Huidproblemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky_As

Berichten: 4722
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Huidproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:01

hebben ze al gecontroleerd op bacteriële infectie?
dat heeft onze pony vroeger wel eens gehad op zijn kaak, zag er uit als schimmel, behalve dat het ook wat "pusserig" was.
Dat is met antibiotica toen over gegaan..

dit vind ik overigens wel echt bizar:Dierenarts denkt dat het genetisch is. Heeft nog geen sample afgenomen.

dat zegt toch wel echt wat over de kennis van daar.....

Kimmie235
Berichten: 297
Geregistreerd: 18-09-13

Re: Huidproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 16:13

Ja, dat zegt zeker wat over de kennis van daar, ik ga het vragen, maar als het een bacteriële infectie is dan zou het met antibiotica over moeten gaan. Aangezien ze daar mat antibiotica strooien om van alles en nog wat ga ik ervan uit dat dat geprobeerd is, maar ik ga het toch even checken

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Huidproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:18

Excuus, ik las verkeerd bij seizoensgebonden. Maar dan heb ik wel een andere vraag. Is het ook bij bepaalde paarden weer weggegaan? En zo ja, hoe lang duurde dat en hebben die paarden het daarna nog een keer gekregen of niet?

Hebben alle paarden het (alleen) op de rug of ook op andere plekken?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:20

Misschien dat iemand even verder kan denken. Wordt er niet in Egypte met nare dingen wonden behandeld. Ik ben niet in de stemming om te gaan rellen dit is dus een echte vraag.
Er staat mij iets bij dat door een wond te manipuleren met bijtende spullen het genezingsproces wordt geactiveerd??

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Huidproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 16:48

Schimmel\schurft\rainrot? Ik zou er helemaal niets opsmeren tot een juiste diagnose is gesteld. Met foute smeerseltjes wordt het erger.

Kimmie235
Berichten: 297
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 17:10

Morganlefay schreef:
Misschien dat iemand even verder kan denken. Wordt er niet in Egypte met nare dingen wonden behandeld. Ik ben niet in de stemming om te gaan rellen dit is dus een echte vraag.
Er staat mij iets bij dat door een wond te manipuleren met bijtende spullen het genezingsproces wordt geactiveerd??


Ze is zelf Engels en hecht heel veel waarde aan natuurlijke producten dus dat zal het geval niet zijn.

Kimmie235
Berichten: 297
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 17:11

Bowo schreef:
Excuus, ik las verkeerd bij seizoensgebonden. Maar dan heb ik wel een andere vraag. Is het ook bij bepaalde paarden weer weggegaan? En zo ja, hoe lang duurde dat en hebben die paarden het daarna nog een keer gekregen of niet?

Hebben alle paarden het (alleen) op de rug of ook op andere plekken?


Ze zegt dat het nooit over is gegaan, daarmee doelt ze denk ik op de eczeem, niet op deze wonde , maar vol ge na haar houdt het verband. Ik zal specifiek nog eens naar de wonden vragen.

Ik vermoed dat de dierenarts dat gezegd heeft

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:13

Misschien bedoelde de dierenarts dat het een autoimmuumziekte kan zijn zoals photoactivated pastern vasculitis ?Uit de zon houden dan .

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:14

Kimmie235 schreef:
Morganlefay schreef:
Misschien dat iemand even verder kan denken. Wordt er niet in Egypte met nare dingen wonden behandeld. Ik ben niet in de stemming om te gaan rellen dit is dus een echte vraag.
Er staat mij iets bij dat door een wond te manipuleren met bijtende spullen het genezingsproces wordt geactiveerd??


Ze is zelf Engels en hecht heel veel waarde aan natuurlijke producten dus dat zal het geval niet zijn.

heeft de dierenarts soms van die oude grapjes zoals diesel over schimmel heen smeren? Ik zou zeker even kijken welk type bacterie of schimmel dit veroozaakt. Krabsel laten maken en testen dat is het belangrijkste.

Kimmie235
Berichten: 297
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 17:14

anjali schreef:
Schimmel\schurft\rainrot? Ik zou er helemaal niets opsmeren tot een juiste diagnose is gesteld. Met foute smeerseltjes wordt het erger.



Het is er erg droog en rainrot moet het vochtig zijn denk ik? Schimmel of schurft kan, ik dacht vooral aan schurft, daarom dat ik ook dacht aan een parasiet.

Kimmie235
Berichten: 297
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 17:16

Ze is zelf Engels en hecht heel veel waarde aan natuurlijke producten dus dat zal het geval niet zijn.[/quote]
heeft de dierenarts soms van die oude grapjes zoals diesel over schimmel heen smeren? Ik zou zeker even kijken welk type bacterie of schimmel dit veroozaakt. Krabsel laten maken en testen dat is het belangrijkste.[/quote]


Nee ik ken de dierenarts vrij goed, hij werkt veel met internationale mensen die hun paarden voor de betere markt in Egypte hebben staan. Ze hebben hem graag als dierenarts, omdat er niet beter is

Kimmie235
Berichten: 297
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 17:18

office schreef:
Misschien bedoelde de dierenarts dat het een autoimmuumziekte kan zijn zoals photoactivated pastern vasculitis ?Uit de zon houden dan .


Dit ken ik niet, ik ga het opperen

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:24

office schreef:
Misschien bedoelde de dierenarts dat het een autoimmuumziekte kan zijn zoals photoactivated pastern vasculitis ?Uit de zon houden dan .

Dat is gewoon een moksoort. Lijkt me in dit geval gezien de plaats onwaarschijnlijk?

Wat een bijzonder plekken… zien er erg pijnlijk uit. Hopelijk is snel duidelijk wat het veroorzaakt zodat de oplossing gevonden kan worden. Het lijken mij ook een soort brandwonden. Maar waarvan? Niet toevallig olie gebruikt en daarna in de zon gezet? Dat kan vreselijk mis gaan

Kimmie235
Berichten: 297
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 17:31

996981 schreef:
office schreef:
Misschien bedoelde de dierenarts dat het een autoimmuumziekte kan zijn zoals photoactivated pastern vasculitis ?Uit de zon houden dan .

Dat is gewoon een moksoort. Lijkt me in dit geval gezien de plaats onwaarschijnlijk?

Wat een bijzonder plekken… zien er erg pijnlijk uit. Hopelijk is snel duidelijk wat het veroorzaakt zodat de oplossing gevonden kan worden. Het lijken mij ook een soort brandwonden. Maar waarvan? Niet toevallig olie gebruikt en daarna in de zon gezet? Dat kan vreselijk mis gaan



Ik weet niet, op shows gebruiken ze olie, maar niet zo op de rug, ze is ook niet actief in show. Ik ga het toch wel nog even vragen?

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:33

Dat is gewoon een moksoort. Lijkt me in dit geval gezien de plaats onwaarschijnlijk?

Dat weet ik maar er zijn gelijkende ziektes zo ook fotosensibiliteit wat mede veroorzaakt kan worden door sommige plantjes.In ieder geval zou ik een paard met zulke wonden niet in de zon laten staan.

Kimmie235
Berichten: 297
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 17:35

office schreef:
Dat is gewoon een moksoort. Lijkt me in dit geval gezien de plaats onwaarschijnlijk?

Dat weet ik maar er zijn gelijkende ziektes zo ook fotosensibiliteit wat mede veroorzaakt kan worden door sommige plantjes.In ieder geval zou ik een paard met zulke wonden niet in de zon laten staan.


Er is felle zon daar dus dat kan ik adviseren, ze doet dat misschien ook al, laatste keer dat ik daar was heb ik die paarden niet buiten zien staan, maar kan toeval zijn ipv opzet

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:56


Kimmie235
Berichten: 297
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 19:24

Ah ik zag daar plaatjes van dat het ook rond de neus zat. Maar nee dat zal wellicht iets anders zijn dan. Ik heb de dingen doorgestuurd, ze is Engels dus ze kan t doornemen. Bedankt weer!!