Spoed of wachten tot morgen? Dierenarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Spoed of wachten tot morgen? Dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:43

Ik zou de veearts wel laten komen, weekend of niet.
Ik ben geen veearts en veel bokkers ook niet. Ik laat de diagnose liever door de veearts stellen.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:45

Totaal offtopic maar er zijn tegenwoordig niet eens meer altijd mogelijkheden om fulltime te werken in de diergeneeskunde. Met meerdere parttimers hebben ze makkelijker vervanging bij bijv ziekte of vakantie dan wanneer ze enkele fulltimers hebben.

Ik had net als TS waarschijnlijk ook afgewacht en vandaag gebeld. Ben benieuwd wat er aan de hand is!

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Spoed of wachten tot morgen? Dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:57

Hier in de regio is er geen dierenarts voor kleine huisdieren die nog spoeddiensten draait. Ze zijn er allemaal mee gestopt. De meeste praktijken werken zelfs nog maar tot 17.00
Onze praktijk was een van de weinige praktijken die nog wel 24/7 diensten draaide. Maar omdat ze (doordat andere ermee stopte) de roosters gewoon weg niet meer rond kregen zijn ze er ook mee gestopt. Je kan nu tot 23.00 terecht en dan pas weer om 8.00

Iedereen tussen Den Helder moet naar Zwanenburg. Voor ons houd dat in dat we met spoed zo'n 73 km verderop

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:11

LiannePuthzy schreef:
If he can pass air out of both nostrils ( feel with your hand) AND it doesn’t get worse, I think can wait. You’ll probably want X-rays to see what happened in there, maybe fractured nasal bone, maybe just big inflammatory response


Ik vindt dat je het top opgelost hebt door de vraag in de DA groep op Facebook te stellen. Dit is een antwoord waar je wat mee kan. Laten we hopen dat het gewoon het laatste is omdat hij zijn neus hard gestoten heeft oid.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:43

Elisa2 schreef:
LiannePuthzy schreef:
If he can pass air out of both nostrils ( feel with your hand) AND it doesn’t get worse, I think can wait. You’ll probably want X-rays to see what happened in there, maybe fractured nasal bone, maybe just big inflammatory response


Ik vindt dat je het top opgelost hebt door de vraag in de DA groep op Facebook te stellen. Dit is een antwoord waar je wat mee kan. Laten we hopen dat het gewoon het laatste is omdat hij zijn neus hard gestoten heeft oid.


Heb je voor mij de link naar deze facebook groep?

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Spoed of wachten tot morgen? Dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:02

ik wil ook graag de link?

LiannePuthzy

Berichten: 6995
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Spoed of wachten tot morgen? Dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 11:07

Dierenarts is net geweest, helaas zag ik vanmorgen dat hij ook een dik been had door een klein wondje. Nu dus voor het wondje anti biotica, en ook metacam. Neus moet vanzelf weer slinken, en als dat niet gebeurt gaan we volgende week een echo of foto maken
Afbeelding

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Spoed of wachten tot morgen? Dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:16

Waar komt die dikke neus door dan? Of wat vermoed de DA? Gestoten en nu een banketstaaf combi met zijn been of vermoed de DA een connectie?

LiannePuthzy

Berichten: 6995
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 13:21

Ladygiroc schreef:
Waar komt die dikke neus door dan? Of wat vermoed de DA? Gestoten en nu een banketstaaf combi met zijn been of vermoed de DA een connectie?


Kan gestoten zijn, kan tijdens spelen met een ander paard gebeurd zijn. Da zegt dat beide mogelijk kan zijn, dus combinatie met been of connectie

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:55

Gypsy schreef:
Zo janderegelaa ga je lekker? Je hebt het over parttime werken alsof dat iets slechts is, kun je uitleggen waarom dat zo is? Ook lijk je het niet goed te vinden dat het merendeel van de uitstroom momenteel vrouw is, klopt dat?

Je hoort mij nergens zeggen dat parttime werken slecht is. Maar de Universiteit leidt op naar basis van het aantal FTE dat nodig lijkt te zijn door natuurlijk verloop onder dierenartsen (pensionering bijvoorbeeld). Nu wil het geval dat de studenten daar bijna allemaal vrouw zijn. En die willen vaker parttime werken dan mannen. Dat is gewoon een feit. En niets mis mee. Maar als er 10 dierenartsen nodig zijn en die 10 zijn allemaal vrouw en 5 willen maar 3 dagen werken, je op een 5 daagse werkweek op het bestand van 10 dierenartsen op 10 dagen geen dierenarts hebt. Met als gevolg dat andere dierenartsen overwerkt raken want het werk moet wel opgevangen worden.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:04

Het is niet alleen marktgestuurd, want er zijn ook echt jaren geweest dat er meer dierenartsen afstudeerden dan er banen vrij kwamen.
En daar ligt ook een deel van het tekort nu, want er zijn veel mensen buiten de praktijk terecht gekomen (soms in een heel ander vakgebied), die nu niet meer terug verlangen naar een baan met onregelmatige diensten en brutale cliënten in de praktijk.

Maar daarnaast is ook het aantal beschikbare plaatsen voor co-assistenten niet zomaar met 30 of meer % op te hogen, zonder dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van wat een co-assistent aan kennis en met name vaardigheden kan leren tijdens de co-schappen.
Dus je kunt wel meer mensen in het eerste jaar laten instromen, als daar een deel van op de wachtbank komt voordat die co-schappen kan lopen en kan afstuderen, studeren er effectief niet meer dierenartsen af.

Dan moet dus het hele onderwijsprogramma worden aangepast.
Plus dat als je nu meer mensen in laat stromen en er wel voor zorgt dat die ook kunnen doorstromen naar de co-schappen, duurt het minimaal 6 jaar voor er effectief meer dierenartsen per jaar bijkomen.

Maar dit gaat wel heel erg offtopic van het onderwerp of de neus van het paard van TS wel of geen spoedconsult op zondagavond behoefde.

LiannePuthzy

Berichten: 6995
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Spoed of wachten tot morgen? Dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 21:52

Mijn dierenarts gaf mij trouwens groot gelijk dat ik niet gisteravond voor de neus had gebeld

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:54

janderegelaa schreef:
Je hoort mij nergens zeggen dat parttime werken slecht is.
(...) Nu wil het geval dat de studenten daar bijna allemaal vrouw zijn. En die willen vaker parttime werken dan mannen. Dat is gewoon een feit. En niets mis mee.


Off topic.

Het is GEEN feit, en er is wel degelijk iets mis mee.

Arbeidsparticipatie van vrouwen is de laatste 40 toegenomen.
Zorgpaticipatie van mannen is in dezelfde periode nauwelijks toegenomen.

Het is dus geen kwestie van willen, maar van moeten.
En daar is naar mijn mening iets mis mee.
Dat mag JdR anders zien, maar het willen klopt niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:09

Janneke2 schreef:
janderegelaa schreef:
Je hoort mij nergens zeggen dat parttime werken slecht is.
(...) Nu wil het geval dat de studenten daar bijna allemaal vrouw zijn. En die willen vaker parttime werken dan mannen. Dat is gewoon een feit. En niets mis mee.


Off topic.

Het is GEEN feit, en er is wel degelijk iets mis mee.

Arbeidsparticipatie van vrouwen is de laatste 40 toegenomen.
Zorgpaticipatie van mannen is in dezelfde periode nauwelijks toegenomen.

Het is dus geen kwestie van willen, maar van moeten.
En daar is naar mijn mening iets mis mee.
Dat mag JdR anders zien, maar het willen klopt niet.

Dat is niet mijn probleem. En ik geloof het ook niet. Voor jouw info: in Nederland parttime gaan werken is zo gunstig dat je bijna hetzelfde overhoudt qua salaris als fulltime werkend. Zo gunstig dat ik het ben gaan doen toen mijn dochter geboren werd.

En als de zorgparticipatie van jouw man er niet is heb je misschien de verkeerde man getroffen. En aan de andere kant is het ook een centenkwestie. Ik ben van mening dat de partner die het meest verdient het beste fulltime kan blijven werken. Of dat nu de man of de vrouw is.

Freyr
Berichten: 693
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:18

LiannePuthzy schreef:
Mijn dierenarts gaf mij trouwens groot gelijk dat ik niet gisteravond voor de neus had gebeld


Fijn dat je dierenarts je eigen gevoel nog heeft bevestigd!

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:41

janderegelaa schreef:
Ik ben van mening dat de partner die het meest verdient het beste fulltime kan blijven werken. Of dat nu de man of de vrouw is.


Dan moet je inderdaad geen DA worden want dan heb je grote kans dat je niet de hoofdverdiener bent _O-

TS, ik hoop dat de neus er snel beter uit ziet.
Je hebt een weloverwogen beslissing gemaakt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:07

Sizzle schreef:
janderegelaa schreef:
Ik ben van mening dat de partner die het meest verdient het beste fulltime kan blijven werken. Of dat nu de man of de vrouw is.


Dan moet je inderdaad geen DA worden want dan heb je grote kans dat je niet de hoofdverdiener bent _O-


Ja dat is ook weer een punt :D :D :D

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:14

LiannePuthzy schreef:
Mijn dierenarts gaf mij trouwens groot gelijk dat ik niet gisteravond voor de neus had gebeld

Ja ik ook. Gisteravond na 4 uur discussiëren of je wel of niet moet bellen. Nee dat had je moeten bedenken toen je hem uit de wei haalde.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:44

daantjuhhh schreef:
LiannePuthzy schreef:
Mijn dierenarts gaf mij trouwens groot gelijk dat ik niet gisteravond voor de neus had gebeld

Ja ik ook. Gisteravond na 4 uur discussiëren of je wel of niet moet bellen. Nee dat had je moeten bedenken toen je hem uit de wei haalde.

:roll: bedoel je dit zo snerend als het er staat?

Sterkte met je paard TS…hopelijk gaat het snel de goede kant op!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 04:01

daantjuhhh schreef:
LiannePuthzy schreef:
Mijn dierenarts gaf mij trouwens groot gelijk dat ik niet gisteravond voor de neus had gebeld

Ja ik ook. Gisteravond na 4 uur discussiëren of je wel of niet moet bellen. Nee dat had je moeten bedenken toen je hem uit de wei haalde.


En dan vinden we het gek dat men nog maar weinig post op “medisch”?
Wat je ook doet, je doet het nooit goed.

Bel je de dierenarts -> die zijn overbelast, waarom hou je daar geen rekening mee?
Bel je de dierenarts niet -> wat ben je laks
Twijfel je -> dat mag niet
Vraag je het mede bokkers -> die zijn niet medisch onderlegd
Volg je al het advies niet op -> dan ben je eigenwijs/ dom bezig / dierenmishandeling … vul maar in
Wissel je 4 uur lang ideeën uit -> dat kan niet hoor, dat moet je allemaal al weten op het moment dat jij je paard uit de wei haalt.

Echt 8)7

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Spoed of wachten tot morgen? Dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 06:12

Of je had moeten bellen of niet, ik had het niet vreemd gevonden als je hier wel voor gebeld had. Ik vind hem er op de laatste foto niet happy bijstaan. Wij zien het paard natuurlijk niet, maar ik hoop dat het meevalt.

Charmander
Berichten: 65
Geregistreerd: 05-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:54

LiannePuthzy schreef:
Dierenarts is net geweest, helaas zag ik vanmorgen dat hij ook een dik been had door een klein wondje. Nu dus voor het wondje anti biotica, en ook metacam. Neus moet vanzelf weer slinken, en als dat niet gebeurt gaan we volgende week een echo of foto maken
[ [url=m/1QJQlo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is hij hier verdoofd?

LiannePuthzy

Berichten: 6995
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 09:18

Charmander schreef:
LiannePuthzy schreef:
Dierenarts is net geweest, helaas zag ik vanmorgen dat hij ook een dik been had door een klein wondje. Nu dus voor het wondje anti biotica, en ook metacam. Neus moet vanzelf weer slinken, en als dat niet gebeurt gaan we volgende week een echo of foto maken
[ [url=m/1QJQlo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is hij hier verdoofd?


Ja

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:58

@Daphara: Amen!! _/-\o_

Charmander
Berichten: 65
Geregistreerd: 05-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:07

LiannePuthzy schreef:
Charmander schreef:
Is hij hier verdoofd?


Ja


Vond hem er zo sneu bijstaan maar wou niet gelijk gaan roepen dat hij pijnlijk oogt als hij verdoofd was, dan zijn ze allemaal zielig.

Hoe gaat het nu? En veel beterschap.