Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ontsteking spronggewricht, wie ervaring?

 
Profiel   

Wij zijn na 5,5 maand het werk op gaan bouwen,wel met boxrust.Nu na 7,5 maand lijkt alles goed te gaan.Loopt sinds een paar weken een uurtje in de paddock.
Sprong blijft wel iets dik aan de binnenkant bij het gewrichtszakje maar dat is ws blijvend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 06:24 



 
Profiel   

Misschien eens vragen of een trilplaat kan ondersteunen in haar herstel? Ik zie daar hele goede resultaten van en sommige paarden worden er ook wel een stukje minder explosief van...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 06:38 



 
Profiel   

Ik zal het bij de volgende controle eens overleggen, bedankt voor de tip. Al ben ik bang dat een trilplaat plaatsen bij ons op stal geen optie is.

Taverno, fijn dat t bij jou nog steeds goed gaat. Mag je paard deze zomer wel de wei op? Bij mijn paard is geen beschadiging van banden kapsels of pezen gevonden, waarschijnlijk mag zij daarom wel naar buiten. Wij lopen bij dezelfde kliniek toch? Als ze eenmaal goed is krijgen we ook geen uitgebreid opbouw schema zoals bij peesblessure, zei hij.

Ik hoop dat ze zich gedraagt deze 4 weken , voorlopig zie ik alleen maar dat haar been weer is opgelopen door die paar rondjes tijdens het onderzoek. Gek word ik er van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:05 



 
Profiel   

Is het misschien een idee om het gewricht nog eens goed op de foto te laten zetten? Misschien is er toch ergens een breukje/scheurtje niet gezien en vormt zich artrose of spat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:25 



 
Profiel   

Sprong liep vorige week weer erg op. Het was al dik maar werd nu nog opgezetter.

Meteen kliniek gebeld, behandeld arts heeft overlegd met chirurgisch team over opties.

Enige optie is kijkoperatie om kraakbeen goed in beeld te krijgen. Maar ze zijn het met zijn allen eens dat dit voor nu nog geen optie is en alles nog steeds wijst op artritis.

Vrijdag opnieuw controle en wanneer nog steeds kreupel het advies weer in te spuiten met costeroïden. Dit wordt de 4e keer in een half jaar.

Kan iemand mij hier nog geruststellen dat een gewrichtsontsteking echt zo lang duurt.

En dat een 4e x inspuiten zin heeft.

Natuurlijk weet ik wel dat we bij een goede kliniek lopen en er een heel team naar kijkt met veel ervaring.

Maar dit duurt zo lang, ze staat al 5 maanden op boxrust met wat stappen per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 07:09 



 
Profiel   

Ik kan je er niets zinnigs over zeggen maar wens je wel veel sterkte. Wat een ellende… duurt inderdaad wel lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 07:37 



 
Profiel   

Vervelend zeg! Geen idee of nog een keer inspuiten iets gaat doen. Ik heb destijds voor mijn paard ook zitten lezen over andere vormen van inspuiten en kwam toen iets tegen over Noltrex, dit schijnt langduriger te werken en minder schadelijk voor het gewricht. Maar goed, ik heb er geen ervaring mee bij mijn paard, alleen artikelen over gelezen.

Veel sterkte in ieder geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 10:22 



 
Profiel   

Wij hebben sinds vorig jaar helaas ook een verdikt spronggewricht, geen idee hoe het gekomen is. Het toen gelijk op de foto gezet, gelukkig gewricht niet beschadigd, maar wel veel vocht. Bult is toen 'leeg'geprikt en ingespoten. Daarna weer heel rustig opgebouwd en ging een paar maanden goed. Toen 3 weken stil gezet vanwege vakantie, bult weer terug... DA weer gebeld en mocht rustig weer opbouwen om te kijken of het minder werd en dat werd het. Het is nog steeds dikker dan normaal, maar DA geeft aan niet te veel ernaar te kijken, want hoe meer je eraan gaat doen, hoe meer risico dat hij een weidepaardje wordt.

Vanuit mij alleen één verschil, hij loopt al die tijd al goed. Rijden nog wedstrijden op Z niveau en springen ook nog. Natuurlijk de trainingen wel aangepast met meer rust ertussen.

Nu ben ik mij wel aan het oriënteren naar bloedzuigers, lees veel goede dingen, maar ben hier niet zo in thuis. Als jullie tips hebben wie ik hiervoor zou kunnen benaderen (omgeving Utrecht), hoor ik het graag.

Dit is ons verhaal, maar voor jullie natuurlijk heel veel sterkte en hopelijk loopt hij snel weer goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 11:25 



 
Profiel   

[ img ]


En als jullie praten over een dikke sprong, ziet dat er dan ook zo uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 14:43 



 
Profiel   

Madelene, bedankt voor je verhaal. Het is idd wel beetje anders omdat die van ons wel kreupel loopt/ liep. Maar op zich hoopgevend dat het bij jouw paard ook nog iets opgezet is.

Ik zal dat noltrex ook eens uitpluizen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 14:47 



 
Profiel   

Ik zou niet voor een trilplaat gaan. Dit is leuk voor de spieren, pezen maar pijnlijk voor ,ongezonde, gewrichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 15:06 



 
Profiel   

Eindelijk wat positiever nieuws.
Vandaag weer controle gehad en ze was weer flink verbeterd. Nog een keer ingespoten en we mogen nu een paar keer per week kort en rustig de draf opbouwen aan de longeerlijn en weidegang opbouwen.
Dus eindelijk iets meer dan stappen, ben zo blij voor haar! Flink duimen dat het goed blijft gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-23 14:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen