fijn dat er eindelijk duidelijk is wat er aan de hand is, waar kan zo een besmetting vandaan komen?

Dierenarts gaf aan dat het op meerdere manieren kan, het kan zelfs bij de geboorte al meegegeven zijn. Als de weerstand dan omlaag gaat kan het zich gaan uiten. Geen idee dus waar en wanneer hij het opgelopen kan hebben, feit is dat hij het nu heeft. Gelukkig gaat hij de goede kant op

Ah, dat was ook mijn vraag.
Maar dus al antwoord. :)

Maar wat fijn dat je nu eindelijk weet wat het is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 20:01 



 
Profiel   

Hehe gelukkig nu duidelijk wat er aan de hand is.
Hoop dat je paardje snel beter wordt.
Bodegraven is een goede kliniek voor zieke paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 20:02 



 
Profiel   

toch salmonella, wel een echt vervelende aandoening vind ik.
hopen dat het allemaal goed blijft gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 20:13 



 
Profiel   

Wat goed dat er eindelijk een diagnose is!
Nu gericht behandelen en dan lekker naar huis en verder opknappen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 20:18 



 
Profiel   

Wat is de behandeling voor Salmonella als ik het vragen mag?
Hij mag wel snel al naar huis dan nu. Klinkt nog even spannend, maar there’s no place like home natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 20:41 



 
Profiel   

ikkedus schreef
Wat is de behandeling voor Salmonella als ik het vragen mag?
Hij mag wel snel al naar huis dan nu. Klinkt nog even spannend, maar there’s no place like home natuurlijk.

Eigenlijk precies wat er al gedaan werd, antibiotica, ontstekingsremmers en verder ondersteunen waar nodig. Het scheelt dat hij zijn eetlust heeft gehouden en wel alert is.
De dierenarts vond hem eerst wel wat tam, vooral met injectie ofzo, maar wij waren er laatst bij en het was gewoon precies hoe hij is, hij is van zichzelf best wel zen :')
Wij hopen idd dat hij snel naar huis kan, daar kunnen we hem net wat vaker bezoeken (is meer in de buurt/op routes die we rijden dan de kliniek) en dan kunnen we ook aan de slag met probiotica. Ook kan hij dan weer naar buiten (wat nu op de kliniek niet kan, ook ivm de isolatie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 20:49 



 
Profiel   

Het gaat goed met Sepp! Alles blijft stabiel, zijn mest is beter maar hij mest nog wel vaak. De ontstekingsremmers mogen verder afgebouwd naar om de dag. Verder geen medicatie meer. Als het morgen nog zo goed gaat en zijn bloedwaarden verbeterd zijn, mag hij morgen naar huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 11:35 



 
Profiel   

Isabel schreef
Het gaat goed met Sepp! Alles blijft stabiel, zijn mest is beter maar hij mest nog wel vaak. De ontstekingsremmers mogen verder afgebouwd naar om de dag. Verder geen medicatie meer. Als het morgen nog zo goed gaat en zijn bloedwaarden verbeterd zijn, mag hij morgen naar huis!


Wat een super nieuws !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 11:39 



 
Profiel   

Wat een fijn nieuws

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 11:59 



 
Profiel   

Gelukkig weet je nu wat het is en wat er aan te doen is en gaat het de gorde kant op.

Alleen mijn vraag zou dan blijven. Hoe is de samonella besmetting ontstaan en kan deze weer opnieuw ontstaan als hij weer terug gaat naar de zelfde locatie? Ik zou daar (net als bv giardia, noro en andere maag/darm narigheden die hardnekkig lang ergens kunnen zitten op een plek) toch over blijven piekeren. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 12:17 



 
Profiel   

theadora99 schreef
knollentuin schreef
Wat fijn dat er eindelijk duidelijk is wat er aan de hand is, waar kan zo een besmetting vandaan komen?

Dierenarts gaf aan dat het op meerdere manieren kan, het kan zelfs bij de geboorte al meegegeven zijn. Als de weerstand dan omlaag gaat kan het zich gaan uiten. Geen idee dus waar en wanneer hij het opgelopen kan hebben, feit is dat hij het nu heeft. Gelukkig gaat hij de goede kant op


Was toch al een reactie op gegeven Karuna? Ze weten gewoon niet zo waar het vandaan komt. Rest van de stal is niet ziek dus relafief weinig kans dat het daar heerst. Of zeg ik nu iets wat compleet onwaar is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 12:24 



 
Profiel   

karuna schreef
Gelukkig weet je nu wat het is en wat er aan te doen is en gaat het de gorde kant op.

Alleen mijn vraag zou dan blijven. Hoe is de samonella besmetting ontstaan en kan deze weer opnieuw ontstaan als hij weer terug gaat naar de zelfde locatie? Ik zou daar (net als bv giardia, noro en andere maag/darm narigheden die hardnekkig lang ergens kunnen zitten op een plek) toch over blijven piekeren. -O-

Omdat geen van de andere paarden last lijkt te hebben, is de kans groot dat hij het al eerder op heeft gelopen en dat het nu ter uiting kwam (misschien door een dipje in weerstand vanwege wisselen weiland). Hij staat sowieso de eerste tijd terug nog niet in de grote groep op het weiland, dus stel dat het wel daar vandaan komt dan voorkomen we dat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 12:25 



 
Profiel   

Ah daar heb ik kennelijk overheen gelezen dan. Dan is het niks anders dan loslaten en duimen dat het wegblijft -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 12:30 



 
Profiel   

Isabel schreef
Het gaat goed met Sepp! Alles blijft stabiel, zijn mest is beter maar hij mest nog wel vaak. De ontstekingsremmers mogen verder afgebouwd naar om de dag. Verder geen medicatie meer. Als het morgen nog zo goed gaat en zijn bloedwaarden verbeterd zijn, mag hij morgen naar huis!


Als hij op zijn broer lijkt blijf je aan dat vele mesten vast zitten, nog nooit zo smerig paard op stal gehad als Rixx :+

Fijn dat hij vooruit blijft gaan, snel naar huis Sirre :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 13:26 



 
Profiel   

Wat fijn dat je een diagnose hebt. Op naar herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 16:29 



 
Profiel   

Wat een fijn nieuws!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 16:33 



 
Profiel   

Wat een fijn nieuws, ik heb echt meegeleefd met jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 16:57 



 
Profiel   

SEPP MAG NAAR HUIS! *\o/*

Alles blijft steeds de goede kant op gaan. Hij moet nog een week lang om de dag een injectie met ontstekingsremmers. Krijgen een voerschema advies mee, en hij moet over 1 a 2 maanden even op controle.

Hij moet nog een paar weken, misschien maanden, in isolatie staan zodat hij andere paarden niet kan besmetten, we zijn heeeeel blij dat dit mogelijk is op de opfok en dat we hem straks lekker op kunnen halen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 13:04 



 
Profiel   

Oh wat heerlijk. Hopelijk is die isolatie ook snel niet meer nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 15:15 



 
Profiel   

Wat super fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 17:13 



 
Profiel   

Superfijn nieuws. Oogt hij nu ook al wat blijer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 17:37 



 
Profiel   

Wat fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 19:33 



 
Profiel   

Hij was vandaag bij aankomst alert, vrolijk en zichzelf. Liep ook zo de trailer op, al hadden we niet anders verwacht. Hij heeft zich uitstekend gedragen op de kliniek (we kregen complimenten van de dierenartsen).
[ img ]
Hier lekker op de trailer! We zijn bijna thuis. Daar moet hij dus nog even in isolatie, maar hij kan wel in elk geval weer naar buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 20:03 



 
Profiel   

Oh wat fijn! Nu maar verder herstellen!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 20:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen