Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 15 [ 366 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zou je een ziek paard kopen?

 
Profiel   

Okay misschien de domste vraag ooit. Maar ik ben van alles aan het bedenken. Zou jij een ziek paard kopen niet wetende wat het paard heeft? Gisteren ook een verhaal geplaatst over onze Friese merrie van 18 jaar die nu al zeker 3 jaar ziek is. Ze heeft nierbandkoliek gehad 3 jaar geleden. Dit heeft ze net overleefd en sindsdien heeft ze diaree echt continu.heelaf en toe zit er een drol tussen en soms loopt het eruit of spuit ze het eruit. Haar buik maakt ontzettend veel lawaai. Wij hebben er verschillende dierenartsen bij gehad,bloed, mest, hooi onderzoeken gehad, verschillende soorten voer geprobeerd, supplementen, wormspuiten, kuurtjes en weet ik veel wat ze allemaal ingespoten heeft gekregen. Ze word steeds chagerijniger en bozer. Ik kan haar niet meer verzorgen omdat ze onrustig is en ik zelf een beperking heb. Ze was altijd super mak en braaf en herken haar helemaal niet meer zo. Nu zit ik er aan te denken om haar in te laten slapen omdat ik bang ben dat er ongelukken gaan gebeuren en ze pijn aan het lijden is. Het paardenfonds wil mij niet uitbetalen als ik haar in laat slapen wel als ik haar hun verkoop maar dan gaat ze naar een handelaar en wie weet wat er me gebeurt of ze word geslacht zoals ze dat vertelden. Het doet mij echt zoveel verdriet om te horen dat ze gewoon geslacht zou gaan worden. Ze is echt zo n super mooi en geweldig paard en ze is zo lief voor mij geweest en kan haar niet zomaar als een ding zo hop aan 1 of ander iemand geven en niet weten wat er gebeurd. Nu denk ik zou er iemand zo'n paard kopen? Iemand die haar misschien wel kan oplappen? Financieel kan ik het niet meer opbrengen om haar verder te gaan onderzoeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:31 



 
Profiel   

Nee.
En zeker zo een oud.paard niet
Zou hem gewoon laten slachten of inslapen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:35 



 
Profiel   

Kan ik heel kort over zijn: nee!

Gevalletje van zelf je eigen verantwoording nemen.
Erg voor je TS, maar met een ziek oud paard ga je niet leuren, sterkte, met wat je ook beslist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:37 



 
Profiel   

Wat als je haar zou laten inslapen zonder dat je de uitkering van het paardenfonds krijgt?
kost je misschien een klein bedrag maar weet je iig zeker dat de eerlijkste keuze gemaakt is.

Heel eerlijk vind ik dat dit jouw verantwoordelijkheid is en dat dit de enige optie is.
Zoals je zelf al zegt een paard is geen ding dat je aan de kant gooit, maak de eerlijkste keuze als ze pijn hebben.

Wat maakt dat je zo twijfelt over wat te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:37 



 
Profiel   

Ik denk dat bijna niemand het paard zou kopen. Tenminste niet iemand met de juiste intenties.
In laten slapen is toch wel het eerlijkste naar het paard toe denk ik.
Liever een week te vroeg dan een dag te laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:39 



 
Profiel   

Ik volg je andere topic ook [TAO] Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Ik zou eerst de gegeven adviezen proberen. Dus aanbieden aan het fonds en dan terugkopen, en dan zelf laten inslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:39 



 
Profiel   

En anders wat is er mis met slachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:40 



 
Profiel   

Het is je vraag niet, maar ik stel mijn vraag toch: zijn er al foto's gemaakt om zand uit te sluiten?

Verder ga ik mee met Kiki

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:42 



 
Profiel   

Dus omdat je haar zelf niet kwijt kan wil je een ander met jouw paard opzadelen terwijl je weet dat het dier zo ziek is?
Waarom niet gewoon in laten slapen zonder het paardenfonds?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:45 



 
Profiel   

Echwel schreef
En anders wat is er mis met slachten

Voor ts voelt dat niet goed.
Daarnaast gaat het paard dan naar een handelaar vanuit het fonds. Dan is het onzeker wat er gebeurt, wordt het verkocht of gaat het naar de slacht.
Ts heeft de voorkeur voor inslapen, gewoon thuis op haar vertrouwde plekje. En niet meer ermee leuren, trailer rit(ten), verplaatsen (paardje staat daar al 18 jaar).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:46 



 
Profiel   

Absoluut niet en al zeker geen Fries op die leeftijd (mijn ervaring met de lichamelijke gesteldheid van Friezen is niet erg positief). Ik heb je vorige topic gelezen en zou kiezen voor het paard: laat haar gaan en neem je financiële verlies. Dit is iets waar dit soort verzekeringen om bekend staan (ben ik zelf ook ooit door schade en schande achter gekomen)...

@ Echwel: Dit paard heeft de nodige medicatie gehad, begreep ik, waardoor het niet geslacht mag worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:47 



 
Profiel   

het idee dat je er nog maar over denkt om een ziek paard te verkopen staat mij persoonlijk ontzettend tegen. Zoiets doe je gewoon niet. :n
ik zou haar zsm laten inslapen.

Heel veel sterkte, het is zeker niet makkelijk maar wel het meest eerlijke maar je paard toe.
Je gaat haar verder leed besparen en dat is waar het om draait.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:47 



 
Profiel   

Inderdaad zand of eierstokken misschien nog na laten kijken. Heb je ook iets van pro biotica geprobeerd? Uiteraard zou ik zo'n paard nooit de handel in doen via de verzekering, je kunt het bedrag minus de slachtprijs laten uitkeren, dan heb je toch nog wat mocht je haar willen laten inslapen. Dan heb je iets minder, maar weet je dat ze niet door verkocht gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:47 



 
Profiel   

Roihi schreef
het idee dat je er nog maar over denkt om een ziek paard te verkopen staat mij persoonlijk ontzettend tegen. Zoiets doe je gewoon niet. :n
ik zou haar zsm laten inslapen.

Heel veel sterkte, het is zeker niet makkelijk maar wel het meest eerlijke maar je paard toe.
Je gaat haar verder leed besparen en dat is waar het om draait.

_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:48 



 
Profiel   

Hmm, als je het zo zegt klinkt het niet erg. Ik zou het alsnog niet doen, het doet dan misschien pijn om te zien hoe ze overlijdt, maar ik denk niet dat veel mensen een ziek paard willen. :( :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:52 



 
Profiel   

Als jouw paard steeds meer aangeeft niet happy te zijn (pijn?) en er is niets meer aan te doen, laat haar dan in alle rust inslapen.

Geld is maar geld, laat dat los. Oh, en ik ben een arme sloeber, hoor, maar geld zou mij een worst zijn, als mijn paard zou lijden. Heel veel sterkte, want het is absoluut verdrietig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:52 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Echwel schreef
En anders wat is er mis met slachten

Voor ts voelt dat niet goed.
Daarnaast gaat het paard dan naar een handelaar vanuit het fonds. Dan is het onzeker wat er gebeurt, wordt het verkocht of gaat het naar de slacht.
Ts heeft de voorkeur voor inslapen, gewoon thuis op haar vertrouwde plekje. En niet meer ermee leuren, trailer rit(ten), verplaatsen (paardje staat daar al 18 jaar).


Bedankt voor je reactie. Je hebt waarschijnlijk ook mijn andere berichtjes gelezen . Het is maar een vraag of iemand het zou doen? Het liefst zou ik haar laten leven.. lekker oud worden maar ik wil haar niet laten lijden. Ik wil haar niet meer alle stress geven om in een kar te moeten en daarna op een vreemde plek te komen en daarna misschien weer op de kar te moeten wie weet waar naar toe. Ze is al minstens 7 jaar niet meer in een kar geweest. Ze is nog nooit in een andere wei geweest. Ze is hier al 18 jaar vanaf dat ze een klein veulentje was. Ze heeft mij zoveel liefde geven en ze heeft zo goed voor mij gezorgd terwijl ik op haar reed. Nu moet ik voor haar zorgen dat haar einde ook goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:52 



 
Profiel   

Je kunt altijd laten slachten alleen niet voor consumptie in dit geval

Zou hem zelf opladen en wegbrengen
Geen dag hoef ik daar over na te denken in dit geval

En als het om het geld gaat voor zo een paard moet je je achter de oren krabben

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:52 



 
Profiel   

Bij paardeneigenaar zijn hoort ook je verantwoordelijkheid nemen!

Dan ga je een oud ziek dier niet verkopen omdat je persé geldt ervoor zien wil en het paardenfonds niet uitbetaald. Slaap dat dier in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:53 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Het is je vraag niet, maar ik stel mijn vraag toch: zijn er al foto's gemaakt om zand uit te sluiten?

Verder ga ik mee met Kiki


Ze is al een aantal keren behandeld voor zand met paraffine noemen ze het geloof ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:54 



 
Profiel   

Spenk schreef
Bij paardeneigenaar zijn hoort ook je verantwoordelijkheid nemen!

Dan ga je een oud ziek dier niet verkopen omdat je persé geldt ervoor zien wil en het paardenfonds niet uitbetaald. Slaap dat dier in.

_/-\o_ dit... ik snap TS echt niet, zou mezelf doodschamen na 18 jaar voor die paar poedersuiker :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:55 



 
Profiel   

Roihi schreef
het idee dat je er nog maar over denkt om een ziek paard te verkopen staat mij persoonlijk ontzettend tegen. Zoiets doe je gewoon niet. :n
ik zou haar zsm laten inslapen.

Heel veel sterkte, het is zeker niet makkelijk maar wel het meest eerlijke maar je paard toe.
Je gaat haar verder leed besparen en dat is waar het om draait.


Ik zeg niet dat ik het doe. Ik vraag mij af mensen überhaupt zo n paard zouden willen kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:55 



 
Profiel   

Je kan toch gewoon je paard laten inslapen zonder het fonds erbij te betrekken? Ja jammer van het geld wat je dan niet van hun krijgt. Maar dat je überhaupt er over na denkt om het paard de handel in te sturen. Neem je verantwoordelijkheid en laat dit paard inslapen met of zonder paardenfonds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:55 



 
Profiel   

Nee. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:56 



 
Profiel   

appiesjappie schreef
Bedankt voor je reactie. Je hebt waarschijnlijk ook mijn andere berichtjes gelezen . Het is maar een vraag of iemand het zou doen? Het liefst zou ik haar laten leven.. lekker oud worden maar ik wil haar niet laten lijden. Ik wil haar niet meer alle stress geven om in een kar te moeten en daarna op een vreemde plek te komen en daarna misschien weer op de kar te moeten wie weet waar naar toe. Ze is al minstens 7 jaar niet meer in een kar geweest. Ze is nog nooit in een andere wei geweest. Ze is hier al 18 jaar vanaf dat ze een klein veulentje was. Ze heeft mij zoveel liefde geven en ze heeft zo goed voor mij gezorgd terwijl ik op haar reed. Nu moet ik voor haar zorgen dat haar einde ook goed is.


Maar als ze al zoveel behandeld geweest is, dan is laten leven laten lijden. Ik zou haar gewoon een waardig einde geven, zonder pijn nog. Als je op 3j tijd alles gedaan hebt, en je ziet haar karakter veranderen. dan zit het niet goed
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-22 10:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 15 [ 366 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen