Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
janderegelaa schreef:Het heeft niet te maken met het aantal studenten maar het feit dat het bijna allemaal vrouwen zijn. Zelfde probleem als in de tandheelkunde. Parttime werken en kinderen uiteindelijk.
Ayasha schreef:janderegelaa schreef:Het heeft niet te maken met het aantal studenten maar het feit dat het bijna allemaal vrouwen zijn. Zelfde probleem als in de tandheelkunde. Parttime werken en kinderen uiteindelijk.
Mijn dierenarts legde uit dat ze de vrouwelijke DA's van de "wachten" proberen te houden ivm hun kwetsbaarheid. Hij zelf was al meerdere keren gebeld voor een "spoedgeval" en vervolgens kon ie de pijnstillers af geven. Zo ver mogelijk neemt hij voorzorgen natuurlijk maar uiteindelijk kan een DA weinig anders dan naar een dier gaan kijken en als het geen optie is om het dier naar voren te halen dan sta je als DA wel vast natuurlijk. Dus de "regio" die hier de wachtdiensten onder elkaar verdeeld probeert om de vrouwen iig niet 's nachts alleen te laten gaan naar een oproep. Hij zelf zei dat het als man natuurlijk ook beangstigend was maar dat een vrouw toch nog kwetsbaarder is in dergelijke situaties.
Maar goed, dat is dus wat de DA's in mijn specifieke regio doen. Ik heb hier inderdaad nog nooit een vrouwelijke DA aan de lijn gekregen zelfs niet voor kleine dieren (waarmee je naar hun rijdt) als ik een DA van wacht nodig had.
gerlindie schreef:Dat heb ik hier in de regio nog nooit gehoord (studeer zelf diergeneeskunde )
Alle vrouwelijke dierenartsen die ik ken, doen gewoon diensten.
Maar als dit een paar keer gebeurd is, snap ik het op zich wel. Alhoewel de mannelijke collega's ook niets kunnen natuurlijk...
Schuur_ schreef:Na de hele discussie gelezen te hebben.. Al die mensen die gebeld zouden hebben, zouden jullie het dan wel ok vinden om een rekening te krijgen voor telefonisch consult? Je hebt tenslotte de tijd ingenomen van de dierenarts in zijn wachtdients.
Ik zou hier bv geen problemen mee hebben om een 'spoed' telefoonconsult te betalen van 40 euro ofzo. Dat zou de onzintelefoontjes van 22u savonds met 'mijn paard heeft 2x gehoest, is dat erg' wel verminderen denk ik.
Het enige is hoe je dit geld moet gaan halen, denk dat de wanbetaling bij dierenartsen enorm is
Schuur_ schreef:Na de hele discussie gelezen te hebben.. Al die mensen die gebeld zouden hebben, zouden jullie het dan wel ok vinden om een rekening te krijgen voor telefonisch consult? Je hebt tenslotte de tijd ingenomen van de dierenarts in zijn wachtdients.
Ik zou hier bv geen problemen mee hebben om een 'spoed' telefoonconsult te betalen van 40 euro ofzo. Dat zou de onzintelefoontjes van 22u savonds met 'mijn paard heeft 2x gehoest, is dat erg' wel verminderen denk ik.
Het enige is hoe je dit geld moet gaan halen, denk dat de wanbetaling bij dierenartsen enorm is
Schuur_ schreef:Dat is iets compleet anders. In Belgie betaal je sinds kort ook gewoon als je belt met een medische vraag naar de huisarts. Je maakt gebruik van een dienst door een medische vraag te stellen waar je deskundigheid voor nodig hebt. In dit geval ook nog buiten normale openingstijden (want dat is zondagmiddag om half 5 in het algemeen)
Ik persoonlijk zou er niets mee inzitten als de praktijk dit in de voorwaarden zou zetten.
Schuur_ schreef:Dat is iets compleet anders. In Belgie betaal je sinds kort ook gewoon als je belt met een medische vraag naar de huisarts. Je maakt gebruik van een dienst door een medische vraag te stellen waar je deskundigheid voor nodig hebt. In dit geval ook nog buiten normale openingstijden (want dat is zondagmiddag om half 5 in het algemeen)
Ik persoonlijk zou er niets mee inzitten als de praktijk dit in de voorwaarden zou zetten.
Ayasha schreef:Schuur_ schreef:Dat is iets compleet anders. In Belgie betaal je sinds kort ook gewoon als je belt met een medische vraag naar de huisarts. Je maakt gebruik van een dienst door een medische vraag te stellen waar je deskundigheid voor nodig hebt. In dit geval ook nog buiten normale openingstijden (want dat is zondagmiddag om half 5 in het algemeen)
Ik persoonlijk zou er niets mee inzitten als de praktijk dit in de voorwaarden zou zetten.
Serieus? Sinds wanneer is dat? En hoe gaat dat exact in zijn werk?
Urona447 schreef:Een assistente die je dossier opent om te kijken of je bloeduitslagen al binnen zijn en daar geld voor rekent vind ik wel bijzonder.Je betaald maandelijks al een vast bedrag aan de huisarts dus ik vind wel dat dit er dan bij hoort.
Een arts die telefonisch de waardes bespreekt vind ik wel een heel ander verhaal.
Schuur_ schreef:Sinds augustus. ALs je belt met een vraag waarvoor de arts je medisch dossier opent (dus niet voor gewoon een afspraak) kost dat 10,38. Dit wordt met je verzekering geregeld maar je betaalt wel remgeld. Mijn vader belde laatst om te vragen of zijn resultaten van een bloedonderzoek al binnen waren en zo kwamen we er achter dat het ook voor dat soort dingen geldt.
Vanaf het moment dat ze je dossier openen slaat de teller aan. Niet meer dan logisch en voor dierenartsen is er geen ziekenkas (helaas ) dus ik snap dan best dat als je buiten de standaarduren belt voor een vraag waar je deskundigheid voor nodig hebt er een rekening wordt gestuurd.
Ik wou vroeger altijd dierenarts worden en heb zelfs een jaar of 3 terug nog gekeken om toch de studies aan te vatten maar als ik denk aan de wanbetalers, de risicos en de schrijnende situaties die je voor je krijgt pas ik er voor.