Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Conditie opbouw

 
Profiel   

Hey bokkers
Een paard bij mij heeft een slechte conditie gekregen wegens iets met eigenaar. :( Nu wil ik die terug opbouwen hoe doe ik dit het best? *\o/*
Xx
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 18:57 



 
Profiel   

"Iets met eigenaar"...?
Vager kun je het niet stellen. Vertel eens specifieker wat er met het paard aan de hand is en waarom het te weinig conditie heeft.
Het cpt Obvious antwoord op je vraag is uiteraard "trainen". En zonder meer info is er niet veel meer over te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 19:03 



 
Profiel   

Is het nu jouw paard of nog steeds van die eigenaar?
Is het paard wel gezond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-22 19:07 



 
Profiel   

RT-HAW -> MD

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-22 17:21 



 
Profiel   

Barbet schreef
Is het nu jouw paard of nog steeds van die eigenaar?
Is het paard wel gezond?

Paard is van mij.
Paard is kerngezond mankeert NIETS
Gw door ongeval vorige eigenaar te weinig gewerkt en nu conditie slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-22 20:27 



 
Profiel   

Kuggur schreef
"Iets met eigenaar"...?
Vager kun je het niet stellen. Vertel eens specifieker wat er met het paard aan de hand is en waarom het te weinig conditie heeft.
Het cpt Obvious antwoord op je vraag is uiteraard "trainen". En zonder meer info is er niet veel meer over te zeggen.


Vorige eigenaar is blijkbaar door prive omstandigheden niet in staat geweest het paard te trainen waardoor het paard weinig conditie heeft. Hoe moeilijk kan het zijn? Of wil je het medische dossier van de vorige eigenaar erbij hebben?
TS, rustig aan opbouwen en afwisselen. Longeren, grondwerk en dan niet te lang en elke keer 5 minuten erbij. Weet niet of het paard ook veel spier kwijt is maar in dat geval zou ik er niet te snel weer opstappen. Hoe lang is er niets met het paard gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-22 21:33 



 
Profiel   

Ehh, ''Een paard BIJ mij'' ''Wegens IETS met EIGENAAR''. Lijkt me toch erg onduidelijk niet waar?
Niemand kon daar antwoord opgeven, lijkt me logisch.
Nu ts het iets duidelijker heeft verwoord; Inderdaad rustig opbouwen. Beginnen met 10 minutjes en vanuit daar kijken naar het paard. Geen 20 minuten gaan doen als het dier na 10 minuten moe is. Gewoon rustig gaan trainen, balkjes, grondwerk, longeren, wandelen, rustig buitenritje, dressuurmatig, goede variatie en houd het leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-22 21:45 



 
Profiel   

cowgirl2009 schreef
Barbet schreef
Is het nu jouw paard of nog steeds van die eigenaar?
Is het paard wel gezond?

Paard is van mij.
Paard is kerngezond mankeert NIETS
Gw door ongeval vorige eigenaar te weinig gewerkt en nu conditie slecht.


Ah op die manier.
Hoe oud is je paard?
Wat heeft het paard in het verleden gedaan?
Is het een kwestie van enkel conditie opbouwen.
Of is je paard ook ver terug in training gezakt dat je weer bij de basis moet beginnen zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-22 22:35 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Kuggur schreef
"Iets met eigenaar"...?
Vager kun je het niet stellen. Vertel eens specifieker wat er met het paard aan de hand is en waarom het te weinig conditie heeft.
Het cpt Obvious antwoord op je vraag is uiteraard "trainen". En zonder meer info is er niet veel meer over te zeggen.


Vorige eigenaar is blijkbaar door prive omstandigheden niet in staat geweest het paard te trainen waardoor het paard weinig conditie heeft. Hoe moeilijk kan het zijn? Of wil je het medische dossier van de vorige eigenaar erbij hebben?
TS, rustig aan opbouwen en afwisselen. Longeren, grondwerk en dan niet te lang en elke keer 5 minuten erbij. Weet niet of het paard ook veel spier kwijt is maar in dat geval zou ik er niet te snel weer opstappen. Hoe lang is er niets met het paard gedaan?

Dankjewel♥️
Er is een jaar of meer niets mee gedaanbest lang dusdankjewel voor je tips ga er zeker rekening mee maken
Echt dankjewel
Xxx

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 20:38 



 
Profiel   

Trainingstips kan ik niet geven, ik rij zelf te weinig, maar wat ik merk bij mijn paarden: doordat ze veel buiten komen, houden ze zichzelf best wel goed in conditie.

En werken met een hartslagmeter kan ook handig zijn, om te zien of het paard echt wel moe is, of liever lui. Of anderzijds of het paard veel opgekropte stress heeft en zich inwendig gaat opfokken en daarvan uitgeput raakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 20:56 



 
Profiel   

hwn schreef
Trainingstips kan ik niet geven, ik rij zelf te weinig, maar wat ik merk bij mijn paarden: doordat ze veel buiten komen, houden ze zichzelf best wel goed in conditie.

En werken met een hartslagmeter kan ook handig zijn, om te zien of het paard echt wel moe is, of liever lui. Of anderzijds of het paard veel opgekropte stress heeft en zich inwendig gaat opfokken en daarvan uitgeput raakt.

Dankjewel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 12:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen