Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Oppervlakkige buigpees

 
Profiel   

Mijn pony heeft gisteren zijn 2de echo gehad. De eerste was op 7 oktober. Ze zagen een blessure alleen was er best veel vocht en konden toen niet echt duidelijk zien wat. Nu zagen ze een scheurtje zitten in zijn oppervlakkige buigpees en de rand was gehavend. Ook zat er nog ontstekingsvocht tussen huid en pees en in de schede. Nu hadden ze het over inspuiten alleen hij mag geen cortisone ivm verleden hoefbevangen. Toen hadden ze het over PRP. Ik schrok heel erg over de prijs en dan ben je er nog niet. Ik las ook dat het alleen zinvol is om dat in de acute fase te doen en daar zit hij niet meer in. Het punt is dat ik zelf niet meer rijd maar een bijrijdster hebt. Ook maak ik mij zorgen over de rondjes die hij loopt als in stal staat. Hij komt op het moment ook maar 3 uur buiten en ook als we er zelf zijn. Soms zetten stadgenoten hem extra buiten. Advies is nog steeds 2x 10 minuten stappen en koelen.

Ze zei ook als ik geen injectie laat zetten dat de kans erg groot is dat er verklevingen komen en dan is hij alleen nog geschikt als stap pony.

Ik vind het gewoon belangrijk dat hij pijn vrij wordt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 09:49 



 
Profiel   

Ik heb je een pb gestuurd, er zijn zeker meer opties om hem te ondersteunen/revalideren met een goede kans op succes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen