Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard blijft te dun

 
Profiel   

Bij het advies meer bewegen denk ik niet meteen aan bewegen als in werk, maar in vrij beweging. In een grote paddock met andere waar ze zelf kunnen kiezen wat ze doen.
Ja dat is de randstad vast moeilijk, maar daar heeft het paard geen boodschap aan.
Ja je bent er mee bezig, maar ook daar heeft een paard niets aan :)
Klinkt hard, maar zo simpel is wel.

Daarnaast is 7 kilo hooi echt te weinig voor een paard dat te dun is.
Gooi al die ongezonde zooi maar eens overboord en ga voeren wat een paard nodig heeft.
Dat is geen berg zetmeel en suiker.
Hooi, onbeperkt. Zijn ze op gewicht kan het eventueel beperkt worden en stro als wat te knabbelen erbij, maar niet bij een te dun paard.
Tevens goed voor een maagzweer, niet dat snelle hap eten.

Dan bietenpulp met vitamine korrels, senior priores oid, maar geen troep vol met suikers.
Echt hij word vol MC Donalds gestopt. Ja misschien komt hij daar van aan maar nooit op een goede manier.
Dan nog als aanvulling extra eiwitten en dan ga je een heel eind op weg komen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 14:24 



 
Profiel   

Havens kan je online bestellen.
Je kan evt ook kleine pakjes hooi halen en gewoon een halve pak erin gooien savonds. Dit kan je thuis stockeren. Kost een hoop minder als die brok en krijgt die savonds zijn 12kg hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 14:27 



 
Profiel   

Celebi schreef
Ik zou beginnen bij de basis. Toch proberen om het ruwvoer op te hogen, zodat je zeker aan die 1,5% zit en niet op de ondergrens van 1%. Eigenlijk gewoon een paar weken een hooinet zo vol stoppen dat er altijd een klein beetje over is, dan weet je dat je paard in ieder geval genoeg binnen krijgt om ook echt aan te kunnen komen. Daarna is het waardevol om het spul te laten testen. Als er erg weinig in zit scheelt dat enorm veel met of ze wel of niet op gewicht gaan blijven. Zeker de eiwitten zijn afgelopen maanden vrij laag en die hebben paarden gewoon nodig. Toch kan er echt veel verschil zitten in het ruwvoer. Ieder paard is anders en de een zal het beter doen op arm hooi, de ander juist op rijk voordroog of alles wat er tussenin zit. Mijn paard heeft nu 2x op voordroog gestaan en tussendoor een jaar op heel arm grof stengelig hooi. Die periode was hij echt mager en voerde ik enorm veel bij. Hij werd steeds kribbiger en mocht niet eens meer naar zijn buik kijken. Na een paar dagen op voordroog zag ik hem zo bijtrekken en ik voer hem nu nauwelijks nog bij (vooral wat vitamines). Niet dat dat perse de beste optie voor jou is hoor, maar wil er meer mee laten zien dat ruwvoer echt veel impact kan hebben. En inderdaad, het kan zijn dat jouw paard naast optimaal ruwvoer nog steeds behoefte heeft aan krachtvoer, maar vanuit de basis zou ik eerst kijken naar het ruwvoer.


Ik wil het hooi zeker laten testen, ze voeren ze hier alleen voordroog en af en toe gewoon hooi. Maar stel het is dan niet eiwitrijk genoeg, heb ik niet de optie om wat anders te kiezen.. Het is echt zeker niet dat ik bij alles wil zeggen ‘nee kan niet, nee ik doe het niet’ ik probeer alleen een realistisch beeld te creëren met de mogelijkheden die er zijn. Wat ik wel eventueel zou kunnen doen, is zelf ergens hooi kopen en dat nog bij geven. Als iemand een hooi leverancier weet met betaalbare prijzen in zuid-Holland hoor ik dat graag! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 14:28 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Bij het advies meer bewegen denk ik niet meteen aan bewegen als in werk, maar in vrij beweging. In een grote paddock met andere waar ze zelf kunnen kiezen wat ze doen.
Ja dat is de randstad vast moeilijk, maar daar heeft het paard geen boodschap aan.
Ja je bent er mee bezig, maar ook daar heeft een paard niets aan :)
Klinkt hard, maar zo simpel is wel.

Daarnaast is 7 kilo hooi echt te weinig voor een paard dat te dun is.
Gooi al die ongezonde zooi maar eens overboord en ga voeren wat een paard nodig heeft.
Dat is geen berg zetmeel en suiker.
Hooi, onbeperkt. Zijn ze op gewicht kan het eventueel beperkt worden en stro als wat te knabbelen erbij, maar niet bij een te dun paard.
Tevens goed voor een maagzweer, niet dat snelle hap eten.

Dan bietenpulp met vitamine korrels, senior priores oid, maar geen troep vol met suikers.
Echt hij word vol MC Donalds gestopt. Ja misschien komt hij daar van aan maar nooit op een goede manier.
Dan nog als aanvulling extra eiwitten en dan ga je een heel eind op weg komen.


Een andere stal gaat het simpelweg nu niet worden, er zijn hier regels op stal waar je je aan hoort te houden en ik heb hier niet de optie om hem langer in de paddock te zetten. Ja, in de randstad heb je ook meer stallen, maar mijn budget is €300,- per maand voor een stalling. En ik heb voor dat geld helaas nog niks gevonden wat veder aan mijn eisen voldoet.

Ik heb een voermeting gedaan van het voer wat ik eerst gaf, hieruit kwam dat het totaal niet bij Disco paste. (Grasmix van Vitalbix & dailycomplete van Vitalbix) Vandaar dat ik een andere voermeting nu op maat heb gekregen en dat een tijdje wou proberen, want het heeft ook tijd nodig om verschil te kunnen zien. Ik vind het ook sneu om van brok naar brok te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 14:34 



 
Profiel   

geena_01 schreef
Ik wil het hooi zeker laten testen, ze voeren ze hier alleen voordroog en af en toe gewoon hooi. Maar stel het is dan niet eiwitrijk genoeg, heb ik niet de optie om wat anders te kiezen.. Het is echt zeker niet dat ik bij alles wil zeggen ‘nee kan niet, nee ik doe het niet’ ik probeer alleen een realistisch beeld te creëren met de mogelijkheden die er zijn. Wat ik wel eventueel zou kunnen doen, is zelf ergens hooi kopen en dat nog bij geven. Als iemand een hooi leverancier weet met betaalbare prijzen in zuid-Holland hoor ik dat graag! :)


Mocht uit het testen komen dat er inderdaad tekorten zijn is het slim om zelf ander ruwvoer te proberen. Mocht het dan helpen dan zou je zeker kunnen overwegen om naar een stal te verhuizen met ruwvoer wat beter bij jouw paard past of blijven staan en dat voeren. Het scheelt dat als je nu zelf wat gaat kopen je dan wel gemakkelijker de kilo's kunt verhogen. Al vind ik het wel gek dat je stal maar het absolute minimum aan hooi voert wat een gemiddeld paard hoort binnen te krijgen en dat dat al 'extra' is. Daar krab ik een beetje van achter mijn oren. Dat in combinatie met nauwelijks uit stal komen maakt dat er echt wel betere plekjes te vinden zijn in jouw regio! Zou toch je ogen en oren open houden en misschien via facebook groepen eens rondvragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 15:26 



 
Profiel   

geena_01 schreef
DuoPenotti schreef
Bij het advies meer bewegen denk ik niet meteen aan bewegen als in werk, maar in vrij beweging. In een grote paddock met andere waar ze zelf kunnen kiezen wat ze doen.
Ja dat is de randstad vast moeilijk, maar daar heeft het paard geen boodschap aan.
Ja je bent er mee bezig, maar ook daar heeft een paard niets aan :)
Klinkt hard, maar zo simpel is wel.

Daarnaast is 7 kilo hooi echt te weinig voor een paard dat te dun is.
Gooi al die ongezonde zooi maar eens overboord en ga voeren wat een paard nodig heeft.
Dat is geen berg zetmeel en suiker.
Hooi, onbeperkt. Zijn ze op gewicht kan het eventueel beperkt worden en stro als wat te knabbelen erbij, maar niet bij een te dun paard.
Tevens goed voor een maagzweer, niet dat snelle hap eten.

Dan bietenpulp met vitamine korrels, senior priores oid, maar geen troep vol met suikers.
Echt hij word vol MC Donalds gestopt. Ja misschien komt hij daar van aan maar nooit op een goede manier.
Dan nog als aanvulling extra eiwitten en dan ga je een heel eind op weg komen.


Een andere stal gaat het simpelweg nu niet worden, er zijn hier regels op stal waar je je aan hoort te houden en ik heb hier niet de optie om hem langer in de paddock te zetten. Ja, in de randstad heb je ook meer stallen, maar mijn budget is €300,- per maand voor een stalling. En ik heb voor dat geld helaas nog niks gevonden wat veder aan mijn eisen voldoet.

Ik heb een voermeting gedaan van het voer wat ik eerst gaf, hieruit kwam dat het totaal niet bij Disco paste. (Grasmix van Vitalbix & dailycomplete van Vitalbix) Vandaar dat ik een andere voermeting nu op maat heb gekregen en dat een tijdje wou proberen, want het heeft ook tijd nodig om verschil te kunnen zien. Ik vind het ook sneu om van brok naar brok te gaan.


Pas op met een voermeting. Vooraf moet je precies weten wat je wilt weten. Je krijgt letterlijk antwoord op een bepaalde vraag. Als je test of een bepaald voermiddel geschikt is voor dat paard, dan komt daar een antwoord uit. Maar dat iets op zich geschikt is voor dat paard wil niet zeggen dat dat paard daar op dat moment mee geholpen is of dat nodig heeft. Ook kunnen losse voermiddelen geschikt zijn maar een combinatie niet. Dus ja ik ben fan van voermetingen (kan het zelf dus doe het bijna wekelijks) maar dan moet je wel heel duidelijk voor ogen hebben wat je wilt weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 15:38 



 
Profiel   

Ik heb een voermeting gedaan van het voer wat ik eerst gaf, hieruit kwam dat het totaal niet bij Disco paste. (Grasmix van Vitalbix & dailycomplete van Vitalbix) Vandaar dat ik een andere voermeting nu op maat heb gekregen en dat een tijdje wou proberen, want het heeft ook tijd nodig om verschil te kunnen zien. Ik vind het ook sneu om van brok naar brok te gaan.[/quote]

Pas op met een voermeting. Vooraf moet je precies weten wat je wilt weten. Je krijgt letterlijk antwoord op een bepaalde vraag. Als je test of een bepaald voermiddel geschikt is voor dat paard, dan komt daar een antwoord uit. Maar dat iets op zich geschikt is voor dat paard wil niet zeggen dat dat paard daar op dat moment mee geholpen is of dat nodig heeft. Ook kunnen losse voermiddelen geschikt zijn maar een combinatie niet. Dus ja ik ben fan van voermetingen (kan het zelf dus doe het bijna wekelijks) maar dan moet je wel heel duidelijk voor ogen hebben wat je wilt weten[/quote]


Ik heb een uitgebreide voermeeting bij Horsecomplete gedaan. Ik wou weten welk voer ik beter kon geven als wat ik toen gaf, omdat hij dus aan het afvallen was. Toch bedankt hiervoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 15:45 



 
Profiel   

Gezien de hoeveelheid krachtvoer die je erin stopt per dag vind ik het persoonlijk of een hele slechte meting, of volg je de uitkomst van de meting niet. Als deze hoeveelheid is wat ze hebben geadviseerd dan moeten ze zich kapot schamen. Dit is gewoon zeker weten niet gezond en ook absoluut niet nodig. Echter kan ik me niet voorstellen dat dit het advies was in deze combinaties en vooral hoeveelheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 15:49 



 
Profiel   

Eens wat al is geadviseerd. Ik had trouwens hetzelfde. Ze bleef maar dun terwijl ik alles al had gedaan; voerberekend, maagscopie, wormenonderzoek én preventief behandeld. Uiteindelijk had ze een ontsteking in haar lichaam. Om maar te benoemen wat een effect dat kan hebben op een paard.
Nu wil ik je niet bang maken natuurlijk, wat zij had was ook best bijzonder, maar meer bedoeld als tip dat het soms gewoon heel moeilijk en onduidelijk is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 15:50 



 
Profiel   

Senior Plus heeft een laag suiker- en zetmeelgehalte. ( 5% en 15 % )
Dosering: dagelijks 2 kg. Hierbij hoeft geen ander krachtvoer meer bijgevoerd te worden.
Een plastic voerschep muesli is +/- 750 gram ipv 1 kg brok, dat komt door het lager eigen gewicht van muesli. Hippalgo Senior plus mag zowel droog als nat gevoerd worden.

Dosering: 1 x daags 450 gram ( Body builder is in korrelvorm en zit in een 15 kg verpakking )

Dit is toch echt wat er toen uit mijn voermeeting is gekomen..

Het is zeker lastig, vooral omdat er al van alles is geprobeerd. Maar goed, ander slobber en meer ruwvoer ga ik voor nu proberen en de dierenarts komt volgende week langs, dus ik hoop dan dat er wat meer uitkomt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 15:56 



 
Profiel   

Mijn Haflinger eet meer dan 10 kilo hooi, grotendeels wel arm hooi en valt daarop rustig af. Ik denk ook echt dat je eerste stap zorgen voor onbeperkt hooi is. Ik snap dat het lastig is, maar 7 kilo is blijkbaar gewoon echt niet genoeg…
Ik weet zelf alleen fourage handelaren in het noorden van zuid-holland maar ze zijn vast op google of marktplaats wel te vinden in jouw regio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:03 



 
Profiel   

Het smoesje is hier randstad en kan niet anders is zo 1990. Dat kan in 2023 echt niet meer. Dat is info dat vóordat je een paard koopt ingewonnen kan worden.
Met 1 muisklik heb je tegenwoordig voldoende info in behoeftes van paarden.

Nee steeds switchen van voer is sneu. Daar heb je gelijk in.
Maar vraag me wel echt af wie dit voer schema bedacht heeft.
Is er ook wel 1 uit 1990 :o toen krachtvoer belangrijker leek dan ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:22 



 
Profiel   

te dun en dan 7 dagen per week aan het werk. Daarbij te weinig ruwvoer.....ik snap er niks van

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:24 



 
Profiel   

Miran schreef
Mijn Haflinger eet meer dan 10 kilo hooi, grotendeels wel arm hooi en valt daarop rustig af. Ik denk ook echt dat je eerste stap zorgen voor onbeperkt hooi is. Ik snap dat het lastig is, maar 7 kilo is blijkbaar gewoon echt niet genoeg…
Ik weet zelf alleen fourage handelaren in het noorden van zuid-holland maar ze zijn vast op google of marktplaats wel te vinden in jouw regio.


Met dit koude weer vreten een kwpn van 176 van 21 met pensioen, een kwpn merrie van 1.68 van 18 met heel licht werk en een draver van 11 met heel licht werk een grote baal hooi binnen een week op. Dus die 7 kg waar de ts het over heeft minstens keer 2 a drie zo’n beetje per dag. 7 kg is echt veel en veel te weinig over 24 uur….

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:24 



 
Profiel   

Kinke schreef
te dun en dan 7 dagen per week aan het werk. Daarbij te weinig ruwvoer.....ik snap er niks van


Zoals ik al vaker een eerder heb uitgelegd, heeft de DA dit advies gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:27 



 
Profiel   

geena_01 schreef
Kinke schreef
te dun en dan 7 dagen per week aan het werk. Daarbij te weinig ruwvoer.....ik snap er niks van


Zoals ik al vaker een eerder heb uitgelegd, heeft de DA dit advies gegeven.


Je hebt bewegen en bewegen he?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:28 



 
Profiel   

Nee dat advies heeft de da niet gegegeven.
Zo heb jij het er van gemaakt want randstad en....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:29 



 
Profiel   

Ik denk dat regio Delft met dat budget krap word. Alhoewel je mogelijk wel goedkoper uit kan zijn als je een passende stal vind. Als je budget 300 is, maar je voert 50 euro krachtvoer bij en je moet steeds de dierenarts laten komen: misschien is je budget dan wel ineens 400 zeg maar :)

Wij hebben er hier staan voor wie het ruwvoer echt heel veel uitmaakt, vooral in de wintermaanden. Dan moet je gewoon voordroog voeren. Daar kun je met krachtvoer niet tegenop voeren :o . En er zijn er ook die bevangen zijn na 3 weken voordroog, er is niet 1 maat ofzo.

Lees ik nou goed dat ze soms hooi soms voordroog krijgen? Dus er zit daar veel wisseling in?

Ik geloof daarnaast niet zo in 'kilo's' , goed management is naar je paard kijken. Ik heb er die eten denk ik zo'n 5 kilo en ik heb er die eten misschien wel het 4 dubbele. En dan heb ik er ook die op maandag 7 kilo eten, dan op woensdag 12 en op donderdag 4 ( tenminste, dat denk ik, want ik weeg dus niet :') )

Je moet bij dit paard ruwvoer op vraag gaan voeren, nier op kilo's :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:32 



 
Profiel   

met ruitje eens.
Mijn vorige was altijd te dik, die hield ook altijd veel voordroog hooi over, lag altijd in de ochtend nog een flinke berg in zijn stal. die ik daarvoor had, en de ruin die ik nu heb, hebben meer nodig, die redden het niet op de hoeveelheid van stal terwijl het qua grote en mate van werk ongeveer gelijk was. Dus die krijgen en kregen er nog extra hooi van mij bij.
Het is echt per paard verschillend ondanks hun eigen gewicht en wat ze krijgen gelijk was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:41 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ik denk dat regio Delft met dat budget krap word. Alhoewel je mogelijk wel goedkoper uit kan zijn als je een passende stal vind. Als je budget 300 is, maar je voert 50 euro krachtvoer bij en je moet steeds de dierenarts laten komen: misschien is je budget dan wel ineens 400 zeg maar :)

Wij hebben er hier staan voor wie het ruwvoer echt heel veel uitmaakt, vooral in de wintermaanden. Dan moet je gewoon voordroog voeren. Daar kun je met krachtvoer niet tegenop voeren :o . En er zijn er ook die bevangen zijn na 3 weken voordroog, er is niet 1 maat ofzo.

Lees ik nou goed dat ze soms hooi soms voordroog krijgen? Dus er zit daar veel wisseling in?

Ik geloof daarnaast niet zo in 'kilo's' , goed management is naar je paard kijken. Ik heb er :) die eten denk ik zo'n 5 kilo en ik heb er die eten misschien wel het 4 dubbele. En dan heb ik er ook die op maandag 7 kilo eten, dan op woensdag 12 en op donderdag 4 ( tenminste, dat denk ik, want ik weeg dus niet :') )

Je moet bij dit paard ruwvoer op vraag gaan voeren, nier op kilo's :)


Zeker waar en ik wil nu ook graag zelf hooi gaan kopen en dat gaan bijvoeren! De DA is veder gelukkig nooit nodig geweest en ik werk ook meer uur zodat ik de kosten die ik extra maak mooi kan betalen. Maar wie weet dat er in de toekomst toch een mogelijkheid is om een groter budget te hebben. :) Het extra hooi is soms hooi, dat is tot nu toe een week voorgekomen dus gelukkig is er niet veel wisseling in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:43 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Nee dat advies heeft de da niet gegegeven.
Zo heb jij het er van gemaakt want randstad en....


Nee hoor, het eerste wat ik vroeg toen de DA er was, wat wat ik er aan kon doen. Hij heeft zelf gezegd meer rijden en longeren, zodat hij spieren kan opbouwen. En ja, in heb ook gevraagd ‘van wat kan hij dan nu zijn spieren opbouwen’.

En ik heb nooit het excuus randstad gebruikt. Ik heb alleen gezegd dat het hier lastiger is een stalling te vinden, en dat de stallingskosten hier nou eenmaal hoog zijn. Mijn budget is €300,- per maand, en wie weet wat er in de toekomst mogelijk is. Voor nu ben ik tevreden met waar ik nu sta, buiten dat hij nu te weinig ruwvoer krijgt natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:47 



 
Profiel   

Zoals het bij mensen ook werkt: eerst meer gaan eten en als je voldoende bouwstoffen binnen krijgt, dan pas harder gaan trainen voor de spieropbouw. Als je al veel gaat rijden zonder dat er vet op de botten komt vanwege een bepaalde oorzaak (medisch, niet het juiste voer, etc.) dan eet hij juist zijn eigen reserves op om in beweging te zijn. Dat betekend vaak afvallen en juist het tegenovergestelde van spieropbouw. Ik zou zeker onder het zadel het werken even tijdelijk terugschroeven en daarvoor in de plaats grondwerk en rustdagen. Dan op zoek naar het juiste management en als je paard effectief aan gaat zetten dan de training verhogen om de spieren goed te laten ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:52 



 
Profiel   

Celebi schreef
Zoals het bij mensen ook werkt: eerst meer gaan eten en als je voldoende bouwstoffen binnen krijgt, dan pas harder gaan trainen voor de spieropbouw. Als je al veel gaat rijden zonder dat er vet op de botten komt vanwege een bepaalde oorzaak (medisch, niet het juiste voer, etc.) dan eet hij juist zijn eigen reserves op om in beweging te zijn. Dat betekend vaak afvallen en juist het tegenovergestelde van spieropbouw. Ik zou zeker onder het zadel het werken even tijdelijk terugschroeven en daarvoor in de plaats grondwerk en rustdagen. Dan op zoek naar het juiste management en als je paard effectief aan gaat zetten dan de training verhogen om de spieren goed te laten ontwikkelen.


Dankjewel, hier heb ik wat aan. Dat vond ik dus ook maar wou het alsnog proberen. Maar ik laat zeker een andere dierenarts komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 16:55 



 
Profiel   

Celebi schreef
Zoals het bij mensen ook werkt: eerst meer gaan eten en als je voldoende bouwstoffen binnen krijgt, dan pas harder gaan trainen voor de spieropbouw. Als je al veel gaat rijden zonder dat er vet op de botten komt vanwege een bepaalde oorzaak (medisch, niet het juiste voer, etc.) dan eet hij juist zijn eigen reserves op om in beweging te zijn. Dat betekend vaak afvallen en juist het tegenovergestelde van spieropbouw. Ik zou zeker onder het zadel het werken even tijdelijk terugschroeven en daarvoor in de plaats grondwerk en rustdagen. Dan op zoek naar het juiste management en als je paard effectief aan gaat zetten dan de training verhogen om de spieren goed te laten ontwikkelen.

Ja precies. Raar advies van de Da dan.
Ook een uit 1990 :')

Je kan een te mager paard niet aan laten komen en tegelijkertijd veel gaan sporten.
Stukjes wandelen voor beweging oké (wat hij zelf kan in een grote paddock maar zal het daar bij laten)

Maar ondertussen genoeg advies. :j
Maar eigenlijk vind ik zo'n topic triest.
Van stalling tot voeradviseur alles bij elkaar.
Nu tegenwoordig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 17:01 



 
Profiel   

Hier juist van van enkel droog hooi naar een combi van hooi en voordroog gegaan. Puur omdat ze op enkel hooi ging afvallen. Normaliter heb ik daar in de winter minder moeite mee, maar nu ze drachtig is wilde ik dat niet. En met afvallen, ribben zichtbaar. Ondanks ze echt onbeperkt hooi krijgen.
Nu met de combi is het goed.
Omdat het ook nog eens een koudbloed is wil ik er geen bergen krachtvoer in stoppen. Wel krijgt ze extra luzerne samen met een vitamine/mineralen brok van Pavo (suiker + zetmeel samen nog geen 5%).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 17:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 118 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen