Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

CPL - Chronisch Progressief Lymfoedeem

 
Profiel   

Ik misde eigenlijk een algemeen topic over CPL. Waar ervaringen en tips uitgewisseld kunnen worden onderling. Waar we elkaar en vooral onze paarden kunnen helpen. En wellicht soms ook wel even een steuntje van en voor elkaar als het eventjes niet meezit.


Ik ben zelf in het bezit van een Belgisch Trekpaard merrie van 19 jaar oud met CPL.
Ze is relatief stabiel, maar krijgt er nu wel weer een actievere plek bij in haar ‘knieholte’. Een plek dat veel beweegt.
Qua wondjes en smetplekken valt Orrie heel erg mee gelukkig.
Ik heb sinds de herfst een scheermachine, waar Orrie het helemaal niet mee eens is, maar het geeft mij erg veel duidelijkheid wat er nou echt onder die sokken afspeelt!

[ img ]

[ img ]
Dit waren haar benen in oktober. In die tussentijd is ze weer geschoren, maar daar heb ik geen foto’s van.

Nu is verzorging van de huid vaak alleen maar symptoom bestrijding. Voeding en beweging zijn ook actieve onderwerpen wanneer het gaat om CPL.


Hoe pakken jullie het aan? Wat zijn jullie ervaringen? Bij welke gradatie neem je afscheid van je paard? Hoe is jullie management? Tips en tricks. Steun, toeverlaat en hoop. Maar ook eerlijkheid en oprechtheid worden gewaardeerd in dit topic.

* Mocht er nou een ander actief topic zijn over dit onderwerp, mag dat gezegd worden, ik kon hem niet vinden *
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 13:06 



 
Profiel   

Een centraal topic omhoog halen mag gewoon ook als het al een tijd inactief is.

Hier is het vorige centrale topic: [BKR] CPL topic
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 14:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen