Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 15 [ 366 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Plaats een nieuw onderwerp

Zou je een ziek paard kopen?

 
Profiel   

Avalanche schreef
Och meis heel veel sterkte. Gaat zo door je ziel heen, deze dingen. Weet dat je het beste voor haar doet, maar ik kan me je tweestrijd en moeite ook heel goed indenken. Heel, heel veel sterkte. Zorg dat er straks iemand voor je is als het klaar is :(:) dit soort dingen moet je niet alleen doen.


Gelukkig is mijn vader thuis en hij houdt haar ook vast enzovoort. Ik kan dat niet meer zelf omdat ze zo onrustig is geworden. Mijn vader is sterker en durft een beetje meer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 10:04 



 
Profiel   

Fijn dat hij er is voor je en dat wilt doen :+: het maakt het wel iets makkelijker voor je, hoop ik. Sterkte meid :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 11:08 



 
Profiel   

Heel veel sterkte, ook hier wordt aan jou gedacht.
:(:)
Goed dat je vader bij je is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 11:11 



 
Profiel   

Het is klaar, het is voorbij, ze is er niet meer. Het ging echt mooi voor zover het mooi kan gaan. Ze viel mooi rustig en ze zakte al snel weg. de dierenarts was 1.5 week geleden geweest voor de afkeuring en was echt geschrokken van hoe ze eruit zag. Ze was echt hard achteruit gaan en dan moet de winter nog beginnen. We hebben allemaal gehuild zelf zijn vader en mijn moeder die niks met paarden heeft.ze had ons hart gestolen en iedereen was gek op haar. Nu opgelucht en verdrietig in 1. Opgelucht dat het klaar is, de dierenarts gaf mij helemaal gelijk, de beste beslissing die ik had kunnen maken anders had hij over een paar weken sowieso moeten komen om haar in te laten slapen. Nu heeft ze nog niet te erg hoeven lijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 12:13 



 
Profiel   

Goed gedaan TS en fijn dat je veearts je hier dus een pluim heeft kunnen geven. Dan hoef je niet meer te denken "Had ik maar dit of dat!"

Sterkte met het gemis en hopelijk snel weer een glimlach van de herinnering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 12:16 



 
Profiel   

Ach lieve TS, wat verdrietig. Heel erg veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 12:43 



 
Profiel   

Wat fijn dat de dierenarts het allemaal nog voor je bevestigd heeft.

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 13:06 



 
Profiel   

Heel veel sterkte, fijn dat het voor je gevoel goed is verlopen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 13:18 



 
Profiel   

Heel veel sterkte appiesjappie. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 14:35 



 
Profiel   

Bedankt voor de lieve berichtjes. Het is nu allemaal een beetje ingedaald en veel gepraat met mijn vader. Mijn vader is haar stal aan het uitmesten en haar maatje heeft nog even aan haar gesnuffeld en is nu ook een beetje rustiger en staat lekker op stal. Weet iemand toevallig of ze de sieraden van de manen of de staart maken en heeft iemand ervaring met een bepaalde winkel die dat doet? Heb heel veel manen afgeknipt maar de staart is brok mest en is niet te doen om daar in te knippen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 15:15 



 
Profiel   

Het liefste hebben ze staartharen volgens mij. Die worden - uiteraard - eerst gewassen eer ze verwerkt (kunnen) worden.

Ik heb in 2021 ook wat staart en manen geknipt van mijn toen ingeslapen paard. Ik heb toen een plukje van middenin - zo kort mogelijk bij de staartwortel geknipt en daar een elastiekje om gedaan.

Er is vorig jaar een ring gemaakt met haren en dat waren echt de staartharen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 15:21 



 
Profiel   

Heel veel sterkte nog TS....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 15:29 



 
Profiel   

Heel erg veel sterkte, mijn hart gaat naar jullie uit. Je hebt echt gehandeld uit liefde voor je paard.

De meeste sieradenmakers kunnen ook wel werken met haren van manen in bepaalde sieraden. Ze zijn iets minder sterk maar kunnen mogelijk afgewerkt worden met een epoxy beschermlaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 18:48 



 
Profiel   

Mn vader heeft vanavond nog een stuk van haar staart geknipt en in een bak water gelegd. Hopelijk krijgen wij het er dan morgen een beetje uit als het wat los is geweekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 20:26 



 
Profiel   

Fijn dat het vanmiddag goed is gegaan en dat je er niet alleen voor stond.

En ik herken het, dat het ergens mooi kan zijn.
Mijn Arabiertje was er destijds echt klaar voor 'en ik voelde haar instemming'.
En uiteraard heb ik gehuild. Het is heel naar om je dier te verliezen - maar 'het was goed'.

Heel veel sterkte met je verdriet! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 22:48 



 
Profiel   

Ja precies. Zo zag het er bij haar ook uit dat ze er klaar mee was en gewoon alles maar liet gebeuren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 06:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 15 [ 366 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen