Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Chemisch castreren. Opnieuw vruchtbaar?

 
Profiel   

Ik heb al wat telefoonnummers afgebeld, maar niemand kan me erop antwoorden.
Hoe groot is de kans dat de hengst terug vruchtbaar wordt na chemische castratie?
Betreft een zeldzame sorraia en mocht hij binnen 2 jaar weer vruchtbaar zijn Zou leuk zijn.
Iemand die hierover meer kan vertellen aub?
Alvast bedankt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 20:21 



 
Profiel   

Na stoppen van de behandeling is er een grote kans dat de vruchtbaarheid weer terugkomt. Welk medicijn is er gebruikt en wanneer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 20:27 



 
Profiel   

Er is volgens mij een aardige rel geweest over dekhengsten in competitie op regumate die onvruchtbaar bleken door (te lang?) gebruik.
Maar nu zullen zulke hengsten ook niet tussen de merries gelopen hebben daarna. En omdat elk dier anders is, zou ik de gok nemen en hem met gewenste merrie(s) samen zetten en kijken of er wat uit rolt. In principe zou alles in tact moeten zijn en sperma wordt vers aangemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 20:41 



 
Profiel   

Hier ervaring met een hengst die 2x de injectie heeft gehad en ongeveer 8 maanden later 2 merries zwanger heeft gemaakt. Hengst liep al die tijd bij de merries, dus we weten dat de injecties na ongeveer 8 maanden zijn uitgewerkt, omdat de merries beiden rond die tijd drachtig werden (zonder andere hengst erbij, uiteraard)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 20:52 



 
Profiel   

De KWPN hengst Bon Bravour was lang chemisch gecastreerd geweest, maar is nu weer beschikbaar voor de dekdienst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 22:04 



 
Profiel   

Super bedankt voor de antwoorden!!!
Alle veeartsen informeerden me dat er grote kans is op blijvende on vruchtbaarheid. Blij te lezen dat er wel degelijk kans is.
Super merci voor de info!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 17:46 



 
Profiel   

tamary schreef
Er is volgens mij een aardige rel geweest over dekhengsten in competitie op regumate die onvruchtbaar bleken door (te lang?) gebruik.
Maar nu zullen zulke hengsten ook niet tussen de merries gelopen hebben daarna. En omdat elk dier anders is, zou ik de gok nemen en hem met gewenste merrie(s) samen zetten en kijken of er wat uit rolt. In principe zou alles in tact moeten zijn en sperma wordt vers aangemaakt.

Maar, Regumate is toch een middel voor merries om hengstigheid te onderdrukken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 18:08 



 
Profiel   

Ik heb jaren geleden een hengst gebruikt die jaren chemisch gecastreerd was geweest eerste keer meteen drachtig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 18:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen