Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Peesblessure Calcificatie

 
Profiel   

Ik denk dat je vooral goed bezig bent hoor TS, gezien het verhaal en de mogelijkheden die je hebt. Geen makkelijke situatie.

Als je de huisvesting hetzelfde wil houden, dan zou ik zoals Marigold al opperde op PPID laten checken. Dit kan ook erg veel stress en angsten opleveren, wat met medicatie dan ook kan verdwijnen.

De calcificatie zit wel redelijk dicht op de aanhechting van de pees, dat betekent dat het stukje pees daartussen vrij klein is en daardoor vaak wat langer de tijd nodig heeft om goed aan te passen aan de twee harde onderdelen die niet meegeven (bot en de verkalking). Denk bij de pees aan een stugge elastiek, een lang stuk kan je makkelijker 1cm uitrekken dan een kort stukje. Maar lange tijd kleine beetjes trekken maakt dat het wat makkelijker meegeeft.
Herstel kan dus op die manier komen, maar dat kan zoals al werd gezegd makkelijk een jaar duren. Iets zoeken om haar rustig te houden is dan voor nu, maar misschien ook voor de volgende jaarwisseling nodig.

Een van mijn oudjes is op latere leeftijd ook hersteld van een recidief peesblessure door haar ‘gewoon’ een halfjaar op de wei te zetten. Bij haar was rust minder belangrijk dan haar consequent iedere 3-4 weken te bekappen, om de stand van het onderbeen en de krachten op de pezen gelijk te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-22 10:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen