Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 15 [ 366 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zou je een ziek paard kopen?

 
Profiel   

Ene kant fijn dat het geregeld is.... Maar het blijft een super moeilijke beslissing en een zwaar afscheid... Heel veel sterkte...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 11:32 



 
Profiel   

Heel veel sterkte de komende tijd. Het blijft een hele zware keus die je hebt moeten maken. Hopelijk kun je nog op een fijne manier afscheid nemen van je maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 11:41 



 
Profiel   

Sterkte er mee. Je weet in ieder geval dat het voor je paard de beste keuze is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 12:46 



 
Profiel   

Fijn dat het allemaal opgelost is.
Nu het moeilijkste van alles, je vriendinnetje laten gaan. Maar als ik zo lees voor haar het beste wat je haar nu nog kunt geven.
Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 13:17 



 
Profiel   

Wijs gehandeld TS. Heel veel sterkte met het afscheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 13:20 



 
Profiel   

Heel veel sterkte...!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 21:30 



 
Profiel   

Heel erg triest dat jullie niks meer voor haar kunnen doen maar de enige juiste beslissing in deze. Heel veel sterkte TS en goed gehandeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 09:45 



 
Profiel   

Sterkte met het afscheid.
Fijn dat deze rompslomp geregeld is. Nu het zwaarste gedeelte. Sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 11:31 



 
Profiel   

Wat fijn dat nu alles geregeld is en sterkte de komende tijd.

Verwen haar nog maar even lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 11:32 



 
Profiel   

Sterkte TS. Ik weet hoe moeilijk dit is.
Fijn dat je jouw paard een waardig afscheid gunt, das de moeilijke kant van dieren liefde. Ze zal je er dankbaar voor zijn. En tot die tijd, geniet nog lekker van mekaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 13:13 



 
Profiel   

Sterkte TS met het afscheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 15:08 



 
Profiel   

Wat een lieve berichtjes. Elke keer als ik ik haar stal kom krijg ik weer tranen in mijn ogen net als met de berichtjes die ik lees. Ik heb er echt zo'n verdriet van. Dan zie ik de foto's van wat wij allemaal mee hebben gemaakt en wat was het een gave tijd. Zo'n prachtig paard, zo sterk , zo blij en mijn maatje. Waarvoor ik dan de keuze moet maken het is klaar. De twijfels in mijn hoofd maken mij gek en daarom dacht ik doe het zo snel mogelijk. Straks is er geen weg meer terug. Is het klaar, is er alleen nog verdriet en geen twijfels meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 18:32 



 
Profiel   

Ik herken dat gevoel heel erg goed. Ik voelde me echt een onmens dat ik moest gaan beslissen dat m'n vriendinnetje dood moest. Iedere keer zag ik haar zachte ogen voor me als ik eraan dacht dat het klaar zou zijn.

Maar we hebben de keus juist gemaakt uit liefde voor onze dieren. Paarden denken anders dan wij. Zij leven bij de dag. Ze denken niet van we kunnen dit en dit nog samen doen.

M'n pony is uiteindelijk rustig thuis ingeslapen, in het bijzijn van haar maatjes. Achteraf dacht ik mss had ik de keus eerder moeten maken. Maar ik had toen wel vrede met de keuze. Ik hoop dat jij die rust ook krijgt en dat je het verdriet een plekje kunt geven. Het is echt de moeilijkste keuze die je als paardeneigenaar moet nemen. Maar onthoud dat je dit juist uit liefde voor haar doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 18:59 



 
Profiel   

Wat ontzettend lief dankjewel. Gisteravond lag ik op bed en kwamen de tranen alweer en begin ik weer te denken. Zal ik hem afbellen, ik kan het niet, wat zal ze straks allemaal wel niet denken zodra het gebeurd, wat is er mis gegaan waardoor ze zo is geworden? Ik kan haar helemaal niet missen, wat zal haar maatje wel niet denken, wat als de penicilline wel haar ding doet en iemand het wel kan betalen. Maak mijzelf echt gek met die gedachten. Maar als ik haar dan zie staan in de stal helemaal onder de stront en water, wat er uit loopt.... denk ik nee dit is tocht niks. Deze week gaat het weer vriezen haar hele staart straks weer bevroren door alle mest wat bevroren is geraakt. In de zomer al die vliegen om haar heen omdat ze zo naar mest stinkt. Maar pfff wat heb ik het moeilijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 09:32 



 
Profiel   

:(:)
Een rouwproces IS gewoon heel zwaar.
En die onrustige fase van
'als ik nu dit...? Kan er niet dat? Moet ik niet zus...? Of toch zo?'
is heel naar.

Probeer zo goed je kunt haar vandaag te knuffelen zonder bijgedachten.
(Moeilijk, maar probeer het.)
:(:)
Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 12:41 



 
Profiel   

Dit moment waar je je nu in bevind is het zwaarste. Na morgen is het makkelijker, dan heb je alleen nog het verdriet.
Nu heb je verdriet, twijfels, medelijden en zorgen.

Iedere paarden eigenaar die een paard heeft moeten in laten slapen kent het hartzeer dat jij nu voelt.. meest verschrikkelijke dat er is..
Dikke knuffel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 12:47 



 
Profiel   

[ img ]
Haar stal zag er gisteren zo uit. Terwijl de stal 2 dagen ervoor nog schoon is gemaakt. Ze loopt nu echt leeg en doet mij ook echt beseffen dat het echt niet langer gaat. Het lijkt wel blubber maar het is gewoon een droge niet lekkende stal met stenen er onder maar het is nu zo nat en vies door haar eigen mest. Ze kan 24 uur per dag naar buiten dus ze staat niet de hele dag op stal en mest ook vask nog buiten.

[ img ]
En haar hoofdje ziet er ook niet gelukkig meer uit. De droevige oogjes doen mij echt pijn. Je ziet dat ze nog haar best doet om vrolijk te doen.


[ img ]
Hier was ze nog gezond en vrolijk met haar oude maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 14:22 



 
Profiel   

Mariska_28 schreef
Dit moment waar je je nu in bevind is het zwaarste. Na morgen is het makkelijker, dan heb je alleen nog het verdriet.
Nu heb je verdriet, twijfels, medelijden en zorgen.

Iedere paarden eigenaar die een paard heeft moeten in laten slapen kent het hartzeer dat jij nu voelt.. meest verschrikkelijke dat er is..
Dikke knuffel.


Ik hoop ook echt dat het morgen makkelijker wordt. Hoe langer ik naar haar kijk hoe moeilijker het wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 14:24 



 
Profiel   

Een paard leeft niet in de toekomst maar in het hier en nu. Die denken niet oh morgen zal ik eens zus of zo doen.

Als het ophoudt morgen dan houdt het op. Dat besef hebben ze niet :)

Dit paard langer in leven houden omdat je het toch wel sneu vindt is niet in het belang van het paard maar voor jezelf. Dus goed dat je doorzet.

Je paard zal je dankbaar zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 14:25 



 
Profiel   

Ik ben het helemaal eens met Mariska. De dagen voorafgaand zijn hel. Zou ik nog, kan ik nog, wat is nog mogelijk. Maar diep in je hart weet je dat je al zoveel geprobeerd hebt.

Hoewel het nog niet zo voelt, is dit het mooiste dat je kunt geven aan haar: pijnvrij.

Ik hoop dat je morgen hetzelfde ervaart als ik: dat je paard een rustige open blik krijgt met het inslapen.

Nog even heel veel sterkte. Je doet echt het enige juiste voor je meisje

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 14:28 



 
Profiel   

Je hebt een goed onderbouwde weloverwogen keuze gemaakt gebaseerd op de gezondheid en de toekomstmogelijkheden van je paard.
Natuurlijk is het heel heel heel erg moeilijk om de keuze te maken, en nog moeilijker om het daadwerkelijk uit te voeren. Maar je hebt alles geprobeerd, er goed en lang over nagedacht, je hebt gewikt en gewogen, de voors en tegens onder ogen gezien en je beslissing genomen. JOUW beslissing, uit liefde voor je paard.
Nogmaals, natuurlijk is dit moeilijk en hoe meer hét moment dichtbij komt, hoe moeilijker het is.

Vertrouw erop dat jij de juiste keuze hebt gemaakt. Het doet er niet toe wat anderen zouden kunnen vinden of zouden hebben gedaan, het is immers niet hun paard.

Het verdriet van het verlies slijt. Haar lijdensweg is ten einde, zij hoeft nooit meer pijn te hebben.
Heel veel sterkte gewenst, ik weet helaas maar al te goed wat het is om de stap te moeten zetten.
Hou je taai!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 14:33 



 
Profiel   

Heel veel sterkte en kracht vandaag :(:)

Ook ik herken je gevoel en twijfel. Ik voelde me ook echt een beul, maar achteraf kwam de opluchting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 09:18 



 
Profiel   

Sterkte vandaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 09:46 



 
Profiel   

Bedankt voor alle lieve berichtjes en alle kracht die jullie mij toe sturen. Zo fijn om met paardenmensen het erover te praten. Jullie weten hoe het voelt en wat het met je doet. De dierenarts komt aan het eind van de ochtend ik hoop haast dat hij zegt dat hij wat eerder kan langskomen. Het wachten en het denken ik kan hem nog afbellen maakt het ook echt niet beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 10:21 



 
Profiel   

Och meis heel veel sterkte. Gaat zo door je ziel heen, deze dingen. Weet dat je het beste voor haar doet, maar ik kan me je tweestrijd en moeite ook heel goed indenken. Heel, heel veel sterkte. Zorg dat er straks iemand voor je is als het klaar is :(:) dit soort dingen moet je niet alleen doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-23 10:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 15 [ 366 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen