Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Al weer koorts

 
Profiel   

Niels had vorige week dinsdag koorts van 40 graden en was erg ziek. Dierenarts is geweest en heeft bloed afgenomen ( uitkomst was goed ) en iets tegen de koliek ( was ook wat koliekig ) in gespoten. We waren de dag erna gestart met metacam en de hele week was hij goed. Zaterdag zijn we gestopt met de metacam en vandaag wilde ik het rijden rustig weer opbouwen.
Maar eerst zijn temperatuur opmeten.
En jahoor meneer heeft weer 39,7 en toont weer niet lekker.
Uiteraard ga ik niet rijden en vanmiddag komt de dierenarts weer.
Ik ben redelijk snel in paniek en ga altijd van het ergste uit, zo nu dus ook ;(

Hebben jullie hier ervaring mee? En wat hebben jullie gedaan en hoe snel ging het opknappen?

Hij graast wel een beetje afwisselend met momenten dat hij zielig voor zich uit staart. Vanmorgen heeft hij nog goed gegeten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 15:10 



 
Profiel   

Ach gossie, arme Niels. Ik hoop dat de DA er wat aan kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 16:15 



 
Profiel   

Ik hoop het ook, ben echt aan het stressen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 16:18 



 
Profiel   

Kan ik me goed voorstellen. Zeker omdat je niet echt weet wat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 16:22 



 
Profiel   

En wat zei het bloedonderzoek concreet? Want er moet toch een ontstekingsbeeld geweest zijn gezien de koorts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 16:39 



 
Profiel   

Daar is verder niks over gezegd tengeltje.

Voor dat de da er was vanmiddag heb ik zijn temp nog even gemeten, gelukkig gezakt van 39,7 naar 38,9.
Hij heet verder wel goed en geeft geen overige klachten. hart, longen klinken goed en ademhaling is ook goed.

We hopen dat hij ff moet uitzieken en dat op eigen kracht de koorts blijft dalen. Wel als hij vanavond boven de 38,5 zit weer op metacam en zo bekijken we het dagelijks.

Als hij op de dagen koorts vrij is mag ik voor de beweging rustige stapritjes maken in het bos. Als hij dan op eigen kracht koortsvrij blijft ga ik het weer rustig opbouwen..Hopelijk vanaf nu geen achteruit gang weer.

Na het eten ga ik weer ff temperatuur opnemen en vanavond doet mijn stalgenoot het en geeft dan indien nodig de metacam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 18:15 



 
Profiel   

Wat denkt de DA dat het is ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 18:49 



 
Profiel   

virus

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 18:57 



 
Profiel   

Net gemeten. 37,8 *\o/*
Vanavond wordt hij nog bekeken door mijn stalgenootje als zij voert, blijft het zo mag hij zonder metacam de nacht in en hoop ik dat het maar een momentje was!! Tot nog toe op eigen kracht gezakt. Ook was hij weer lekker eigenwijs *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 20:30 



 
Profiel   

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 20:33 



 
Profiel   

Dankjewel, ben nu wat rustiger, dat het toch daalt zonder ondersteuning
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-22 20:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen