Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 15 [ 366 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zou je een ziek paard kopen?

 
Profiel   

Nu wordt er wel heel erg doorgedramd, laat TS zelf de keuze maken wanneer zij haar geliefde dier in wilt laten slapen. Ieder zijn/ haar proces..zorgen maken mag en kunnen ook normaal ge-uit worden maar doodrammen is niet nodig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 12:15 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Nu wordt er wel heel erg doorgedramd, laat TS zelf de keuze maken wanneer zij haar geliefde dier in wilt laten slapen. Ieder zijn/ haar proces..zorgen maken mag en kunnen ook normaal ge-uit worden maar doodrammen is niet nodig.


Klopt. Ik kan me ook zo voorstellen dat je zoiets liever niet tijdens deze dagen doet. Tenzij het spoed wordt natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 12:23 



 
Profiel   

conejo schreef
IHN schreef
wat is dat trouwens voor fonds?

want ik ken dat niet, en snap er niks van.

Ik ken een verzekwring, naar die zouden dan de kliniek ook betalen lijkt me. Maar een fonds wat uitbetaald als je paard aan hen pver doet, maar verder niet? Waar betaal je dan voor?

(is oprechte interesse. Heb nog nooit van zoiets gehoord, vandaar)


Je kan je paard ook alleen verzekeren bij dood. Dan word er dus geen dierenarts kosten vergoed. Dit had ik ook in eerste instantie gedaan bij mijn pony. Tot ik er achter kwam dat ik dan niks te zeggen had over haar op dat moment. Maar dat weet dus niet iedereen helaas en word ook niet heel duidelijk gemeld vaak.


dankjewel. Een soort levensverzekering dus.
Mooi k wel dat verzekering dan bepaalt, wa t die zal het worst wezen of paard omvalt vd pijn, die zien enkel dollartekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 13:09 



 
Profiel   

Bedankt voor de berichten allemaal. Ik wist gewoon niet meer hoe en wat ik moest doen. Nog nooit een situatie als deze mee gemaakt. Paarden gingen hier meestal dood vanwege ouderdom of ze werden verkocht. Ik wist nog niet wat ik nu deze week allemaal heb geleerd. In iedergeval geen paarden meer in het paardenfonds doen. Heeft totaal geen zin. Ik heb al die topics uit paniek geopend. Hopen dat iemand mij meer informatie kon geven over deze situatie maar eigenlijk was dit ook een stom idee. Wat de mooiste dagen van het jaar moeten zijn, zijn nu de kl.... dagen en zit mijn hoofd totaal niet bij feest vieren met je familie en vervolgens krijg je ook nog heel veel zooi naar je hoofd geknikkerd waar het echt niet beter van is geworden. De dierenarts ziet dit niet als een noodgeval , iets dat met spoed gebeuren.ja ze is chagerijnig maar het is niet dat ze niet meer eet, drinkt, niet meer beweegt, op de kop in de wei ligt, niks meer doet, helemaal geen waardig leven heeft.hij heeft gezegd dat ik er rustig over na kan denken en de andere dierenarts hetzelfde verhaal. Het is echt niet dat ik haar laat lijden. Ze heeft 3 jaar diaree maar was er niet ziek van. Ze was gewoon vrolijk en rende hinnikend door de wei en alleen diaree was volgens de dierenarts geen reden om een paard in te slapen.ze is continu onder controle en de dierenartsen bekijken haar ook echt goed en als ze echt dachten dat het niet meer zou kunnen hadden ze wel gezegd je moet haar nu laten inslapen. Ik ben het allemaal nog aan het verwerken en afscheid nemen van je beste maatje waar ik dan de knoop van moet doorhakken dat is het moeilijkste wat ik ooit heb gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 13:17 



 
Profiel   

Heel veel sterkte gewenst en succes met de beslissing die je eens moet nemen.
Hopelijk kun je toch een beetje genieten met de familie in Kerstsfeer <|-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 13:23 



 
Profiel   

Als iemand ongeacht of dat TS is of een ander, uiteindelijk zelf niet in staat is de knoop door te hakken en een definitieve beslisding te nemen is verkopen if weggeven helemaal zo gek nog niet.

Hoogst waarschijnlijk kan iemand die nog geen geschiedenis met het paard heeft die keuze veel makkelijker maken.

Als het ze het paard naar het fonds doet kan het fonds de beslissing nemen voor TS. Dan heeft TS haar geld en heeft het paard iemand die de knoop gaat doorhakken.

TS kan het bijna niet fout doen.... alleen niets doen is indeze denk ik fout.

Maar neem gewoon je tijd om rustig een beslissing te nemen want het is hoe dan ook geen makkelijke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 15:05 



 
Profiel   

Niet met je eens Dara
Een ziek paard verkoop je niet, nooit.
Ja ik weet dat er mensen zijn die dat wel doen, maar ik vind dat laf.
Hij is jaren jou (jou in als iemand die dat doet) maatje geweest en als het dan te moeilijk word laat je hem in de steek. Steun je hem niet in zijn laatste reis....

Daarnaast teveel geldbeluste oplichters op de wereld.
Geven dat paard even flink wat medicijnen dat het tijdelijk goed lijkt te gaan.
Verkopen hem voor veel en bij het nieuwe adres begint de ellende van onderzoeken, naast de pijn en ongemak opnieuw.

Nee als je van je paard houd dan hou je hem zelf tot het einde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 15:08 



 
Profiel   

Ach meis, wat een nare tijd heb je meegemaakt.
Alle zorgen om je lieveling -
en alle ### van mensen die er hun eigen ding van gaan maken.

Hopelijk kun je de komende dagen wat 'bijkomen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 17:33 



 
Profiel   

Duopenotti:
Het is ook niet de beste keus, maar wel een laatste optie als je zelf die knoop echt niet kan door hakken.
Wat niet weg neemt dat inslapen waarschijnlijk de beste keus is.

Alles is beter dan er voor kiezen niet te kiezen en het paard laten aanmodderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 18:00 



 
Profiel   

appiesjappie schreef
Bedankt voor de berichten allemaal. Ik wist gewoon niet meer hoe en wat ik moest doen. Nog nooit een situatie als deze mee gemaakt. Paarden gingen hier meestal dood vanwege ouderdom of ze werden verkocht. Ik wist nog niet wat ik nu deze week allemaal heb geleerd. In iedergeval geen paarden meer in het paardenfonds doen. Heeft totaal geen zin. Ik heb al die topics uit paniek geopend. Hopen dat iemand mij meer informatie kon geven over deze situatie maar eigenlijk was dit ook een stom idee. Wat de mooiste dagen van het jaar moeten zijn, zijn nu de kl.... dagen en zit mijn hoofd totaal niet bij feest vieren met je familie en vervolgens krijg je ook nog heel veel zooi naar je hoofd geknikkerd waar het echt niet beter van is geworden. De dierenarts ziet dit niet als een noodgeval , iets dat met spoed gebeuren.ja ze is chagerijnig maar het is niet dat ze niet meer eet, drinkt, niet meer beweegt, op de kop in de wei ligt, niks meer doet, helemaal geen waardig leven heeft.hij heeft gezegd dat ik er rustig over na kan denken en de andere dierenarts hetzelfde verhaal. Het is echt niet dat ik haar laat lijden. Ze heeft 3 jaar diaree maar was er niet ziek van. Ze was gewoon vrolijk en rende hinnikend door de wei en alleen diaree was volgens de dierenarts geen reden om een paard in te slapen.ze is continu onder controle en de dierenartsen bekijken haar ook echt goed en als ze echt dachten dat het niet meer zou kunnen hadden ze wel gezegd je moet haar nu laten inslapen. Ik ben het allemaal nog aan het verwerken en afscheid nemen van je beste maatje waar ik dan de knoop van moet doorhakken dat is het moeilijkste wat ik ooit heb gedaan.



Als een paard diarree heeft is het niet fit. Wil niet zeggen dat ze dan niet eens door de wei rennen, maar is zeker niet normaal. 3 jaar diarree doet echt wel iets van binnen, dan zijn ze echt ziek.

Hoe rot het is, houden van is ook afscheid nemen. Dit vindt niemand leuk, maar hoort er ook bij. Neem aub je verantwoordelijkheid en heb respect naar je paard, die merkt niet dat er geen morgen is.
Of je dan naar slager gaat of DA om in te slapen is een keus, wel 1 die je hoort te nemen als dat nodig is.

Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 19:52 



 
Profiel   

appiesjappie schreef
Bedankt voor de berichten allemaal. Ik wist gewoon niet meer hoe en wat ik moest doen. Nog nooit een situatie als deze mee gemaakt. Paarden gingen hier meestal dood vanwege ouderdom of ze werden verkocht. Ik wist nog niet wat ik nu deze week allemaal heb geleerd. In iedergeval geen paarden meer in het paardenfonds doen. Heeft totaal geen zin. Ik heb al die topics uit paniek geopend. Hopen dat iemand mij meer informatie kon geven over deze situatie maar eigenlijk was dit ook een stom idee. Wat de mooiste dagen van het jaar moeten zijn, zijn nu de kl.... dagen en zit mijn hoofd totaal niet bij feest vieren met je familie en vervolgens krijg je ook nog heel veel zooi naar je hoofd geknikkerd waar het echt niet beter van is geworden. De dierenarts ziet dit niet als een noodgeval , iets dat met spoed gebeuren.ja ze is chagerijnig maar het is niet dat ze niet meer eet, drinkt, niet meer beweegt, op de kop in de wei ligt, niks meer doet, helemaal geen waardig leven heeft.hij heeft gezegd dat ik er rustig over na kan denken en de andere dierenarts hetzelfde verhaal. Het is echt niet dat ik haar laat lijden. Ze heeft 3 jaar diaree maar was er niet ziek van. Ze was gewoon vrolijk en rende hinnikend door de wei en alleen diaree was volgens de dierenarts geen reden om een paard in te slapen.ze is continu onder controle en de dierenartsen bekijken haar ook echt goed en als ze echt dachten dat het niet meer zou kunnen hadden ze wel gezegd je moet haar nu laten inslapen. Ik ben het allemaal nog aan het verwerken en afscheid nemen van je beste maatje waar ik dan de knoop van moet doorhakken dat is het moeilijkste wat ik ooit heb gedaan.


Heel veel sterkte!! :knuffel:
Bokt is ook niet de meest tactvolle plek helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 19:44 



 
Profiel   

Eindelijk weer contact gehad met het paardenfonds. Ik ga haar aan hun verkopen en koop haar daarna terug. Morgen komt de taxateur. Dan ben ik in iedergeval van het paardenfonds af en kan ik er mee doen wat ik wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 11:38 



 
Profiel   

appiesjappie schreef
Eindelijk weer contact gehad met het paardenfonds. Ik ga haar aan hun verkopen en koop haar daarna terug. Morgen komt de taxateur. Dan ben ik in iedergeval van het paardenfonds af en kan ik er mee doen wat ik wil.



Superfijn voor je! Goed geregeld zo. :knuffel: Sterkte met de verdere beslissingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 11:48 



 
Profiel   

appiesjappie schreef
Eindelijk weer contact gehad met het paardenfonds. Ik ga haar aan hun verkopen en koop haar daarna terug. Morgen komt de taxateur. Dan ben ik in iedergeval van het paardenfonds af en kan ik er mee doen wat ik wil.

Top geregeld. Zo heb ik het ooit ook gedaan.
Wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 12:09 



 
Profiel   

appiesjappie schreef
Eindelijk weer contact gehad met het paardenfonds. Ik ga haar aan hun verkopen en koop haar daarna terug. Morgen komt de taxateur. Dan ben ik in iedergeval van het paardenfonds af en kan ik er mee doen wat ik wil.


Fijn dat je eindelijk stappen hebt kunnen zetten, en goed opgelost zo. Dan kun je daarna kijken wat het beste is voor je dier. Succes alvast morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 12:43 



 
Profiel   

Ik heb geen idee wat de winst is om eerst te verkopen en dan terug te kopen? Puur interesse...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 13:22 



 
Profiel   

manubres schreef
Ik heb geen idee wat de winst is om eerst te verkopen en dan terug te kopen? Puur interesse...



Dat je kunt voorkomen dat ze door verkocht wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 13:31 



 
Profiel   

manubres schreef
Ik heb geen idee wat de winst is om eerst te verkopen en dan terug te kopen? Puur interesse...


Zo werken die fondsen. Die keren een verzekerde waarde uit en nemen je paard over. Ze zetten de paarden echter niet in hun achtertuin hoor, die verkopen het tegen de hoogste opbrengst. Bij overdoen aan een fonds zonder terugkoop gaat zo'n dier levend op transport naar een slachthuis, met een beetje pech richting Italie ofzo. Oogt het dier nog een beetje waardevol, dan heb je ook kans dat het doorverkocht wordt aan de handel, zodat het eerst nog een rondje verschillende eigenaren mag meemaken voordat het leven zal worden beƫindigd.

Een fatsoenlijk fonds geeft jou de kans om je afgeschreven paard alsnog terug te kopen voor een lagere waarde, meestal de slachtwaarde. Daar zitten vaak wel wat clausules bij zoals 'niet meer voor de sport' enzo. Maar daarna heb je dus en wat geld in handen van de verzekering, en het paard waarbij je vrij bent om het paard zijn leven te laten eindigen op een manier die fijner is voor zowel het paard als voor jezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 14:21 



 
Profiel   

appiesjappie schreef
Eindelijk weer contact gehad met het paardenfonds. Ik ga haar aan hun verkopen en koop haar daarna terug. Morgen komt de taxateur. Dan ben ik in iedergeval van het paardenfonds af en kan ik er mee doen wat ik wil.

Dat is fijn voor je! Dan hoeft ze niet meer naar de slager

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 15:24 



 
Profiel   

Dat is goed nieuws. In ieder geval een stukje stress minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 15:27 



 
Profiel   

Wat fijn dat je er uit gekomen bent het het fonds en je op je eigen manier
afscheid kunt gaan nemen, sterkte gewenst de komende tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-22 20:58 



 
Profiel   

Ik ben ook blij dat wij nu weer een stapje verder zijn. Ben benieuwd wat ze zeggen. Ik moet zelf wel de taxateur betalen. Ze heeft vannacht op stal gestaan i.v.m. de wolven die hier gisteren zijn gezien. Dus haar stal zal straks weer onder de mest zitten en zal ze dat ook laten zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 07:55 



 
Profiel   

Het is allemaal goed gekomen met het paardenfonds. Het geld heb ik inmiddels ontvangen en maandagochtend komen ze haar inslapen. Hoe zwaar en moeilijk ook. Maar ik heb het er ook moeilijk mee om haar zo te zien. De dierenarts zag als enige optie nog haar hele leven penicilline maar dat helpt dan ook waarschijnlijk tijdelijk. Haar darmen zijn zo ontstoken en we hebben zoveel geprobeerd. Bedankt voor jullie hulp en adviezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 09:25 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met dit moeilijke maar dappere besluit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 09:43 



 
Profiel   

Fijn dat het administratieve gedeelte opgelost is.
Maar nu pas het zware gedeelte. Ondanks dat je weet dat het beter is blijft dat moeilijk.
Heel veel sterkte. Verwen haar nog maar flink dit weekend. :knuffel:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 09:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 15 [ 366 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen