Zou je een ziek paard kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:01

Ibbel schreef:
Dreamboy schreef:
Ik denk dat Spenk meer doelde op dat TS het paard wil verkopen of weg geven en daarmee de definitieve beslissing afschuift op een ander.


Nee. TS is (onbewust/verkeerd begrepen) op het verkeerde been gezet door dat fonds, dat zegt: wij verkopen het paard. En daarmee dácht ze dat zo'n fonds een netwerk van mensen heeft die dit soort probleempaarden oplapt (of probeert op te lappen). Mensen met méér geld dan TS.

En TS wilde dus weten óf dat soort mensen bestaan.


In dit topic inderdaad maar in een ander topic heeft ze dat wel degelijk geopperd.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:03

Ibbel schreef:
Dreamboy schreef:
Ik denk dat Spenk meer doelde op dat TS het paard wil verkopen of weg geven en daarmee de definitieve beslissing afschuift op een ander.


Nee. TS is (onbewust/verkeerd begrepen) op het verkeerde been gezet door dat fonds, dat zegt: wij verkopen het paard. En daarmee dácht ze dat zo'n fonds een netwerk van mensen heeft die dit soort probleempaarden oplapt (of probeert op te lappen). Mensen met méér geld dan TS.

En TS wilde dus weten óf dat soort mensen bestaan.

In het andere topic noemt TS het als optie om hem zelf aan een ander te geven/verkopen om te kijken of die haar nog op kan lappen omdat ze zelf het geld niet meer heeft.

Dus het is wel een optie.

Ibbel

Berichten: 49188
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Zou je een ziek paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:38

Is het héél raar te denken dat TS dat - áls blijkt dat zo'n fonds óók gewoon mensen kan vinden die zo'n paard willen oplappen - dat dan in eigen hand wil houden?

Ik heb heel erg het gevoel dat volgorde is geweest: contact met fonds - fonds zegt: paard gaat naar handelaar - TS denkt: oh, kan dat? Dan kan ik dat ook zelf, dan weet ik in ieder geval waar paard heengaat - waar vind ik dan zo iemand?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Zou je een ziek paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:03

Ja dat denk ik ook ibbel. Maar dan mag je toch ook hopen dat iemand zich achter de oren krabt en denkt waarom zou ik een ziek kapot paard willen verkopen en een ander opzadelen ermee omdat ik de beslissing niet durf te nemen.

Elisa2

Berichten: 37296
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:07

Dat is gewoon een wanhoopsdaad uit liefde voor het dier en onmacht.

Ik denk dat TS inmiddels een stuk wijzer is, en laten we wel wezen. Het is ontzettend frustrerend als je je dier niet kan helpen en het geld op is geraakt. :(

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:35

Het topic is van dinsdag, het paardenfonds topic is van maandag, het is nu vrijdag.

Ik vind het “laten lijden” dat hier soms genoemd wordt echt nog wat te overdreven vroeg. Hoeveel mensen zien het einde van hun dier naderen en maken een afspraak over enkele dagen, een week of twee weken om het in te laten slapen en “leven” er naartoe? Afscheid nemen is een proces en met een dier dat chronisch ziek is, is het veel lastiger om te zien wanneer het klaar is, dan als het van de ene op andere dag hard achteruit gaat of dat het spoed is, zoals ernstige koliek, een gebroken been enz.

Kijk op bokt maar eens de “In memoriam” topics door, je leest toch vaak met een oud, chronisch ziek of bij chronisch mankement (niet meer pijnvrij kunnen leven), dat het afscheid nemen gepland wordt en dat is niet altijd binnen een paar dagen of een week.

TS heeft vorige week(end)de knoop doorgehakt dat het paard ingeslapen zou gaan worden, contact met het fonds opgenomen en toen bleek dat ze bij inslapen niet zomaar uitgekeerd zou krijgen, is ze gaan onderzoeken hoe of wat. En ja, dan worden de fases van rouw ook doorlopen (onderhandeling), zoals Janneke zo duidelijk uitlegd.

Als je er niet zelf voorstaat, in de situatie zit, dan ik het veel gemakkelijker om te denken/zeggen wat je zult doen, dan als je er zelf midden in zit.

Ik heb het zelf eens met een ernstig zieke kat meegemaakt, ik was de afwerken mee aan het dokteren, ze is twee weken opgenomen geweest in de kliniek en uiteindelijk mee naar huis gestuurd met “we weten niet wat het is, probeer deze medicatie nog maar en dan is het er op of er onder”. Weken thuis nog met haar bezig geweest, ze ging zo langzaam achteruit dat ik het niet zag (of misschien niet wilde zien), ik bleef hoop houden en alles proberen wat dierenartsen adviseerden, geld was geen rol. Tijd, energie of geld het maakte mij niet uit, zolang ze het maar zou redden.
Totdat ik bij haar fokker op bezoek ging (een goede vriendin) en de moeder van mijn zieke kat zag lopen, die twee waren altijd elkaars evenbeeld geweest. Bij thuiskomst schrok ik er van hoe slecht mijn katje er werkelijk aan toe was, ik kon het toen pas echt zien, nadat ik haar moeder in goede gezondheid had gezien. Ik heb meteen de dierenarts gebeld om te komen en haar aan huis in te laten slapen.

Ik heb het mezelf eerst heel erg kwalijk genomen, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik echt alles geprobeerd heb om haar te redden en uiteindelijk blijven de mooie herinneringen.

TS zit niet stil, ze is bezig met een proces en heeft daarnaast nog de financiële kwesties lopen die ze aan het uitzoeken is. Voor ons kan geld misschien geen rol spelen, maar niet iedereen heeft die luxe en het is geen schande om dat wel mee te laten wegen in je besluit. Voor mij zou ik ook zeggen, laat het gaan en neem je verlies (als in paard in laten slapen), maar ik begrijp ook heel goed dat het voor een ander bijna geen optie is als het financieel erg krap is. Ook inslapen en de redac is niet gratis (ik zag volgens mij bedragen van €150 tot €500 voorbij komen in het andere topic)

Ik ben het er ook echt wel mee mee eens dat dit niet nog lang moet gaan duren als het paard echt aan het lijden is, maar dat kunnen wij vanaf ons scherm onvoldoende inschatten, denk ik. Hoe dan ook is het een K… situatie.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Zou je een ziek paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:00

Ik heb zelf in die situatie gezeten. Paard met 4 slechte benen en ontzettend veel pijn. Uitzichtloze situatie maar de dierenarts wilde het nog even twee weken aankijken. Een telefoontje naar een bekend slachthuis was genoeg om haar op te laten halen. Heeft me helemaal niets gekost. En ja, ik had haar ook veel liever een waardig afscheid gegund, inclusief crematie. Maar daar was mijn financiele situatie toen ook niet naar en mijn paard nog twee weken pijn laten lijden om de dierenarts te spekken daar had ik echt geen behoefte aan. Dus waar een wil is is een weg. Ze sukkelt al drie jaar met dit paard.

Pareltjes
Berichten: 2217
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 01:09

Elisa2 schreef:
Dat is gewoon een wanhoopsdaad uit liefde voor het dier en onmacht.

:(


Nou precies dit dus. Moeten we dan allemaal maar over dr heen vallen?
Ze vraagt gewoon om raad. Geef haar deze wel bedoeld zonder allerlei schuldgevoelens of tekortkomingen te gaan aanpraten.

DuoPenotti

Berichten: 29691
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:16

Dreamboy schreef:
Ik heb zelf in die situatie gezeten. Paard met 4 slechte benen en ontzettend veel pijn. Uitzichtloze situatie maar de dierenarts wilde het nog even twee weken aankijken. Een telefoontje naar een bekend slachthuis was genoeg om haar op te laten halen. Heeft me helemaal niets gekost. En ja, ik had haar ook veel liever een waardig afscheid gegund, inclusief crematie. Maar daar was mijn financiele situatie toen ook niet naar en mijn paard nog twee weken pijn laten lijden om de dierenarts te spekken daar had ik echt geen behoefte aan. Dus waar een wil is is een weg. Ze sukkelt al drie jaar met dit paard.

Mijn paarden gaan hier wat dat betreft niet levend het erf aan.
Ik ben erbij als ze de laatste adem uitblazen.
Dus jou optie zou nooit de mijne zijn.
Dan maar op zoek naar een andere da. Maar denk als ik stellig zeg het is klaar en paard is al een poos ziek ik ook gehoor krijg.

Die 3 jaar bij ts is niet raar. Je gaat toch bij zoiets kijken of het beter gaat

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 09:16

superpony schreef:
Ik heb al eerder gereageerd, maar TS lijkt toch weinig te doen met de adviezen.

Nu kwam ik het andere topic tegen en daar staat toch wel van TS een reactie dat ze eraan denkt om het paard aan iemand anders te geven/verkopen, zodat diegene haar misschien nog kan opknappen.

Heel grof; het paard is verzekerd voor maar 1900 euro. Ja, veel geld, maar als je paarden houdt, weet je dat je dat zo kwijt bent. Na 18jr heb je dat al weet ik veel hoeveel keren uitgegeven.

Elke dag dat je haar nu in leven laat, kost ze geld. Als je niet die 1900 euro gaat krijgen, kan je er wel voor zorgen dat ze je geen extra geld meer kost en het verlies dus kleiner blijft.

Maar ik vind het echt wel schandalig dat mensen hun paard laten lijden omdat ze zelf niet de veearts kunnen bellen om het in te laten slapen. Ook de veearts zou daar misschien een iets actievere rol in mogen spelen, dat het nu echt klaar is.

En ja, sorry, gevoelens van de eigenaar boeien me op zo een moment iets minder als het dier daarvoor moet lijden, dagen, weken maandenlang.

En ja, wij hebben nu in ruim een jaar 3 oudjes moeten laten gaan. Vreselijk, maar uit liefde.

Daarvoor hadden we een ziek paard "gekregen". Mensen werden voor de gek gehouden door hun eigen veearts en dachten dat het paard wel oke was of weer zou opknappen. Hij heeft ons in nog geen half jaar echt duizenden gekost. Wij hebben wel 5 veeartsen gezien ( vanwege verhuizen EN vanwege meerdere op 1 kliniek) maar zijn toch nog nagetrapt, want het paard was ons gegeven.
We konden hem terugbrengen, maar hadden ze hem weer volgepropt en nog tijden laten staan, dus nee, ons verlies genomen en voor het dier gekozen.

En nee, we hadden die duizenden niet over en gooien het niet graag op die manier weg.

En ik snap het medeleven echt wel, maar iedereen weet hoe naar het is en ook dat het erbij hoort. Blijkbaar helpt het niet en staat het paard nog te staan nu.


Alsjeblieft zeg.... daar is ook al 100 keer geschreven dat ik haar niet ga verkopen!!!! Maar dat ik mij afvroeg of mensen zo n dier serieus zouden kopen!! Als het bij een handelaar zou terecht komen. Zelfs bokt heeft erop gereageerd dat ik het misschien verkeerd had geformuleerd. Dus lezen is ook een vak. Daarom heb ik ook poos niet meer gereageerd omdat ik van alles naar toe geslingerd kreeg en ik het de afgelopen dagen al moeilijk genoeg heb met dingen uitzoeken, beslissingen maken enzovoort.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 09:23

superpony schreef:
Dreamboy schreef:
Maar het zou toch zonde zijn als ze het paard laat inslapen terwijl het met een simpele grondwater test gered had kunnen worden?


Ja, maar je kan roepen wat je wilt, alles is al gedaan, of het kan niet. Veearts is er ook niet mee gekomen, dus dan is inslapen beter dan zo laten staan. Want Nu lijdt het paard, ook al zou het evt gered kunnen worden.

En in het andere topic zegt TS wel degelijk dat iemand anders dat misschien wel wil proberen. Dus dat; ik doe haar niet weg enzo geloof ik dan niet


Dan geloof je het niet prima. Waarom zou ik een paard van 18 jaar, dat vanaf een veulen al bij ons is, nog nooit in anderen in handen is geweest, ziek is , mijn beste maatje, paard wat ik zelf beleerd heeft, wat alles voor mij heeft gedaan, al 7 jaar niet in een kar is geweest zo weg doen aan een handelaar en nooit meer terugzie?? Met altijd in mijn hoofd waar zal ze zijn welke gek is nu met haar bezig, staat ergens helemaal alleen?

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 09:25

Ibbel schreef:
Dreamboy schreef:
Ik denk dat Spenk meer doelde op dat TS het paard wil verkopen of weg geven en daarmee de definitieve beslissing afschuift op een ander.


Nee. TS is (onbewust/verkeerd begrepen) op het verkeerde been gezet door dat fonds, dat zegt: wij verkopen het paard. En daarmee dácht ze dat zo'n fonds een netwerk van mensen heeft die dit soort probleempaarden oplapt (of probeert op te lappen). Mensen met méér geld dan TS.

En TS wilde dus weten óf dat soort mensen bestaan.



Bedankt voor je berichtjes en inderdaad dat is wat ik bedoel

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:27

Appelflappen, ik snap werkelijk niet wat hier nu nog zo moeilijk aan kan zijn.

Beest is op, je DA wil meewerken aan euthanasie.

De enige reden dat dit dier nog overeind staat, is omdat jij er moeite mee hebt dat de verzekering niets aan je uitkeert bij euthanasie.

Ik.snap daar werkelijk niets van.
Wordt een grote meid en hak die knoop gewoon door. Je verzekering was een miskoop, deal daar maar mee. Focus je nu verder op het belang van je zieke paard.

Dinsdag dan maar laten gaan?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Zou je een ziek paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:37

Helemaal eens met Dees. Wat is nu nog de reden om het niet te doen dan.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:38

Dees schreef:
Appelflappen, ik snap werkelijk niet wat hier nu nog zo moeilijk aan kan zijn.

Beest is op, je DA wil meewerken aan euthanasie.

De enige reden dat dit dier nog overeind staat, is omdat jij er moeite mee hebt dat de verzekering niets aan je uitkeert bij euthanasie.

Ik.snap daar werkelijk niets van.
Wordt een grote meid en hak die knoop gewoon door. Je verzekering was een miskoop, deal daar maar mee. Focus je nu verder op het belang van je zieke paard.

Dinsdag dan maar laten gaan?



Amen.

SjonnieZ

Berichten: 2355
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:51

TS alle adviezen mbt het fonds zijn al gegeven.
Jouw vraag of er een markt is voor zieke paarden ook.
Voordat we rondjes blijven gaan in 2 en volgens mij zelfs 3 topics.
Heb je voldoende informatie gekregen om tot een beslissing en actie te kunnen komen?

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:04

Dees schreef:
Appelflappen, ik snap werkelijk niet wat hier nu nog zo moeilijk aan kan zijn.

Beest is op, je DA wil meewerken aan euthanasie.

De enige reden dat dit dier nog overeind staat, is omdat jij er moeite mee hebt dat de verzekering niets aan je uitkeert bij euthanasie.

Ik.snap daar werkelijk niets van.
Wordt een grote meid en hak die knoop gewoon door. Je verzekering was een miskoop, deal daar maar mee. Focus je nu verder op het belang van je zieke paard.

Dinsdag dan maar laten gaan?



Paardenfonds komt 2x per jaar langs. Ze zijn net geweest dus grote kans dat dat paard er over een half jaar nog staat in de hoop dan wel toestemming en uitgekeerd te krijgen.

nienmoon
Berichten: 318
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:37

Ik vind sommige mensen hier wat overdreven reageren. Dit topic loopt dagen, geen weken of maanden. Ik denk helemaal niet van plan is om haar paard langdurig te laten leijen omdat ze geen knopen kan doorhakken maar even -omdat het niet acuut is- de tijd wil nemen om de dingen rustig op een rijtje te zetten. We zitten rond de feestdagen ook, hé. In een niet-acute situatie kan het helemaal geen kwaad een pas op de plaats te doen voor je een grote, definitieve beslissing neemt.

Op je vraag, TS: ik denk dat die op twee manieren opgevat kan worden.

Ik denk dat het misschien (deels) een uiting van verbazing is. Het fonds wil dit paard voor verkoop, maar wie koopt zo'n paard in vredesnaam? Ik vrees, lieve TS, dat vele mensen die hiervoor al gepost hebben gelijk hebben dat er qua verkoop weinig (goede) toekomst in het paard zal zitten. En dat de kans groot is dat je trouwe beesie óf verkocht wordt aan iemand die onwetend is over haar problematiek óf een weg naar de slacht af moet leggen.
Want nee, ik zou er zelf niet aan beginnen. Problemen krijg je op den duur toch wel en zou je niet mee moeten starten.

Een andere manier waarop ik je vraag kan interpreteren is van hulpeloosheid. Je wilt je paard zo graag helpen maar financieel trek je geen verdere onderzoeken meer. Je hoopt dus dat er iemand is die wél die financiële middelen heeft. Bijvoorbeeld om haar op een kliniek te zetten, wat je aangeeft graag te willen. Hierbij denk ik dat je je gedachten moet laten gaan over: wat kan een kliniek nog specifiek doen wat niet al gedaan is? Want je geeft aan dat er al heel wat is uitgeprobeerd. En ook: het traject waar ze dan in zou moeten, is dat hoopgevend of alleen nog maar extra gedokter wat haar misschien beter gespaard kan blijven?
Ik wil hierbij zeggen dat ik met dat laatste absoluut geen oordeel vel of zeg wat je moet doen. Misschien lijkt het alsof ik met dat laatste al een mening heb waar ik je in wil sturen, maar dat is niet zo. Ik ken het paard niet, haar medische achtergrond niet, weet niet wat er allemaal al geprobeerd is en wil je alleen wat dingen geven om te overdenken in de hoop je te helpen een goede beslissing te kunnen nemen waar je aan het eind (wanneer dat ook is) vrede mee kunt hebben.

Heel veel sterkte met deze moeilijke vraagstukken, TS. Ik wens je veel wijsheid en kracht toe hoe het verder ook gaat verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:46

Dees schreef:
Appelflappen, ik snap werkelijk niet wat hier nu nog zo moeilijk aan kan zijn.

Beest is op, je DA wil meewerken aan euthanasie.

De enige reden dat dit dier nog overeind staat, is omdat jij er moeite mee hebt dat de verzekering niets aan je uitkeert bij euthanasie.

Ik.snap daar werkelijk niets van.
Wordt een grote meid en hak die knoop gewoon door. Je verzekering was een miskoop, deal daar maar mee. Focus je nu verder op het belang van je zieke paard.

Dinsdag dan maar laten gaan?


Amen!

Ik ben ook verbaasd dat dit topic nog steeds elke dag tig keer hoog staat in actieve topics, elke keer denk ik bij mezelf jeetje gaat die discussie nou nog door. En nu blijkt er zelfs nog een topic te zijn over hetzelfde verhaal? Sinds wanneer mag je op bokt 2 nagenoeg dezelfde topics openen?
Paard had allang ingeslapen moeten worden, maar dat is achteraf praten. Overal lees ik de ts haar reacties waarin ze zegt ik laat hem echt inslapen, ik laat hem echt inslapen. Maar als iemand mij kan vertellen waar het wachten op is, na 3 jaar?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Zou je een ziek paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 11:54

wat is dat trouwens voor fonds?

want ik ken dat niet, en snap er niks van.

Ik ken een verzekwring, naar die zouden dan de kliniek ook betalen lijkt me. Maar een fonds wat uitbetaald als je paard aan hen pver doet, maar verder niet? Waar betaal je dan voor?

(is oprechte interesse. Heb nog nooit van zoiets gehoord, vandaar)

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Zou je een ziek paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 12:06

Jongens alsjeblieft. Dit paard is al 3 jaar ziek inderdaad maar niet zo ziek om haar in te laten slapen. Ze was vrolijk en ze had alleen diaree meer niet. Het is nu sinds de laatste maanden dat ze zo is en reageert. Werkelijk waar wat een reacties.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 12:07

IHN schreef:
wat is dat trouwens voor fonds?

want ik ken dat niet, en snap er niks van.

Ik ken een verzekwring, naar die zouden dan de kliniek ook betalen lijkt me. Maar een fonds wat uitbetaald als je paard aan hen pver doet, maar verder niet? Waar betaal je dan voor?

(is oprechte interesse. Heb nog nooit van zoiets gehoord, vandaar)


Je kan je paard ook alleen verzekeren bij dood. Dan word er dus geen dierenarts kosten vergoed. Dit had ik ook in eerste instantie gedaan bij mijn pony. Tot ik er achter kwam dat ik dan niks te zeggen had over haar op dat moment. Maar dat weet dus niet iedereen helaas en word ook niet heel duidelijk gemeld vaak.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 12:30

appiesjappie schreef:
Jongens alsjeblieft. Dit paard is al 3 jaar ziek inderdaad maar niet zo ziek om haar in te laten slapen. Ze was vrolijk en ze had alleen diaree meer niet. Het is nu sinds de laatste maanden dat ze zo is en reageert. Werkelijk waar wat een reacties.


Waarom schreeuw je dan zo om aandacht?

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 12:39

appiesjappie schreef:
Jongens alsjeblieft. Dit paard is al 3 jaar ziek inderdaad maar niet zo ziek om haar in te laten slapen. Ze was vrolijk en ze had alleen diaree meer niet. Het is nu sinds de laatste maanden dat ze zo is en reageert. Werkelijk waar wat een reacties.

Ziek is voor mij een reden om een dier in te laten slapen. Bij je houden is alleen maar enorm egoïstisch. En nu ga ik weer op mijn handen zitten

SjonnieZ

Berichten: 2355
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 12:46

appiesjappie schreef:
Jongens alsjeblieft. Dit paard is al 3 jaar ziek inderdaad maar niet zo ziek om haar in te laten slapen. Ze was vrolijk en ze had alleen diaree meer niet. Het is nu sinds de laatste maanden dat ze zo is en reageert. Werkelijk waar wat een reacties.


Mss komen die reacties wel omdat je zelf schrijft dat de DA haar wil laten inslapen en er op wacht dat jullie er klaar voor zijn.
Bokt - ik in ieder geval - maakt zich zorgen om dit paard.