Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 26 [ 631 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pusbericht ..verloop van droes bij mijn paard

 
Profiel   

Jeetje, niets kan ook normaal gaan bij jullie voor wat betreft de droes. Nu maar hopen dat dat lab snel met die getallen komt en dat het niets blijkt te zijn. Ik duim voor jullie. Wel fijn dat Joya zich weer aardig zichzelf voelt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 21:57 



 
Profiel   

Ik vraag mij af of de gehele uitslag nog wel gaat komen... maar zit niets anders op dan (on)geduldig af te wachten.


Zoals ik het begreep is er inderdaad een kans dat de uitslag zo dichtbij de ondergrens zit dat ze verder geen antibioticakuur hoeft te hebben.
Maar daarvoor is dus wel de uitslag van de kwantitatieve test nodig.
Een piepklein beetje hoop :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 23:52 



 
Profiel   

Ik duim nog even verder voor jou en Joya

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 05:55 



 
Profiel   

Bij deze eindelijk de update :)
Het had wat voeten in aarde om uiteindelijk de volledige uitslag en het advies te krijgen maar het is gelukt.


Uiteindelijk een uitgebreid gesprek met de dierenarts van de kliniek.
Ze heeft met de dierenarts van de Gezondheidsdienst voor Dieren gesproken inzake de uitslag.
De uitslag is net over de grenswaarde dus Joya is zeer zwak positief getest.

Ze hoeft geen antibioticakuur meer *\o/* maar ze raden aan om nog wel een keer te spoelen. Of eigenlijk twee keer te spoelen en bij de tweede keer te laten testen.
Ik heb afgesproken om bij de eerste keer spoelen meteen te laten testen. Als de uitslag dan goed is zijn we eindelijk helemaal klaar....

Dus geen heel slecht scenario, eigenlijk het beste scenario bij een positieve testuitslag.

Ben zo blij dat de penicillinespuiten niet nogmaals nodig zijn. Zou mij tien jaar van mijn leven gekost hebben qua stress :')

Nieuwe afspraak om te spoelen is al gemaakt. Nu weer gewoon (on) geduldig afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 13:07 



 
Profiel   

Ohhhh dat is goed nieuws in deze situatie!

Wat fijn. Hoe lang na het spoelen weet je of ze drager-af is?

Mag je nu wel of niet weer op pad met Joya?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 13:18 



 
Profiel   

Oh.. dat is toch een beter bericht dan aanvankelijk leek!
Ik duim zo voor je dat ze er nu met nog een keer spoelen uiteindelijk echt helemaal vanaf is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 13:20 



 
Profiel   

Waarschijnlijk is ze nu geen drager meer maar dus nogmaals spoelen en testen voor de zekerheid.

De uitslag van de test is er, normaal gesproken.., met drie werkdagen.

Momenteel mag ik nog niet op pad met Joya.
Gelukkig heb ik in de bak genoeg om aan te werken. Bouwen we alvast spieren en conditie op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 13:30 



 
Profiel   

Wat fijn dat de uitslag nog zo ten goede keert! Hoop met je mee dat met nog 1 keer spoelen dan nu toch echt alles achter de rug is, dat hebben jullie wel verdiend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 13:43 



 
Profiel   

Niet verkeerd dit. Fijn!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 17:31 



 
Profiel   

Klinkt toch redelijk positief gelukkig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 17:44 



 
Profiel   

Wanneer is de nieuwe spoeling? Ik duim voor je dat ze dan helemaal droesbacterie-vrij is en dat jullie weer lekker op stap kunnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 17:49 



 
Profiel   

Over iets meer dan een week wordt ze weer gespoeld.
Dit keer met een paar liter steriel water. Als laatste wordt er dan nog spoelwater opgevangen voor de test.

Moet zeggen dat ik zelf er nu wel vertrouwen in heb dat het daarna klaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 18:09 



 
Profiel   

Hadden ze de laatste keer nog antibiotica in het spoelwater gedaan of niet? Als het nu al zo weinig bacteriën zijn, zal dat over ruim een week vast wel nog een stuk minder zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 18:18 



 
Profiel   

Jet schreef
Hadden ze de laatste keer nog antibiotica in het spoelwater gedaan of niet? Als het nu al zo weinig bacteriën zijn, zal dat over ruim een week vast wel nog een stuk minder zijn!


Nee, ze heeft na de spuiten penicilline geen antibiotica meer gehad.
Als ze er vanuit gingen dat het een actieve haard zou zijn hadden ze dat vast wel voorgeschreven.
Denk dat het nu nog restanten van bacteriën zijn die nog afgevoerd moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 18:21 



 
Profiel   

Duidelijk hoor, dan zal het geen zin gehad hebben. Succes nu met de laatste loodjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 18:34 



 
Profiel   

Jij moet een klein puntje licht zien aan het eind van deze tunnel. Op na de laatste loodjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 21:08 



 
Profiel   

Je geduld wordt goed op de proef gesteld :+
Maar gelukkig geen penicillinespuiten meer.
Hopelijk goed bericht na de volgende spoeling. Daar duimen we voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 21:16 



 
Profiel   

Wauw wat fijn dat er eindelijk schot in de zaak zit.
Je bent er toch al even zoet mee :-(...

Laten we hopen dat het spoelen helpt en je je daarna geen zorgen meer hoef te maken.
Hier alles goed genezen, je voelt nog licht de littekens maar hij is weer zo fit als voorheen.

Hoe is het met haar conditie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 08:39 



 
Profiel   

Je bent gewoon ZES maanden onderweg he, hoe absurd, jouw topic triggert mij wel om na te denken over onze stal. Heeft de stal dan dus ook 6 maanden op slot gezeten? Wat een hell :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:15 



 
Profiel   

We zijn eigenlijk vijf maanden onderweg maar dat is ook lang genoeg.
Stal is heel lang echt op slot geweest.

Joya is de afgelopen keer op de kliniek klinisch genezen verklaard.
Het abces is langer dan zes weken dicht.
Dat ze nog zeer zwak positief test komt doordat ze droesdrager was.
Dan zijn ze niet meer echt ziek.

Naar alle waarschijnlijkheid zijn er heel veel paarden die droes hebben gehad drager.
Bedenk dat tussen de 10 en 25% van de paarden die ooit droes hebben gehad drager worden.
Er zijn naar mijn idee nog te weinig mensen die paarden erop laten testen.

Joya is nu weer gewoon aan het werk.
Aangezien is het erf niet af mag nog wel in de redelijk zware bak. Dus ik rijd nog niet al te lang.
Ze loopt wel fijn en de bespiering komt langzaam maar zeker weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 11:06 



 
Profiel   

Wat een weg hebben jullie afgelegd samen. Heel fijn dat er nu eindelijk licht aan het einde van de tunnel lijkt te zijn. Knap hoe positief je al die tijd bent gebleven! Op vele mooie jaren samen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 11:11 



 
Profiel   

ruitje schreef
Je bent gewoon ZES maanden onderweg he, hoe absurd, jouw topic triggert mij wel om na te denken over onze stal. Heeft de stal dan dus ook 6 maanden op slot gezeten? Wat een hell :o


Met een droesuitbraak ben je zo 2 a 3 maanden minimaal dicht.
Joya heeft de pech alles tegen te hebben wat tegen kàn zitten. Wij waren toen met een simpele droes uitbraak (geen enorm zieke paarden en al helemaal geen abcessen) al 3 maanden verder. Van de 7 pony's toen 1 drager die behandeld is. (De mijne)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 12:12 



 
Profiel   

Jeetje wat een heftig topic is dit. Ik ben al een tijd een stille meelezer en ik ben enorm blij om te lezen dat jullie er nu bijna doorheen zijn. Wat een vreselijke tijd hebben jullie moeten doorstaan.

Ik heb trouwens echt enorm veel geleerd over droes dankzij dit topic. Ik wist veel over de ziekte maar eigenlijk niets over het dragerschap. Bizar dat dit zo slecht bekend is en er zo weinig mensen hun paarden laten testen. Er zit een stal vlak bij die van ons en daar is nu ook weer droes. Dit is al de zoveelste keer als ik het goed heb begrepen en de tweede keer in een korte periode. Ze verwachten nu dat daar ook een drager staat, maar als ik de percentages hier voorbij zie komen zou de halve stal wel drager kunnen zijn inmiddels met zoveel droes uitbraken.

Ik kwam erachter dat ze daar overigens niet echt slim handelen. Iedereen rijdt nog gewoon buiten daar al tijdens de gehele periode en ze nemen 4/6 weken na de laatste symptomen niet zo nauw. Ze doen daar 4 weken nadat het paard met droes geconstateerd is. Ik vind het wel treurig en beangstigend dat ze zo laks ermee omgaan. Mede ook omdat we de paarden van daar regelmatig tegenkomen en die ook grazen op de plekken waar wij dat buiten proberen te doen om op te bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 12:29 



 
Profiel   

Dat paarden ook dragers kunnen zijn is nog niet zo heel lang bekend.
Althans ik heb er vroeger nooit over gehoord.
De mogelijkheden voor diagnostiek zijn nu natuurlijk ook veel uitgebreider.

Ik was al van plan om een stuk droesdragers en de luchtzakspoeling te schrijven voor Bokt.
Was al gevraagd om een stuk over droes te schrijven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 13:40 



 
Profiel   

Oh wat goed! Ik hoop dat het bij veel eigenaren bekend wordt! Er zullen vast en zeker nog steeds veel mensen zijn die hun schouders ervoor ophalen en gewoon zonder testen het leven doorgaan, maar ik hoop ook zeker dat er veel onwetende eigenaren bereikt kunnen worden die wel hun paard laten testen voor de algehele veiligheid. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 14:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 26 [ 631 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen