Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Röntgenfoto’s spronggewricht

 
Profiel   

Mijn haflinger heeft spat door trauma aan zijn rechterachterbeen. Ik heb nu 3x röntgenfoto’s laten maken, in 2020, 2021 en 2022. 2x bij de Lingehoeve en de laatste keer bij mijn eigen kliniek. In 2020 was de boodschap: dit komt nooit meer goed, houd rekening met het ergste, ingespoten met corticosteroïden en een infuus tildren gehad. Na 9 maanden moesten er opnieuw foto’s gemaakt worden.
December 2020

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

In 2021, 9 maanden later, zijn nieuwe foto’s gemaakt. Oordeel was: niet verbeterd, iets verslechterd, maar het leek wel stabiel. 3x per week een half uurtje stappen op het harde, onder de man of aan de hand, en verder met pensioen. Op zich fijn, want ik had me op het ergste voorbereid.
Foto’s augustus 2021

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Afgelopen augustus heb ik foto’s laten maken bij mijn eigen kliniek. Oordeel was: het is stabiel. Doe wat je doet, hier kan hij wel oud mee worden.
Klinisch loopt hij de ene dag beter dan de ander. In stap zie je niks, in draf is hij stijf en galopperen doet hij liever niet. Hij is zijn bespiering ook echt kwijt. Staat op een track, dus kan zelf zijn beweging bepalen. Soms rent hij met de rest mee, maar ik heb het idee dat hij het liever niet doet. Echt kreupel is hij niet, maar hij loopt ook niet altijd even goed.
Nu ben ik geen dierenarts en heb ook niet echt een uitleg bij de foto’s gekregen verder. Waar je bij de foto’s van de Lingehoeve duidelijk botafbraak ziet, zie ik dat hier niet. Maar de hoek van de foto’s lijkt ook wat anders. Kan iemand hier er nog iets zinnigs over zeggen?
Ik zou namelijk heel graag wat spiertraining doen, zodat zijn spieren een en ander op kunnen vangen. Met werken aan de hand bijvoorbeeld. Maar ik vind het heel lastig, omdat ik bang ben het toch te overbelasten.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 21:32 



 
Profiel   

Als ik jou was zou ik gewoon wat dingen gaan doen met je pony leuk voor jullie allebei toch ? Heel kort draaien is misschien niet handig of heel zwaar zand maar dan blijft er nog genoeg over om lekker samen bezig te zijn.En als je samen ben kun je gelijk goed observeren wat de eventuele beperkingen zijn en of je vermoed dat hij pijn heeft.Dat zou mijn grootste angst zijn dat hij dag en nacht pijn heeft.
Was dat trauma een trap van een ander paard of een onhandige draai van zichzelf of je weet ?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-23 21:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen