Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vocht bij pees en planningen.. wat is realistisch?

 
Profiel   

Nee geen zorgen, dit is geen "ik moet en zal zo snel mogelijk mijn paard kunnen rijden" topic, en ik snap dat jullie niet door het scherm kunnen kijken, maar ik heb gewoon echt oprecht geen ervaring hiermee en vraag me af wat realistisch is.

Mijn paard heeft sinds vorige week LV zwelling bij haar tussenpees, zowel de binnen- als buitenkant. Werkelijk geen idee wat er gebeurt kan zijn, maar we hebben haar meteen op rust+koelen gezet. Het is minder geworden over de week heen, maar niet zoveel als ik had gehoopt.

Nu heb ik over 2 weken een clinic op de planning staan en weet ik even niet zo goed wat ik daarmee moet (omdat ik dus geen ervaring met problematiek met pezen heb). Is er een kans dat het allemaal wegtrekt de komende week of kan ik beter alvast afzeggen en iemand op de reservelijst een kans geven?

Ik hoor hier alleen "het is afwachten" en twijfel nu een beetje wat ik moet doen..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 15:32 



 
Profiel   

Ik zou een scan laten maken. Nu blijft het gissen. Bij pezen zie je er soms na een paar dagen al niks meer van, maar dan kan de pees nog steeds goed stuk zijn. Dat herstel duurt vaak maanden. Alleen de zwelling zegt dus niet zoveel. Met een scan weet je waar je aan toe bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 15:37 



 
Profiel   

Wat dacht je ervan om gewoon de arts te bellen voor een scan? Wij kunnen met geen enkele mogelijkheid de ernst van de (eventuele) blessure beoordelen vanaf ons scherm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 15:38 



 
Profiel   

Laura_ schreef