Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 26 [ 631 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pusbericht ..verloop van droes bij mijn paard

 
Profiel   

Je kunt ook een fles azijn in de wasmachine erbij kieperen. Dat icm een zo hoog mogelijke temperatuur waaraan je je spullen wilt blootstellen wil ook wel meewerken de beestjes lam te leggen. Eventueel nog een extra spoelbeurt er achteraan om de laatste restjes azijn uit de wasmachine te verwijderen als je bang bent voor de rubbers.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 17:17 



 
Profiel   

Mensen onderschatten het effect van zeep tegen ziekteverwekkers altijd enorm. De hogere temperaturen doen eigenlijk meer tegen de hechting van het vuil (zand bloed whatever) dan bacteriën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 17:28 



 
Profiel   

Weer even een update :)

Het spuiten gaat zoveel beter dan ik verwacht had! Stalgenoot zorgt voor wat afleiding met wortels en ik kan dan gewoon rustig prikken!
Inmiddels al in de borst, hals en bil geprikt. Nog drie dagen te gaan.

Wortels zijn echt een oplossing bij zoveel dingen :j

De plek wordt rustiger en het lijkt minder dik maar dat kan ook wishful thinking zijn. Moet het nog wel schoon en als het lukt open houden van de kliniek. Dus maak het twee keer per dag schoon.

Joya vindt het nu minder prettig als ik eraan zit dus er goed omheen voelen is wat lastiger.

Ben zo bezig met het spuiten dat ik steeds vergeet een foto te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 11:34 



 
Profiel   

Dat klinkt voorzichtig wel positief en stoer dat je zelf kunt spuiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 11:46 



 
Profiel   

Top! Klinkt voorzichtig aan iets beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 11:56 



 
Profiel   

Jeetje wat een update.
En goed dat je naar de kliniek bent gegaan dat geeft veel meer duidelijkheid.
Je had al zo'n vermoeden toch? En super fijn te lezen dat het spuiten zelf ook goed gaat!

Hopelijk knapt ze snel op en is ze bij de controle over 6 weken ook schoon.
Hier inmiddels helemaal droes vrij gelukkig :knuffel: hopelijk bij jou dus ook snel!

De shetlander had inderdaad nog de bacterie, duurde bij haar ook heel lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 13:24 



 
Profiel   

Het mag ook gewoon niet echt meezitten, lijkt wel |(
Heb Joya maar omgedoopt naar Murphy.
;)

Er was iemand die de kriebels kreeg van penicilline spuiten en toe had ik al geschreven dat ze ons in de kliniek een waarschuwing hadden gegeven dat als er penicilline in een bloedvat terecht zou komen je paard in een soort shock zou kunnen komen?
Daarom moesten we in de box spuiten en op een manier dat je snel weg zou kunnen komen..

Vanavond is het fout gegaan bij Joya... |(
Ondanks het checken, eerst alleen de naald en terugtrekken voor het inspuiten, heb ik waarschijnlijk bij het eruit halen toch een haarvat geraakt of heeft ze een allergische reactie gehad.

Was heel erg eng, ze was in blinde paniek, trillen, schrapen, zwaaien met haar hoofd voor een aantal minuten.
Enige wat helpende stalgenoot (en meelezer) en ik konden doen was ons zelf in veiligheid brengen en de box dicht doen.

Vervolgens was het afwachten tot ze weer bij zinnen kwam. Wat gelukkig zo was na een minuut of tien.

Toen ik naar huis ging stond Joya weer gewoon te eten alsof er niets aan de hand was.

Pfff, weer wat jaren van mijn leven af en extra grijze haren erbij.

Heb, twee keer, contact gehad met mijn eigen dierenarts en die gaat morgen overleggen met de kliniek.

Mijn gevoel zegt geen penicilline meer. Ik ga het in ieder geval ook niet meer zelf spuiten..


Laatst bijgewerkt door fransje23 op 18-01-23 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 23:43 



 
Profiel   

Och, geen woorden voor. :(:)
Het is jou zo gegund dat het snel beter gaat. Het komt vast goed. Houd moed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 23:49 



 
Profiel   

Jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn.

Arme Joya, maar ook arme jullie. Wat duren 10 minuten dan lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 06:41 



 
Profiel   

Agh, nee! Je doet zo je best en dan dit ook nog eens.. Heel eng!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 08:52 



 
Profiel   

Zo, dan krijg je het ook even voor je kiezen. Gelukkig was Joya snel weer oké, maar wat een schrik. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet meer ziet zitten om zelf te spuiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 09:12 



 
Profiel   

Ah jeetje wat eng, gelukkig is het goed afgelopen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet meer zelf durft te spuiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 09:15 



 
Profiel   

Oh jeetje wat enorm schrikken! ik weet helaas dus precies hoe eng dit er uit ziet, maar gelukkig is het bij jou wel goed afgelopen :(:) .

Hoe lang zou je nu nog moeten spuiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 09:26 



 
Profiel   

ik ben al al lang stil aan het meelezen omdat ik de info heel interessant vind. Mijn grote dank dat je dit met ons wil delen.

Maar wat een toestand en wat zal je gisteren geschrokken zijn.
Zo vreselijk om je maatje zo te moeten zien. Voel je hier niet schuldig over hoor want in mijn ogen heeft ze het beste baasje van de wereld. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 10:34 



 
Profiel   

Soms kan je gewoon jaloers zijn op je paard.
Die was vanmorgen gewoon vrolijk, had goed gegeten ging bij het buiten zetten even rollen en in galop naar haar vriendinnen.
Alsof er nooit wat gebeurt is..
Terwijl bij mij de schrik er nog wel een beetje in zit. Ik kan goed handelen tijdens panieksituaties maar daarna komt de stress dan vrij.
Slijt ook wel weer weg, gelukkig.

Ik neem mezelf ook niets kwalijk,heb precies gedaan wat is voorgeschreven. Helpende hand was er voor de dubbel check.
Dierenarts die ik gisteren aan de lijn had heeft het ook bevestigd.

Het is "gewoon" iets wat kan gebeuren en daarom kregen we ook de instructrlie hoe te handelen in die situatie.

Nu even afwachten waar mijn eigen dierenarts en de kliniek mee komen als oplossing.

Ben wel heel blij dat mijn "ouwe rot in het vak" dierenarts spoeddienst has gisteravond. Wij kennen elkaar al twintig jaar en ik veel vertrouwen in wat zij zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 12:44 



 
Profiel   

Ach nee, wat rot dat het toch fout is gegaan... dood eng zoiets, getsie zeg! Gelukkig dat ze er wel weer zelf doorheen is gekomen, maar ik snap dat je niet meer zelf wilt spuiten! Hoelang moet ze nog gespoten worden? Moet het 1x daags? Ik ben een mietje en zelf nooit durven spuiten, ik heb ooit eens de DA 5 dagen achtereen over de vloer gehad om te spuiten. Duur grapje, maar het was even niet anders :( Al heeft mijn vorige staleigenaar ook wel eens gespoten, dat was een boer die er wel bekend was met prikken, dat scheelt.

Brrrr. Jullie krijgen je portie wel voor je kiezen zo :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 13:12 



 
Profiel   

Wat een schrik.... bovenop alle andere ellende. Ik hoopt toch zó dat het binnenkort een keer helemaal klaar is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 13:47 



 
Profiel   

Je hebt ook absoluut niets verkeerd gedaan zoals ik lees hoor!
Het kan iedereen overkomen, óók een dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 13:53 



 
Profiel   

Pffffff wat heb jij veel pech. Verschrikkelijk. Sterkte dit is echt niet fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 14:56 



 
Profiel   

Vanmiddag met knikkende knieën de dierenarts de penicilline laten spuiten. Het is het beste om de kuur af te maken maar als ik het niet had door gezet zou dat ook goed zijn geweest.
Was een keuze tussen mijn verstand (doen, kuur afmaken is beter en risico dat het misgaat is klein) en mijn hart (niet doen straks gaat ze dood).

Dierenarts had nu wel een katheter aangelegd voor eventueel een shot adrenaline mocht het gisteren een allergische reactie zijn geweest en ze nu weer een toeval zou krijgen.

Gelukkig ging het allemaal goed nu en heb ik gisteren toch per ongeluk een adertje geraakt.

Dierenarts gaf aan dat door de penicilline de plekken waar je al gespoten hebt extra bloedvaatjes krijgen. De kans dat je wat raakt wordt dus ook groter ook al zit je een stuk van de eerste plek af.

Morgen nog een keer en dan is deze kuur, en hopelijk de droes,
voorbij. Dan is het week twaalf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 18:45 



 
Profiel   

Ik hoop met je mee dat het morgen goed gaat en dan klaar is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 20:37 



 
Profiel   

Gelukkig dat het nu goed ging, denk wel dat jij nu 10 jaar ouder bent zeg, wat een zorgen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 21:14 



 
Profiel   

Tjongejonge dat kreeg je er ook nog bij, wat eng zeg.
En nu is het klaar!!
Wij hebben de droes ook zonder al te veel kleerscheuren overleefd en gaan volgende maand weer open (dicht sinds eind sept)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 21:45 



 
Profiel   

Ach wat zijn jullie toch in een nachtmerrie beland….en wat een schrik met dat spuiten; die machteloosheid is verschrikkelijk en dat lijkt een minuut wel een uur te duren….gelukkig lijkt Joya er niks aan over te hebben gehouden en doet ze het verder goed. Ik duim en hoop mee dat dit nu echt de laatste hobbel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 22:17 



 
Profiel   

Stille meelezer wil zich nu toch even melden. Lieve TS:
Wat héb ik een respect voor je.... écht _/-\o_

Wat doe je dit toch allemaal dapper en zorgvuldig..

En net als iedereen hier duim ik voor je dat het hierna écht gewoon goed is
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 22:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 26 [ 631 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen